Gå til innhold

SV, et synkende skip ?

Anbefalte innlegg

SV får en oppslutning på bare 6,6 prosent på målingen, en tilbakegang på 8,8 prosent fra stortingsvalget. KrF rykker dermed fra SV i oppslutning.

http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/pol...ticle533263.ece

Tjaa, nå kommer resultatene etter "arbeidsinnsatsen"... :whistle:

Tipper at partiet kommer til å bli en mygg i laaaaang tid fremover i det

politiske landskapet her på berget..

Endret av jarmo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er ikke noe rart partiet faller som en stein etter å ha vært utsatt for ei heksejakt av media som mangler sidestykke i norsk politikk.

5429395[/snapback]

Åh? Syntes ikke dette er noe annerledes enn hva KRF har opplevd. Kristin og co har ihvertfall ikke enda blitt kalt for hverken "mørkemenn" eller "milliardsprekk". Hva AP opplevde på 90 tallet/begynnelsen av 2000 tallet under Jagland var også ille. Jeg orker ikke engang starte på 50, 60, 70 og 80 tallet for å trekke frem andre alternativer. SV har flest journalister på sin side av samtlige partier, til tross for dette har de opplevd et hardkjør siden valgkampen. Det er også mange støtteutspill i media, spesielt i lederartikler, så heksejakten er nå litt unyansert beskrivelse. Men det er et kraftig uttrykk å bruke for å avfeie kritikken, KRF benyttet seg jo av samme taktikk i sin tid.

SV vil være små så lenge de er i regjering med AP. AP vil stjele velgere fra SV fordi de er dyktigere og mer erfaren. Om SV kommer seg ut av regjering og kan være et støtteparti eller i evt opposisjon vil de nok gjenvinne litt styrke.

Lenke til kommentar

Det norske folk er ikke naive. Denne regjeringen av et sosialistisk eksperiment vi har vil vi nok ikke se igjen (i hvert fall ikke med SV og SP), mye takket være klovner som Kristin Halvorsen (som dessverre ikke har skjønt forskjellen mellom parti og regjering) og Inga Marte Thorkildsen (som protesterer mot sine egne i viktige avgjørelser). Det blir likevel spennende å se hva som skjer ifht. Høyre og FrP ved neste stortingsvalg.

Lenke til kommentar
Det norske folk er ikke naive. Denne regjeringen av et sosialistisk eksperiment vil vi nok ikke se igjen (i hvert fall ikke med SV og SP), mye takket være klovner som Kristin Halvorsen (som dessverre ikke har skjønt forskjellen mellom parti og regjering) eller Inga Marte Thorkildsen som protesterer mot sine egne i viktige avgjørelser. Det blir likevel spennende å se hva som skjer iht. Høyre og FrP ved neste stortingsvalg.

5429538[/snapback]

Hehe ! Tror ikke høyresiden er så "dumme" at de går på samme fellen...

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke SV forsvinner, men jeg forstår hvorfor det nå går som det går. De gjorde en valgkamp på skitne triks (de var riktignok ikke de eneste. vi hadde noen gode eksempler på den borgelige siden også, og også de fikk svi for det), de har ved faste intervaller siden de kom til makten skapt skandaler, og de har rett og slett fremstått som svært useriøse. Det hele har fått meg til å innse at hvis det er NOEN som TRENGER å sitte i regjering så er det nettopp SV slik at de kan forstå hvordan ting fungerer før de åpner munnen offentlig. At de skaper kaos for den rødgrønne siden i prosessen er for meg bare en bonus. Faktisk så begynner jeg nesten å få sympati for AP og SP som må leve i skyggen av, og rydde opp etter, dette. SV fremstår som et parti ute av kontroll hvor hver og en kjører sin egen politikk uavhengig av de kompromisser, løfter og avtaler som er inngått. Jeg tror rett og slett at makten har gått til hodet på dem.

Men for å være ærlig håper jeg de IKKE forsvinner. Den rødgrønne siden trenger noen rebeller som kan jage tvilerne over på den borgelige siden. Jeg vet dette har vært resultatet for bekjente som har sverget til SV i mange år, men som nå må innrømme at de kanskje er litt useriøse og umodne og som endelig vurderer andre alternativer. Nå som de som synes SV-politikk så fint ut på papiret har begynt å få kjenne det på kroppen så er jeg ikke overrasket over at de endrer mening.

Endret av invictus
Lenke til kommentar
Det norske folk er ikke naive. Denne regjeringen av et sosialistisk eksperiment vil vi nok ikke se igjen (i hvert fall ikke med SV og SP), mye takket være klovner som Kristin Halvorsen (som dessverre ikke har skjønt forskjellen mellom parti og regjering) eller Inga Marte Thorkildsen som protesterer mot sine egne i viktige avgjørelser. Det blir likevel spennende å se hva som skjer iht. Høyre og FrP ved neste stortingsvalg.

