Boralis Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Og hva er det du linker til her??? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=5441777 Det jeg skrev var følgende : "Ikke det, jeg synest bla å huske en viss forsvarsminister som dreit i lassevis gjentatte ganger" Så kommer du med følgende annklage som du gjenntar flere ganger. Her kan Snekkeren bevise seg: når tok den borgerlige finansministeren steget til å uttale seg offentlig og som finansminister om utenrikspolitikk? Tror det er ganske tydelig hvor SV ligger an hos enkelte her på forumet... Om du ikke evner å skille mellom en finansminister og en forsvarsminister så bør du vel heller ikke annklage andre . Nei, det er jo akkurat poenget mitt. Du prøver å sidestille Halvorsens tabbe med alle andre slags tabber som andre statsråder har gjort tidligere, selv om de ikke ligner på hverandre. Ja er det merkelig synst du? Om en som sitter i en regering gjør en tabbe spiller det vel ikke noen rolle om en er finans eller forsvarsminister, spesielt når du ikke ser forskjell på de Dette blir en jobb å motbevise, siden jeg må grave opp alle slags beklagelser over mange år, men men. At hun gjorde dette var nok mest fordi hun fikk god beskjed fra sjefen Stoltenberg om at dette var ganske upasselig. Ser du, det er akkurat det som er tingen her. Hennes egen regjering var ikke litt enige i det hun sa, og hun overtrampet sin egen posisjon innen regjeringen med sitt utspill. Derfor trengte hun ikke press fra stortinget eller media - hun fikk det fra egen regjering, eget parti, og kollegaene sine. Igjen vrir du på det, det var sagt flere ganger at Kristin var raskt ute og beklaget dette og før det kom reaksjoner fra regeringen, nettop dette var unikt. Men registrerer at du sitter med info om det motsatte og vet bedre Men du må innrømme at Halvorsens tabbe ikke var av vanlig karakter, siden hun blandet seg opp i utenrikspolitikk i sin kapasitet som finansminister, ikke bare det, men i et tema som dreide seg om økonomiske tiltak på utenrikspolitisk vis. Nei det kan du si,men Devolds mange tabber var vel heller ikke av vanlig art, dvs de ble vel vanlige etter hvert som hun la til flere og flere Lenke til kommentar
noxeiS Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Jeg visste ikke at Devold gikk ut og prøvde å være finansminister mens hun var forsvarsminister...... Du evner ikke å se at tabben til Halvorsen ikke kan sammenlignes med tabber av f.eks Devold, for de var helt forskjellige. Halvorsen utnevnte seg selv til utenriksminister og snakket om boikott av Israel mens hun er finansminister. Hvis du finner at Devold overtrampet sin egen posisjon i regjeringen, kan du linke til det. Hadde Halvorsen gjort en tabbe som finansminister innen sin rolle som finansminister, er det en helt annen sak. Men her er det ikke det som har skjedd. Kristin gikk ut og beklaget det fordi hun fikk nok vite fra indre hold at dette var utrolig galt av henne å gjøre. Men beklagelsen hennes var egentlig helt tom - hun mente det hun sa, og hun hadde nok gjort det igjen hvis ikke det hadde så mange negative konsekvenser politisk og personlig for henne selv. Halvorsen brukte sin posisjon i regjeringen som et talerør for å få oppmerksomhet rundt bevegelsen om å boikotte Israel. At hun måtte beklage dette etterpå har ingenting å si - hun fikk oppnådd det hun ville. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 (endret) Jeg visste ikke at Devold gikk ut og prøvde å være finansminister mens hun var forsvarsminister...... Riktig men enda klarer du å beskylde meg for å ha sagt følgende. Her kan Snekkeren bevise seg: når tok den borgerlige finansministeren steget til å uttale seg offentlig og som finansminister om utenrikspolitikk? Tror det er ganske tydelig hvor SV ligger an hos enkelte her på forumet... Jeg snakket som sagt om forsvarsministeren. Har du ikke skjønt det enda?? Følger du ikke med hva du skriver? Kristin gikk ut og beklaget det fordi hun fikk nok vite fra indre hold at dette var utrolig galt av henne å gjøre. Men beklagelsen hennes var egentlig helt tom - hun mente det hun sa, og hun hadde nok gjort det igjen hvis ikke det hadde så mange negative konsekvenser politisk og personlig for henne selv. Halvorsen brukte sin posisjon i regjeringen som et talerør for å få oppmerksomhet rundt bevegelsen om å boikotte Israel. At hun måtte beklage dette etterpå har ingenting å si - hun fikk oppnådd det hun ville. Ser du har bestemt deg her og jeg får bare gjøre som deg, be om bevis, det er du jo ekspert til så da beviser du vel i det minste dine egne påstander Endret 16. januar 2006 av Snekker`n Lenke til kommentar
noxeiS Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Har vel ingenting å si om det er forsvarsministeren eller finansministeren vi snakker om. Det handlet om at Halvorsen overtrampet sin rolle i regjeringen, noe Devold ikke gjorde. Jeg ville at du skulle bevise at en borgerlig statsråd gjorde noe lignende, siden du skulle ha det til at dette var en fillesak som hadde gjenspeilet seg mange ganger før. Jeg sa at dette var noe annet, fordi Halvorsen, tabbet seg ut ved å overtrampe sin rolle, ikke bare gjøre en tabbe innen sin egen rolle. Tror du Halvorsen mente det hun sa når hun beklaget seg? Det tror nemlig ikke jeg. Hennes mål var å få oppmerksomhet for en av SVs kjernesaker: boikott av Israel. Nå har hun fått det, mission accomplished. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Har vel ingenting å si om det er forsvarsministeren eller finansministeren vi snakker om. Det handlet om at Halvorsen overtrampet sin rolle i regjeringen, noe Devold ikke gjorde. Jeg ville at du skulle bevise at en borgerlig statsråd gjorde noe lignende, siden du skulle ha det til at dette var en fillesak som hadde gjenspeilet seg mange ganger før. Jeg sa at dette var noe annet, fordi Halvorsen, tabbet seg ut ved å overtrampe sin rolle, ikke bare gjøre en tabbe innen sin egen rolle.Tror du Halvorsen mente det hun sa når hun beklaget seg ? Det tror nemlig ikke jeg. Hennes mål var å få oppmerksomhet for en av SVs kjernesaker: boikott av Israel. Nå har hun fått det, mission accomplished. 5445686[/snapback] Må du slutte å fordreie alt, først annklager du meg gang på gang for å ha hengt ut den borgerlige regerings finansminister og når du ser at du har dritet på leggen , så betyr det ingenting. Typisk deg å vri om alt som ike passer deg Tror du Halvorsen mente det hun sa når hun beklaget seg Ja vet du hva det tror jeg,jeg velger å tro at folk flest er erlige. Det tror nemlig ikke jeg kom ikke som en bombe akkurat du ser ut til å elske å enten misstro alle som ikke mener eksakt hva du mener eller vri det til at det pluteslig ikke betyr noe når du står fast Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Tror du Halvorsen mente det hun sa når hun beklaget seg Ja vet du hva det tror jeg,jeg velger å tro at folk flest er erlige. Stopp en halv nå kjære snekker. At Halvorsen beklager sitt offentlige Israel-utspill spiller vel ingen rolle når hun, som Finansminister og privatperson, fremdeles støtter en boikott av Israel. Jeg ser i hvert fall ingen forskjell, dette vitner egentlig om at hun er en meget falsk person som er lett påvirkelig. (...)jeg støtter selvsagt partiets kampanje for boikott av varer og tjenester fra Israel. Mitt og SVs mål er at norske forbrukere velger bort varer og tjenester fra Israel og gjør andre valg i butikkene. Snakk om å være lojal mot seg selv og sine egne meninger. Hva blir det neste? En ateist-kristen prest? Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Tror du Halvorsen mente det hun sa når hun beklaget seg Ja vet du hva det tror jeg,jeg velger å tro at folk flest er erlige. 5445794[/snapback] Sier samme person som har tatt til orde mot avstemming om temaet i stortinget, fordi det skal være fare for at noen fra høyresiden stemmer falskt for å henge ut regjeringen. Lenke til kommentar
noxeiS Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Må du slutte å fordreie alt, først annklager du meg gang på gang for å ha hengt ut den borgerlige regerings finansminister og når du ser at du har dritet på leggen , så betyr det ingenting.Typisk deg å vri om alt som ike passer deg Jeg sa aldri at du hadde hengt ut den borgerlige finansministeren. Jeg kom bare med et eksempel som hadde med Halvorsen å gjøre. Du påsto at den borgerlige regjeringen hadde hatt lignende tabber, og jeg sa at de ikke hadde det, dermed spurte jeg deg om å bevise at finansministeren i det borgerlige hadde gjort noe slikt siden du påsto de hadde hatt lignende tabber. Det var kun et eksempel på et statsråd som skulle ha overtrampet sin rolle. Er virkelig ikke meg som har drita på leggen her, du påsto noe som ikke var sant for å dekke for Halvorsens opptøyer. Ja vet du hva det tror jeg,jeg velger å tro at folk flest er erlige.Folk flest? Heh. Den var morsom. kom ikke som en bombe akkurat du ser ut til å elske å enten misstro alle som ikke mener eksakt hva du mener eller vri det til at det pluteslig ikke betyr noe når du står fast Nei, jeg har mistro til folk som beklager for noe de egentlig fremdeles mener og står fast ved. Som om jeg skulle stjålet fra en butikk, beklagd at jeg gjorde det, og så godte meg etterpå for at jeg hadde gjort det og brukt det jeg hadde stjålet. Det er i prinsippet hva Halvorsen nå har gjort. Hun har misbrukt sin posisjon i regjering for å få oppmerksomhet for en kjernesak hun ikke makter å få gjennom i sin egen regjering, og later som om hun beklager for å ha gjort det når alle kan se at det var et stunt for nettopp å få oppmerksomhet rundt saken. Saken som SV nå står fullt bak og forsøker å få mer støtte til. Selvfølgelig er dette bare sammentreff alt sammen. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Tror du Halvorsen mente det hun sa når hun beklaget seg Ja vet du hva det tror jeg,jeg velger å tro at folk flest er erlige. Stopp en halv nå kjære snekker. At Halvorsen beklager sitt offentlige Israel-utspill spiller vel ingen rolle når hun, som Finansminister og privatperson, fremdeles støtter en boikott av Israel. Jeg ser i hvert fall ingen forskjell, dette vitner egentlig om at hun er en meget falsk person som er lett påvirkelig. (...)jeg støtter selvsagt partiets kampanje for boikott av varer og tjenester fra Israel. Mitt og SVs mål er at norske forbrukere velger bort varer og tjenester fra Israel og gjør andre valg i butikkene. Snakk om å være lojal mot seg selv og sine egne meninger. Hva blir det neste? En ateist-kristen prest? 5446355[/snapback] Spiller det ingen rolle? Neivel hvordan kunne da den forrige regeringe da sitte, her hadde jo bla KRF som parti et annet syn en regeringen, var dermed Bondevik falsk og ukristelig siden han ledet denne?? Nei selvsagt ikke han hadde samme syn som statsminister som lmedlem av KRF. Det Kristin gjorde feil var at hun som finansminister stod frem og sa at hun støttet en boikott og det er feil, at hun derimot støtter sitt parti er en annen sak, men hun kan som sagt ikke fronte dette som medlem av en regering med et annet syn. Skulle ikke være vanskelig å skjønne egentlig. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 (endret) Stenges for kverulerings- og off topic -rydding Kverulant/Kverulering(Caplex); kverulant (av lat. querulari, klage, klynke), kranglefant; person som stadig føler seg forurettet og mener seg urettferdig behandlet etc. ? kverulere, stadig klage og si imot. Det er flere her inne som er så opptatt av hverandre at man forsøpler diskusjoner. Klagene renner inn og nok får snart være nok. Kutt ut "du gjør ditt og du gjør datt" retorikken, den er uønsket. Både i denne tråden og i andre. Om man føler seg utsatt for stråmann påpek det i beherskede vendinger og fortsett så diskusjonen. Hvis man ikke roer seg med slike uendelige metadiskusjoner i denne tråden og andre vil det reageres på. Alt for mange ganger blir tråder direkte ødelagt av brukere som er for opphengt i å beskylde hverandre. PM er til for å brukes, hold off topic ute av diskusjonen. Åpnes en gang i fremtiden Edit; Da fremtiden er kommet så er denne re-åpnet ettet endel sletting Endret 16. januar 2006 av Dotten Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 (endret) SV et synkende skip? Haha, det tviler jeg på. Jeg tror/vet at politikken til SV er den som er sterkest her til lands, eller rettere sagt sosialisme. Jeg mener/vet at SV har nå tatt steget ut til de virkelig store partiene. Med slike kontroversielle uttalelser kommer man kanskje litt fram (eller tilbake, det ka diskuteres). Mange sosialister idag er blitt enda mer sosialister, men en del "ikke-soslialister" (kapitalister) er helt uenige i dette. Ved å satset kommer man langt, uansett hva Endret 17. januar 2006 av Gaston Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Haha, det tviler jeg på. Jeg tror/vet at politikken til SV er den som er sterkest her til lands, eller rettere sagt sosialisme. 5454435[/snapback] Det kan virke slik utad, i det minste til en viss grad (ellers hadde jo SV fått rent flertall alene..) men hvis du virkelig går i dybden på folk vil jeg tro du finner mye ikke-sosialistisk der inne.. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Haha, det tviler jeg på. Jeg tror/vet at politikken til SV er den som er sterkest her til lands, eller rettere sagt sosialisme. 5454435[/snapback] Det kan virke slik utad, i det minste til en viss grad (ellers hadde jo SV fått rent flertall alene..) men hvis du virkelig går i dybden på folk vil jeg tro du finner mye ikke-sosialistisk der inne.. 5454529[/snapback] Det er nok veldig mange som er sosialister som også er enige i en god del av det de borgerlige sier, akkurat som mange borgerlige er for mye av sosialistenes politikk, det som avgjør hvor du faller ned er vel din egen mening om helheten i et partis politikk. Lenke til kommentar
noxeiS Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Alt med moderasjon, sier nå jeg. Lenke til kommentar
howzer Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Haha, det tviler jeg på. Jeg tror/vet at politikken til SV er den som er sterkest her til lands, eller rettere sagt sosialisme. Heldigvis er sosialismen på vikende front. Jeg mener/vet at SV har nå tatt steget ut til de virkelig store partiene. SV er et miniputtparti som strever med å holde seg over sperregrensa. Og jo mer folk lærer om politikken deres og hvordan alt henger sammen, desto flere vil snu ryggen til partiet. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 20. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2006 Ser ut til at kapteinen må følge båten til bunns.. Under fjorårets valgkamp lovet SV-leder Kristin Halvorsen full barnehagedekning innen 2008. I programmet «Utspørringen» på TV 2 gikk hun så langt som å si at hun trekker seg fra rikspolitikken dersom ikke barnehagekøene er borte innen 2008. Nå kan Bergen skape problemer for finansministerens politiske fremtid. http://pub.tv2.no/nettavisen/ibergen/lokal...ticle539925.ece Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Ser ut til at kapteinen må følge båten til bunns.. Under fjorårets valgkamp lovet SV-leder Kristin Halvorsen full barnehagedekning innen 2008. I programmet «Utspørringen» på TV 2 gikk hun så langt som å si at hun trekker seg fra rikspolitikken dersom ikke barnehagekøene er borte innen 2008. Nå kan Bergen skape problemer for finansministerens politiske fremtid. http://pub.tv2.no/nettavisen/ibergen/lokal...ticle539925.ece 5470767[/snapback] Kan ikke se at hun skal trekke seg fordi en høyrestyrt kommune bestemmer seg for å boiktte dette, om regeringen legger pengene på bordet til full barnehagedekning så har de jo oppfylt sin del,at derimot høyrestyrte kommuner setter seg til motverge og ikke respekterer dette sie vel da mer om dem enn regeringen Lenke til kommentar
noxeiS Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Kan ikke se at hun skal trekke seg fordi en høyrestyrt kommune bestemmer seg for å boiktte dette, om regeringen legger pengene på bordet til full barnehagedekning så har de jo oppfylt sin del,at derimot høyrestyrte kommuner setter seg til motverge og ikke respekterer dette sie vel da mer om dem enn regeringen Nei, nei, nei, nei. Halvorsen må gå. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Kan ikke se at hun skal trekke seg fordi en høyrestyrt kommune bestemmer seg for å boiktte dette, om regeringen legger pengene på bordet til full barnehagedekning så har de jo oppfylt sin del,at derimot høyrestyrte kommuner setter seg til motverge og ikke respekterer dette sie vel da mer om dem enn regeringen Nei, nei, nei, nei. Halvorsen må gå. 5471298[/snapback] Det er mulig hun må gå,men da viser hun vel på nytt at hun står for sine handlinger,noe få ingen andre politikere makter. Og for meg har det ingen betydning,jeg har ikke stemt på henne, jeg er bare for at en må akseptere at noen er valgt til å styre, noe dere ikke evner Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Og for meg har det ingen betydning,jeg har ikke stemt på henne, jeg er bare for at en må akseptere at noen er valgt til å styre, noe dere ikke evner 5471320[/snapback] Dilemma: - SV ønsker full barnehagedekning. - SV ønsker lokalt selvstyre (i følge programmet, ihvertfall). - Ikke-SV-styrte kommune ønsker ikke å prioritere full barnehagedekning. Hva gjør man? - Overstyrer lokaldemokratiet og sier at de SKAL innføre full barnehagedekning? - Lar lokaldemokratiet virke, og aksepterer at de ikke blir full barnehagedekning? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå