Gå til innhold

HW Goes Stavanger! Meld dere på!

g@bb@

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Pizza (og øl) er jo det beste så fins da..

Det og taco  :love:

5469922[/snapback]

Second :dribble::love:

5470059[/snapback]

*lage*

Jaja stavanger blir vel litt i overkant av en reise for å møte forumfolk, men man vet da aldri. Har jeg vindretningen på min side så kansjke

Lenke til kommentar
Skal vi finne et dato som passer? Hva med fredag 17 Februar?

Si ifra om dette passer eller ikke. Er det noen som ikke kan, finer vi en ny dato  :)

5488889[/snapback]

Jeg bor i Stavanger for tiden, kanskje det hadde vært kjekt å slenge seg på en gang. Ikke 17 februar da , for da er jeg hjemme på vinterferie, men kanskje neste gang :roll:

Forresten fryktelig interessant å se at Stavangerfolk faktisk behersker bokmål også, det er første plassen jeg har sett noen fra stavanger som ikke skriver dialekt :tease:

Lenke til kommentar

Bare fordi vi blir tvunget... ;)

(men sant skal sies så snakker jeg en merkelig blanding av stavangersk og gudvet hva, til tross for at jeg aldri har bodd andre plasser enn her i byen (vel, utenom ett år i nordnorge, men det prøver vi å glemme)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

(men sant skal sies så snakker jeg en merkelig blanding av stavangersk og gudvet hva, til tross for at jeg aldri har bodd andre plasser enn her i byen (vel, utenom ett år i nordnorge, men det prøver vi å glemme)

5489596[/snapback]

Det er ganske kjipt for meg som kommer fra KristiansUnd å snakke med folk på msn og slikt fra Stavanger, tar faktisk rimelig mye lengre tid å tolke "eg sgo ha vore" enn om flere stavanger-teens faktisk beherska bokmål. Skriver de stilene sine på stavangersk også eller ? :whistle: Men har etter å ha bodd her i 1,5 år faktisk lært meg å forstå hva de sier når de prater (selv om det kan gå litt fort til tider!) :innocent:

Lenke til kommentar

5489596[/snapback]

Det er ganske kjipt for meg som kommer fra KristiansUnd å snakke med folk på msn og slikt fra Stavanger, tar faktisk rimelig mye lengre tid å tolke "eg sgo ha vore" enn om flere stavanger-teens faktisk beherska bokmål. Skriver de stilene sine på stavangersk også eller ? :whistle: Men har etter å ha bodd her i 1,5 år faktisk lært meg å forstå hva de sier når de prater (selv om det kan gå litt fort til tider!) :innocent:

5489752[/snapback]

Eg gjør i allefall ikkje det :p (Jeg gjør i allefall ikke det)

Men altså, det finnes to typer stavangerdialekter. Den som de fleste fjortizzene skriver og den mer lignende som vi snakker. F.eks: Iche Skrives mer riktig Ikkje, osv.

Lenke til kommentar
Det er ganske kjipt for meg som kommer fra KristiansUnd å snakke med folk på msn og slikt fra Stavanger, tar faktisk rimelig mye lengre tid å tolke "eg sgo ha vore" enn om flere stavanger-teens faktisk beherska bokmål. Skriver de stilene sine på stavangersk også eller ?  :whistle:  Men har etter å ha bodd her i 1,5 år faktisk lært meg å forstå hva de sier når de prater (selv om det kan gå litt fort til tider!)  :innocent:

5489752[/snapback]

Er sånn fjortiss-stavangersk det. Det hette jo "eg sko ha vore". "Sgo" ser bare merkelig ut. Blir så provosert av de som skriver "m" istedet for "me". Blri jo noe helt annet. Fins mange av de som skriver "m sgo iche ha vre" og. Jeez sier jeg bare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...