5429538[/snapback]

5429579[/snapback]

Jeg tviler på at det har noe med intelligens å gjøre i det hele tatt. Verken for de rødgrønne eller for den borgelige siden. SV har rett og slett ikke nok erfaring, og det er det vi ser resultatet av nå. Heller ikke FRP har spesielt god erfaring på det området så det kan definitivt bli spennende. Hvis FRP kjører sitt eget løp på lik linje med det SV gjør nå under en samlingsregjering med høyre så tror jeg vi vil oppleve AKKURAT det samme der også. Velgerne er rett og slett smartere enn hva politikerne tror.

Endret av invictus
Lenke til kommentar

5429538[/snapback]

5429579[/snapback]

Jeg tviler på at det har noe med intelligens å gjøre i det hele tatt. Verken for de rødgrønne eller for den borgelige siden. SV har rett og slett ikke nok erfaring, og det er det vi ser resultatet av nå. Heller ikke FRP har spesielt god erfaring på det området så det kan definitivt bli spennende. Hvis FRP kjører sitt eget løp på lik linje med det SV gjør nå under en samlingsregjering med høyre så tror jeg vi vil oppleve AKKURAT det samme der også. Velgerne er rett og slett smartere enn hva politikerne tror.

5429910[/snapback]

Misforstå meg riktig, saken har ingenting med intelligens å gjøre, bare en formulering.... ;)

Høyre var jo de "dummeste" av alle, før og under hele valgkampanjen i høst pga.

arroganse ovenfor FRP....

Endret av jarmo
Lenke til kommentar
SV får en oppslutning på bare 6,6 prosent på målingen, en tilbakegang på 8,8 prosent fra stortingsvalget. KrF rykker dermed fra SV i oppslutning.

5429198[/snapback]

Tja nokså normalt, de fleste partier går jo litt tilbake når de kommer i regering og når man da ser den medfarten de har fått av både media og den borgerlige siden så syntes jeg ikke 2% var mye.

Og selv om de ikke har noen som kjøper stemmer for dem så tror jeg de vil holde seg over sperregrensen alikevel, ikke alle regeringsparti som klarer det :tease:

Men det morroe er å se hvor mange poster som lages her på forumet, tror det er mange som er fasinert av SV eller ikke klarer å takle at en politisk motstander har fått makt, det er en kjent sak at mange er dårlige tapere og søker hevn ved å prøve å svartmale enhver ting motstandern gjør.

For hvorfor ble det ikke samme ståheien når feks sponheim dreit på draget eller Devold dreit på draget daglig. Joda det var oppslag om det også,men ikke slike dimensjoner som nå selv om hennes fadeser var minst like ille :D

Men men tar det med knusende ro jeg og vil si at om SV klarer å holde seg over 4-5% i denne regeringsperioden er det ikke mindre enn imponerende når en tenker på at de fotfølges av Høyresiden + alt av media i Norge, dette fordi alle er ute etter å felle dem og lage sensasjonen "hva var det jeg sa" :!:

Vi ser også at AP fanger opp denne nedgangen

Ap går fram fra 32,7 prosent til 34,3 prosent

Lenke til kommentar
Det blir likevel spennende å se hva som skjer ifht. Høyre og FrP ved neste stortingsvalg.

Spennende?? Det eneste som blir spennende er om FRP blir store nok til å bestemme i en slik regering og det håper jeg for regeringskåte Høyre kaster glatt alle hemningene mot FRP og hopper til køys med dem for litt regeringsmakt :D

Lenke til kommentar

5429198[/snapback]

Vi ser også at AP fanger opp denne nedgangen

Ap går fram fra 32,7 prosent til 34,3 prosent

5430034[/snapback]

Merkelig nok så klarer flere fra høyresiden leve med AP-folk, det er verre med de fleste av SV sine politikere.. ;)

Lenke til kommentar
Men for å være ærlig håper jeg de IKKE forsvinner. Den rødgrønne siden trenger noen rebeller som kan jage tvilerne over på den borgelige siden. Jeg vet dette har vært resultatet for bekjente som har sverget til SV i mange år, men som nå må innrømme at de kanskje er litt useriøse og umodne og som endelig vurderer andre alternativer. Nå som de som synes SV-politikk så fint ut på papiret har begynt å få kjenne det på kroppen så er jeg ikke overrasket over at de endrer mening.

Hva kjennes på kroppen??

Greit nok Kristin gjorde en feil der hun blandet partiets syn med regeringens ellers har de ført nøyaktig den linjen de sa før valget,noe svært få kan si de har gjordt etter å ha vunnet et valg.

Bla sa de at de ville endre skoleordningen og var imot flere privatskoler, dette har de holdt.

Så var de imot dagen reguleringslov der det gis dispansajoner i hytt og pine, dette holder de nå på med.

Så skulle de ha lavere barnehagesatser, det er gjordt.

Så skulle kommunene styrkes, det er gjordt.

Ergo har de faktisk vært med og fått til en hel del på denne korte tiden, at noen er uenige i det de gjør er en annen sak men de viser iallefall at de gjør det de sa og ikke som visse andre faller tilbake og glemmer sine løfter . :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...