Boralis Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 (endret) Nå er jo SV et av mange partier som er i mot yttringsfrihet her til lands. Største svada jeg noen gang har hørt, ja jeg sier så for det du sier her er ikke bare frekt men endirekte løgn og en skremmende feilpropaanda Tollgrensen som ble lovet før valget og nektet på etter valget er vel et godt eksempel på at det du sier der er sludder... Ja tenk en tollgrense som ikke er blitt hevet enda er alt du klarer å finne,men hopper glatt over at de har brukt tiden på å rette opp etter den forrige regeringen og har bla gjenninført følgende: Kommunene har fått tilført millioner av kroner som de borgerlige tok fra dem , noe som bla førte til at kommuner måte selge arvesølvet sitt som feks kraftverk. De arbeidsledige har fåt tilbake de 28000 kr som den borgerlige regeringen tok fra dem for å finansiere skattelette til de rike. Prisene på barnehager har blitt redusert kraftig. Dette er ting som er viktig for enorm mange mennesker og så klare du kun å klage på at tollgrensen ikke er øket . Endret 13. januar 2006 av Snekker`n Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 (endret) Nå er jo SV et av mange partier som er i mot yttringsfrihet her til lands. Største svada jeg noen gang har hørt, ja jeg sier så for det du sier her er ikke bare frekt men endirekte løgn og en skremmende feilpropaanda 5431253[/snapback] Jeg finner påstanden satt litt på spissen, men interessant. For å unngå avsporing i denne tråden, så lagde jeg en ny tråd: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=523157 Endret 13. januar 2006 av JBlack Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Tollgrensen som ble lovet før valget og nektet på etter valget er vel et godt eksempel på at det du sier der er sludder... Ja tenk en tollgrense som ikke er blitt hevet enda er alt du klarer å finne, 5431253[/snapback] Den lovete økningen i studentfinansieringen er også uteblitt. Valgflesk? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Tollgrensen som ble lovet før valget og nektet på etter valget er vel et godt eksempel på at det du sier der er sludder... Ja tenk en tollgrense som ikke er blitt hevet enda er alt du klarer å finne, 5431253[/snapback] Den lovete økningen i studentfinansieringen er også uteblitt. Valgflesk? 5431384[/snapback] Det får tiden vise, det er vel med denne regeringen som med alle andre at ting de lovte skulle innføres i denne stortingperioden, dog har jeg registrert at denne gangen skulle alle lovnader innføres fra dag 1, dvs at ingen regeringer pr dags dato har gjennomført noe som helst for om denne regeringen må gjøre alt på en dag burde det vel være slik for alle , selv vår herre trengte mer enn en dag. Lenke til kommentar
howzer Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 det er en kjent sak at mange er dårlige tapere og søker hevn ved å prøve å svartmale enhver ting motstandern gjør. Ja, vi observerer jo stadig dine usannferdige innlegg om høyresiden i norsk politikk For hvorfor ble det ikke samme ståheien når feks sponheim dreit på draget eller Devold dreit på draget daglig. Joda det var oppslag om det også,men ikke slike dimensjoner som nå selv om hennes fadeser var minst like ille Tja, de hadde ingen betydning for verden rundt oss, mens Kristins selvskudd kunne ført til diplomatisk krise og isfront mellom oss og våre nærmeste allierte. Det vil jeg si er langt mer alvorlig. Men men tar det med knusende ro jeg og vil si at om SV klarer å holde seg over 4-5% i denne regeringsperioden er det ikke mindre enn imponerende når en tenker på at de fotfølges av Høyresiden + alt av media i Norge, dette fordi alle er ute etter å felle dem og lage sensasjonen "hva var det jeg sa" :!: SV er ikke noe mer forfulgt enn andre partier. De dummer seg derimot oftere ut. Største svada jeg noen gang har hørt, ja jeg sier så for det du sier her er ikke bare frekt men endirekte løgn og en skremmende feilpropaanda Så det er greit at du kaller andre løgnere, men når noen kaller deg løgner så løper du til moderator? Sa noen dobbeltmoral og krokodilletårer? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Så det er greit at du kaller andre løgnere, men når noen kaller deg løgner så løper du til moderator? Sa noen dobbeltmoral og krokodilletårer? Nå er det på tide at du skiller mellom ting, du kaller jo andre for løgnereuanstt hva de skriver. Det jeg sa her var at et konkret utsagn var løgn noe det er, da SV ikke har noe i sitt program som sier at de er mot ytringsfrihet. Derimot ser jeg du åpner ditt innlegg med å kalle andre for løgner. Ja, vi observerer jo stadig dine usannferdige innlegg om høyresiden i norsk politikk Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Største svada jeg noen gang har hørt, ja jeg sier så for det du sier her er ikke bare frekt men endirekte løgn og en skremmende feilpropaanda Så det er greit at du kaller andre løgnere, men når noen kaller deg løgner så løper du til moderator? Sa noen dobbeltmoral og krokodilletårer? 