Gå til innhold

SV, et synkende skip ?

Anbefalte innlegg

At de har sine meninger har vel aldri vært problemet heller. Problemet er som nevnt gang på gang at de _fremstår som et kaotisk parti_ når enkeltpersoner i partiet går ut offentlig med kommentarer som verken er i samsvar med andre medlemmer i partiet eller med regjeringen de sitter i. At de ikke engang klarer å finne kompromisser innad i eget parti kan få selv den mest uninteresserte person til å reagere.

Endret av invictus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
At de har sine meninger har vel aldri vært problemet heller. Problemet er som nevnt gang på gang at de _fremstår som et kaotisk parti_ når enkeltpersoner i partiet går ut offentlig med kommentarer som verken er i samsvar med andre medlemmer i partiet eller med regjeringen de sitter i. At de ikke engang klarer å finne kompromisser innad i eget parti kan få selv den mest uninteresserte person til å reagere.

5437319[/snapback]

Kalles vel ytringsfrihet i praksis, ikke mange om noen andre partier i norge som har det,men du finner det i andre land der de krangler så fillene fyker og er vener igjen etterpå, vi her er jo vant med at sjefen bestemmer altså et "enmannsdemokrati" :hmm:

Lenke til kommentar

5437319[/snapback]

Kalles vel ytringsfrihet i praksis, ikke mange om noen andre partier i norge som har det,men du finner det i andre land der de krangler så fillene fyker og er vener igjen etterpå, vi her er jo vant med at sjefen bestemmer altså et "enmannsdemokrati" :hmm:

5439796[/snapback]

Du vrir alltid på ting. I Norge er det vanlige at regjeringer har felles plattform, og forholder seg til den utad, men diskuterer innad, og at partier har en felles plattform utad, men diskuterer også selvsagt innad. I alle tilfelle blir plattformene til gjennom enighet, og ikke ved at "sjefen bestemmer".

Lenke til kommentar

Vel ,vel ! Enda et skudd i baugen: http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/pol...ticle534780.ece

Skolepolitikken og SVs motstand mot oljeutvinning i nordområdene er det Svensgaard peker på som de viktigste grunnene til at hun føler hun har mistet kontakt med partiet. Ifølge den avgåtte SV-politikeren makter ikke SV å følge opp det nordnorske folkets ønske om arbeidsplasser og positivitet, når partiet er negativ til utvinning av naturressursene i nord.

Lenke til kommentar

SV lekker til AP og AP lekker til FRP viser ny meningsmåling. Om AP er i regjering om 4 år vil jeg tippe at SV ikke er med i de planene.

SV sin politikk som kun en liten andel av befolkningen egentlig ønsker og nå som den blir såpass synliggjort vil flere skjønne hvorfor. Akkurat som flere tok skrekken av KRF. Men SV vil nok komme tilbake om de kommer seg i opposisjon eller havner som et rent støtteparti som slipper å stå til ansvar for sine handlinger.

Lenke til kommentar
Vel ,vel ! Enda et skudd i baugen: http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/pol...ticle534780.ece

Skolepolitikken og SVs motstand mot oljeutvinning i nordområdene er det Svensgaard peker på som de viktigste grunnene til at hun føler hun har mistet kontakt med partiet. Ifølge den avgåtte SV-politikeren makter ikke SV å følge opp det nordnorske folkets ønske om arbeidsplasser og positivitet, når partiet er negativ til utvinning av naturressursene i nord.

5440157[/snapback]

Ikke er hun det første og ikke er hun den siste som skifter parti så det burde ikke komme som en bome, de fleste partier har vel opplevd det :)

når det så gjelder oljeborring i nord tror jeg SV vil gå for den såfremt sikkerheten blir ivaretatt, for det er ingen hemmelighet for oss som kjenner værforholdene her at den pr i dag er for dårlig og hva blir konsekvensene om vi får en ukontrolert utblåsing i verdens spiskammers.

Det viser bare at SV tenker sikkerhet og miljø,for oljen blir ikke borte,men det blir fisken ved store forurensinger, dermed kan oljen eventuelt hentes siden når sikringen er bra nok.

Men skjønner at dem som kun tenker penger har det travelt.

og joda det er bra med nye arbeidsplasser men alt har en pris og den bør vi vel ha først :hmm:

Lenke til kommentar

Ting går opp og ned i politikken. Ikke noe spesielt poeng å vektlegge noen ubetydelige meningsmålinger bare få måneder etter at partiene har dannet en regjering. SV befinner seg for tiden i en identitetskrise. Men man må huske at de er helt ferske i regjeringsgamet. De kommer nok til å forbedre seg når de får litt mer erfaring. Dessuten er det aldri lett å være en svakere part i en mindretallsregjering.

Lenke til kommentar
Nei,det som er slitsomt er jo høyresidens ensidighet der ting som var greit når deres stadsråder/stortingspolitikere dreit i store lass gang etter gang ,men når en fersk regeringsmedlem gjøre en tabbe og beklager den med en gang da er det sak da  :D

5441777[/snapback]

Selv om jeg selvsagt ikke er helt upartisk i saken, kan jeg ikke huske at den forrige regjeringen klarte å plumpe såpass mange ganger, og i såpass store saker, som den nåværende. Men men.. Det er nå Ap, SV og Sp vi er stuck med ihvertfall frem til 2009, så vi får bare satse på at en god latter forlenger livet, og håpe på regjeringsskifte om tre-fire år. :thumbup:

Lenke til kommentar
Nei,det som er slitsomt er jo høyresidens ensidighet der ting som var greit når deres stadsråder/stortingspolitikere dreit i store lass gang etter gang ,men når en fersk regeringsmedlem gjøre en tabbe og beklager den med en gang da er det sak da  :D

5441777[/snapback]

Selv om jeg selvsagt ikke er helt upartisk i saken, kan jeg ikke huske at den forrige regjeringen klarte å plumpe såpass mange ganger, og i såpass store saker, som den nåværende. Men men.. Det er nå Ap, SV og Sp vi er stuck med ihvertfall frem til 2009, så vi får bare satse på at en god latter forlenger livet, og håpe på regjeringsskifte om tre-fire år. :thumbup:

5441919[/snapback]

Ikke det, jeg synest bla å huske en viss forsvarsminister som dreit i lassevis gjentatte ganger :innocent:

Lenke til kommentar
Ikke det, jeg synest bla å huske en viss forsvarsminister som dreit i lassevis gjentatte ganger  :innocent:

5442820[/snapback]

Tja.. det var vel ihvertfall ingen betydelige utenrikspolitiske konsekvenser av hennes tråkk i salaten. Fra mitt igjen ikke upartiske synspunkt synes jeg dog hennes tabber var noe mindre, men det var vel til gjengjeld litt for mange av dem.

Lenke til kommentar
Ikke det, jeg synest bla å huske en viss forsvarsminister som dreit i lassevis gjentatte ganger  :innocent:

5442820[/snapback]

Tja.. det var vel ihvertfall ingen betydelige utenrikspolitiske konsekvenser av hennes tråkk i salaten. Fra mitt igjen ikke upartiske synspunkt synes jeg dog hennes tabber var noe mindre, men det var vel til gjengjeld litt for mange av dem.

5443058[/snapback]

Vel om ikke utenlandske aviser skrev om det så vil jeg tro våre alierte hadde oversikt og en viss bekymrig for hva som foregikk eller rettere sagt regeringens manglende oversikt om hva som foregikk .

Lenke til kommentar
Vel om ikke utenlandske aviser skrev om det så vil jeg tro våre alierte hadde oversikt og en viss bekymrig for hva som foregikk eller rettere sagt regeringens manglende oversikt om hva som foregikk .

5443510[/snapback]

Ærlig talt tror jeg utenlandske regjeringer driter langt i dårlig økonomistyring i det norske forsvaret.

Lenke til kommentar

5443510[/snapback]

Ærlig talt tror jeg utenlandske regjeringer driter langt i dårlig økonomistyring i det norske forsvaret.

5443678[/snapback]

Vel, vi vet at Kristins idiotiske utsagn fikk konsekvenser i utlandet, dette må vi for all del ikke glemme. Jeg er likevel ikke ute etter å forsvare Kristin Krohn Devold (er ikke spesielt glad i henne), men at Forsvaret går med underskudd kan umulig være av interesse i utlandet (kanskje en og annen ambassade har rapportert dette hjem, men likevel...). Om det er noe vi er kjent for i Norge så er det at vi har alt for mye penger på bok, et "lite" underskudd i Forsvaret kan umulig være av interesse blant våre allierte.

Lenke til kommentar
Her kan Snekkeren bevise seg: når tok den borgerlige finansministeren steget til å uttale seg offentlig og som finansminister om utenrikspolitikk? Tror det er ganske tydelig hvor SV ligger an hos enkelte her på forumet...

5444058[/snapback]

Har jeg noengang påstått dette??

Hva er dette for vrøvl du nå prøver å tillegge meg??

Jeg har sagt klart fra at jeg mener Kristin gjorde er brøler her.

Men den har hun dypt beklaget,at enkelte derimot ikke er istand til å godta en beklagelse denne gangen er vel like bekymringsfult :hmm:

Lenke til kommentar

Når det kommer til utenriks gjorde Devold en fenomenal jobb med å sørge for at Jåtta fikk Nato basen foran nesen på portugiserene. Noe som aldri ville funnet sted om ikke USA med ett hadde støttet oss. Så nå er det Norge som har ansvaret å planlegge Nato øvelser i Europa og kan således sørge for mer tilstedeværelse i egne farvann. I utenrikssammenheng var man imponert over Devold. Inntrykket er forståelig nok en helt annen her hjemme. Men underskuddet i Hæren og sivilistene i FLO ville nok kommet uansett statsråd. Tabbene til Devold er dog mange.

Relevant tråd om emnet:

Tar Devold snart ansvar og går?

Lenke til kommentar
Når det kommer til utenriks gjorde Devold en fenomenal jobb med å sørge for at Jåtta fikk Nato basen foran nesen på portugiserene. Noe som aldri ville funnet sted om ikke USA med ett hadde støttet oss. Så nå er det Norge som har ansvaret å planlegge Nato øvelser i Europa og kan således sørge for mer tilstedeværelse i egne farvann. I utenrikssammenheng var man imponert over Devold. Inntrykket er forståelig nok en helt annen her hjemme. Men underskuddet i Hæren og sivilistene i FLO ville nok kommet uansett statsråd. Tabbene til Devold er dog mange.

Relevant tråd om emnet:

Tar Devold snart ansvar og går?

5444309[/snapback]

jepp,helt enig her og rett skal være rett og ros skal være ros uansett partitilhørighet :thumbup:

Lenke til kommentar
Har jeg noengang påstått dette??

Hva er dette for vrøvl du nå prøver å tillegge meg??

Jeg har sagt klart fra at jeg mener Kristin gjorde er brøler her.

Men den har hun dypt beklaget,at enkelte derimot ikke er istand til å godta en beklagelse denne gangen er vel like bekymringsfult  :hmm:

5444137[/snapback]

Du sa vel dette tidligere:

Nei,det som er slitsomt er jo høyresidens ensidighet der ting som var greit når deres stadsråder/stortingspolitikere dreit i store lass gang etter gang ,men når en fersk regeringsmedlem gjøre en tabbe og beklager den med en gang da er det sak da

I ditt forsøk på å prøve å gjøre dette til en "ja men alle gjør jo dette" debatt, så prøver jeg å komme tilbake hvorfor denne saken med Halvorsen er annerledes enn de fleste andre "tabber" som alle slags tidligere statsråder skulle ha gjort.

Og nei, det er ikke mange som gidder å ta imot en tom beklagelse fra Halvorsen.

Lenke til kommentar
Du sa vel dette tidligere:

Vel har jeg sagt det så må du vere snill og vise meg hvor.

I ditt forsøk på å prøve å gjøre dette til en "ja men alle gjør jo dette" debatt, så prøver jeg å komme tilbake hvorfor denne saken med Halvorsen er annerledes enn de fleste andre "tabber" som alle slags tidligere statsråder skulle ha gjort.

Jeg har vel ikke sagt denne er anderledes enn andre, det som imidlertid var unik var at hun ukritisk la seg flat og beklaget rett til det norske forlk og i tillegg beklaget overfor storting og regering, det har vel ikke skjedd tidligere, i de fleste tilfeller har ikke statsråder eller regeringsmedlemmer beklaget før etter sterkt press fra storting/regering og de har vel aldrig beklaget direkte til det norske folk .

Så når det er blitt aksepter og skrinlagt at andre beklaget etter press, så må vel denne snart kunne skrinlegges,spesielt når en vet at opposisjonen først godtok beklagelsen.

Så det var den VESENTLIGE forskjellen jeg ville frem til her .

Lenke til kommentar
Vel har jeg sagt det så må du vere snill og vise meg hvor.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=5441777

;)

Jeg har vel ikke sagt denne er anderledes enn andre
Nei, det er jo akkurat poenget mitt. :!: Du prøver å sidestille Halvorsens tabbe med alle andre slags tabber som andre statsråder har gjort tidligere, selv om de ikke ligner på hverandre.

det som imidlertid var unik var at hun ukritisk la seg flat og beklaget rett til det norske forlk og i tillegg beklaget overfor storting og regering, det har vel ikke skjedd tidligere, i de fleste tilfeller har ikke statsråder eller regeringsmedlemmer beklaget før etter sterkt press fra storting/regering og de har vel aldrig beklaget direkte til det norske folk .
Dette blir en jobb å motbevise, siden jeg må grave opp alle slags beklagelser over mange år, men men. At hun gjorde dette var nok mest fordi hun fikk god beskjed fra sjefen Stoltenberg om at dette var ganske upasselig. Ser du, det er akkurat det som er tingen her. Hennes egen regjering var ikke litt enige i det hun sa, og hun overtrampet sin egen posisjon innen regjeringen med sitt utspill. Derfor trengte hun ikke press fra stortinget eller media - hun fikk det fra egen regjering, eget parti, og kollegaene sine.

Det er jo derfor dette var en sak i det hele tatt, og derfor at hennes tabbe ikke kan sidestilles med andre tabber som har blitt gjort av tidligere statsråder.

Så når det er blitt aksepter og skrinlagt at andre beklaget etter press, så må vel denne snart kunne skrinlegges,spesielt når en vet at opposisjonen først godtok beklagelsen.

Så det var den VESENTLIGE forskjellen jeg ville frem til her .

Den blir nok skrinlagt, jeg har ikke hørt noe om dette utover helgen akkurat. Er enige i at opposisjonen prøvde å melke dette til siste dråpe på Stortinget før helgen, men det ville SV også gjort hvis rollene var byttet.

Men du må innrømme at Halvorsens tabbe ikke var av vanlig karakter, siden hun blandet seg opp i utenrikspolitikk i sin kapasitet som finansminister, ikke bare det, men i et tema som dreide seg om økonomiske tiltak på utenrikspolitisk vis.

Dette tror jeg ikke du kan vise til at har skjedd mange ganger før i norsk politikk, som er også grunnen til at det ble en stor sak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...