5431589[/snapback] Tar jeg feil, eller har innovation fått slettet en haug med innlegg? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Største svada jeg noen gang har hørt, ja jeg sier så for det du sier her er ikke bare frekt men endirekte løgn og en skremmende feilpropaanda Så det er greit at du kaller andre løgnere, men når noen kaller deg løgner så løper du til moderator? Sa noen dobbeltmoral og krokodilletårer? 5431589[/snapback] Tar jeg feil, eller har innovation fått slettet en haug med innlegg? 5431695[/snapback] Det vet jeg ikke, er det i denne tråden? Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Nå er jo SV et av mange partier som er i mot yttringsfrihet her til lands. Største svada jeg noen gang har hørt, ja jeg sier så for det du sier her er ikke bare frekt men endirekte løgn og en skremmende feilpropaanda Slettes ikke. Såvidt jeg vet støtter SV (som mange andre partier) rasisme-paragrafen og lignende lover, og det er definitivt et brudd på yttringsfriheten. Hadde f.eks. Vigrid-lederen blitt dømt til fengsel uten den loven? Tviler på det fordi han har det jo bare i kjeften. Total yttringsfrihet innebærer for meg at man kan si det man vil uansett hvor absurd og mangel på politisk korrekt det er uten at det får konsekvenser. Det er SVÆRT uheldig å sette munnkurv på "konkurrentene". Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 (endret) Største svada jeg noen gang har hørt, ja jeg sier så for det du sier her er ikke bare frekt men endirekte løgn og en skremmende feilpropaanda Så det er greit at du kaller andre løgnere, men når noen kaller deg løgner så løper du til moderator? Sa noen dobbeltmoral og krokodilletårer? Dessverre er ikke forskjellsbehandling på forumet noe som er et ukjent fenomen...da jeg var administrator her for 3 år siden så jeg tilfeller av det rett som det var. (får håpe jeg ikke får +10% for den der) Forøvrig skal jeg ha meg frabedt å bli kalt løgner fordi jeg kan peke på lovverket som er en direkte trussel mot yttringsfriheten og jeg vet at SV støtter de lovene. Jeg forventer enten at du motbeviser min påstand eller beklager angrepet. Endret 13. januar 2006 av invictus Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Det hadde egentlig vært moro med en egen "diskuter dine meddebatanter" tråd. Men det går neppe igjennom. I stedet får vi prøve å diskutere sak, og kun ta person når vedkommende gjør sak umulig å diskutere. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Nå er ikke Snekker'n moderator heldigvis, og det er vel egentlig opp til de som drifter forumet hvordan de skal legge det opp. Hvis de vil forskjellsbehandle folk så er det jo deres forum... Men Snekker'ns hersketeknikker er jeg skeptisk til. Jeg synes han er rask til å rope opp når andre påpeker usannheter han kommer med, men samtidig er han fremme med løgnstemplet selv. 5431999[/snapback] Jeg rask til å rope?? For å oppklare den saken du her beklager deg over, så kalte du meg og flere andre løgner gjentatte ganger, jeg kontaktet deg både her og via PM med oppfordring om å kutte dette ut, det uten hell du fortsatte ditt samme kjør og igjen oppfordret jeg deg en rekke ganger uten hell. Så ga jeg deg grei beskjed om at om du nå ikke kuttet ut så ville jeg få mod til å se på saken, også dette uten hell, så da kontaktet jeg mod og ba dem se på dette, i den henvendelsen understreket jeg også at jeg er imot advarsler i form av % vis økning og imot utestenging og at det ikke var det som var hensikten med min henvendelse til dem, men at min hensikt var å få stoppet at du ødela enhver tråd med ensidig sjikane. Dette kan mod bekrefte om nødvendig. Så vær nå litt mere redelig når du beklager din sak heretter, for jeg har ingenting å skjule . Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Det hadde egentlig vært moro med en egen "diskuter dine meddebatanter" tråd. Men det går neppe igjennom. I stedet får vi prøve å diskutere sak, og kun ta person når vedkommende gjør sak umulig å diskutere. 5432044[/snapback] Jeg har ikke noe problem hvis noen ønsker å starte en "hvorfor invictus er en teit idiot" tråd, men jeg forventer at diskusjoner jeg faktisk ønsker å følge holder seg saklig. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Største svada jeg noen gang har hørt, ja jeg sier så for det du sier her er ikke bare frekt men endirekte løgn og en skremmende feilpropaanda Så det er greit at du kaller andre løgnere, men når noen kaller deg løgner så løper du til moderator? Sa noen dobbeltmoral og krokodilletårer? Dessverre er ikke forskjellsbehandling på forumet noe som er et ukjent fenomen...da jeg var administrator her for 3 år siden så jeg tilfeller av det rett som det var. (får håpe jeg ikke får +10% for den der) Forøvrig skal jeg ha meg frabedt å bli kalt løgner fordi jeg kan peke på lovverket som er en direkte trussel mot yttringsfriheten og jeg vet at SV støtter de lovene. Jeg forventer enten at du motbeviser min påstand eller beklager angrepet. 5431958[/snapback] Om du ser saken ut fra lovverket som alle partier har godkjent og mener at det er grunnlaget for din påstand om at SV er mot ytringsfrihet så har jeg ingen problemer med å be deg om unnskyldning for at jeg kalte deg løgner, men husk da er alle partier mot ytringsfriheten. Mener du derimot at SV spesifikt er mot ytringsfriheten utover det som loven sier, så mener jeg fortsatt at det er feil . Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Det hadde egentlig vært moro med en egen "diskuter dine meddebatanter" tråd. Men det går neppe igjennom. I stedet får vi prøve å diskutere sak, og kun ta person når vedkommende gjør sak umulig å diskutere. 5432044[/snapback] Jeg har ikke noe problem hvis noen ønsker å starte en "hvorfor invictus er en teit idiot" tråd, men jeg forventer at diskusjoner jeg faktisk ønsker å følge holder seg saklig. 5432060[/snapback] Ditto (med invictus erstatettet med JBlack). Men en del andre er litt mer følsomme, og det kunne jo fort jaget bort en del. Problemet ser ut til å være at folk har en viss forskjell i oppfatningen av hva som er gode argument og ikke. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Det hadde egentlig vært moro med en egen "diskuter dine meddebatanter" tråd. Men det går neppe igjennom. I stedet får vi prøve å diskutere sak, og kun ta person når vedkommende gjør sak umulig å diskutere. 5432044[/snapback] Jeg har ikke noe problem hvis noen ønsker å starte en "hvorfor invictus er en teit idiot" tråd, men jeg forventer at diskusjoner jeg faktisk ønsker å følge holder seg saklig. 5432060[/snapback] En slik tråd ville bare ført til uthenging av andre så jeg ser ikke vitsen med det . Personelig bryr jeg meg ikke om at andre ikke liker meg pga mine standpunkt, de er nå engang mine og basert på mitt syn og jeg akter ikke begynne som "rævslikker" for å tekes andre . Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 SVs tapte velgere går over til AP. Sosialismen lever Lenke til kommentar
abrj Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Er det noe rart i at SV stuper? Ikke så lenge de oppfører seg som noen drittunger og bare flyr og vimser rundt. De oppfører seg dessuten som om de vil innføre en kommuniststat hvor kun SV skal bestemme. Legg merke til hvilket parti i regjeringen som til stadig driter seg ut? Jo, det er SV… Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Er det noe rart i at SV stuper? Ikke så lenge de oppfører seg som noen drittunger og bare flyr og vimser rundt. De oppfører seg dessuten som om de vil innføre en kommuniststat hvor kun SV skal bestemme. Legg merke til hvilket parti i regjeringen som til stadig driter seg ut? Jo, det er SV… 5432831[/snapback] Har vel også med at SV og FRP faktisk er de eneste som tør fronte sine saker selv på stortinget og at SV i tillegg tør fronte sine saker selv i en regering og ikke gjør som visse andre som holdt seg i skjørtekanten til Foss og sa jada Kjell Magne jada, hva FRP tør fronte i en regering vet vi ikke enda, det får vi vel svar på etter neste valg . Lenke til kommentar
noxeiS Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Kan kanskje tenkes at Ap ønsker at SV driter seg ut, og at de får alle stemmene til SV... SV er jo bare trøbbel for Ap, som i motsetning til SV er et ganske seriøst parti. Hvis Ap kan øke oppslutningen sin ved å ta stemmer fra SV, tror jeg ikke Ap syns det er noe trist... 5431052[/snapback] Men dette er jo med på å svekke seriøsiteten til regjeringen, og det tror jeg neppe AP liker (så lenge de har som mål å faktisk sitte i regjering med SV ut perioden). 5431125[/snapback] Ja, men ser du ikke at akkurat det blir et argument for Ap å kaste dem ut av regjeringen? Har vel også med at SV og FRP faktisk er de eneste som tør fronte sine saker selv på stortinget og at SV i tillegg tør fronte sine saker selv i en regering og ikke gjør som visse andre som holdt seg i skjørtekanten til Foss og sa jada Kjell Magne jada, hva FRP tør fronte i en regering vet vi ikke enda, det får vi vel svar på etter neste valg . Jo, det skal SV ha, de er modige til å komme ut med akkurat det de mener og tenker på. Desverre er det aller meste de kommer med uforenlig med "mainstream" Norge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå