Sycosis Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Hvis du skal noensinne lage websider, ALDRI start i feil ende (dreamweaver, FP osv.) Lag heller rævva sider i notisblokk (eller notepad+) før du går videre. Slik blir du mye mer erfaren, for du trenger generell html kompetanse for å bygge side i FP og dreamweaver (tro det eller ei=P) Aldri bruk frames! Bedre å lære seg divs så fort som mulig, frames=evil! Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Notepad2 eller Notepad++ er bedre. Joda, jeg sa bare at notepad er fullt brukende den også. Full brukende er vel å ta litt hardt i? Den funker sikkert OK til en liten nettside, men hva er vitsen med å bruke den når du like enkelt kan bruke noe som er vesentlig bedre? Hvis du skal noensinne lage websider, ALDRI start i feil ende (dreamweaver, FP osv.) Lag heller rævva sider i notisblokk (eller notepad+) før du går videre. Slik blir du mye mer erfaren, for du trenger generell html kompetanse for å bygge side i FP og dreamweaver (tro det eller ei=P) Heyhey, let's not get carried away.. Dreamweaver er IKKE "feil ende" med mindre man utelukkende bruker WYSIWYG-editorn. Glem ikke at Dreameaver har (IMHO) en av de beste kode-editorene til HTML og CSS som finnes. Lenke til kommentar
Cizza Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Full brukende er vel å ta litt hardt i? Den funker sikkert OK til en liten nettside, men hva er vitsen med å bruke den når du like enkelt kan bruke noe som er vesentlig bedre? Nei, jeg bruker den faktisk til større prosjekter uten problemer. Jeg skal innrømme at jeg ikke har noen god grunn for å ikke bruke et bedre program, og jeg ville selvsagt anbefalt et annet program til andre. Bare for å nevne det så består de største sidene mine av henholdsvis 166kB, 300+kB, 236kB med ren kode. Om jeg skal tippe antall linjer så blir det det kanskje nærmere 20 000 linjer. Egentlig er ikke dette noe å diskutere da det kun går på smak og behag. Lenke til kommentar
moestue Skrevet 15. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2006 Når det gjelder topic-en så synes jeg du kunne lært litt HTML og CSS slik at du ikke blir avhengig av noen andre. Det krever endel lesing, men da har du også muligheten til å lage det slik du selv vil. Jeg kan godt ordne koden din, men det spørs om du lærer noe særlig av det. Hvor får jeg tak i bildene du har brukt på siden? Takker for tilbudet! Kommer heller tilbake til deg litt senere. Skal jobbe litt i morgen med designelementer og så skal jeg se hva jeg klarer på egenhånd. Har noen spørsmål ang undersider, men orker ikke ta det nå. Lenke til kommentar
Sycosis Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Heyhey, let's not get carried away.. Dreamweaver er IKKE "feil ende" med mindre man utelukkende bruker WYSIWYG-editorn. Glem ikke at Dreameaver har (IMHO) en av de beste kode-editorene til HTML og CSS som finnes. 5440197[/snapback] Ja, du har rett.. Kode-delen av dreamweaver må jo være det beste for en nybegynner i html! Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Jess, med syntax-highlighting og kodefullføring, samt ftp-tilgang Lenke til kommentar
moestue Skrevet 23. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2006 Nå har det seg slik at jeg har valgt at siden skal midtstilles 50/50 fordi pc'ene på skolen har mindre skjermer osv. Problemet er da at de sidene med scroll blir litt mer til venstre enn de andre, noe som MÅ endres på. For en enkel endring! Jeg har prøvd meg frem i FP nå i 20 min og brukt hjelp funksjonen uten hell. Kan huske jeg har vært innom et vindu engang hvor jeg kunne velge mellom auto scroll on/off og alltid scroll. Kan noen fortelle meg hvordan jeg gjør dette igjen? Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Hvor skulle ellers scrollbaren ha vært? Det er jo en selvfølge, da - skal du lage to varianter, en med scroll, og en uten? Lenke til kommentar
moestue Skrevet 23. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2006 Hvor skulle ellers scrollbaren ha vært? Det er jo en selvfølge, da - skal du lage to varianter, en med scroll, og en uten? 5486164[/snapback] Mulig du misforstår, men jeg vil at scrollbaren skal være tilstede på alle sidene, selv om det ikke trengs. Med FP kommer det ikke scrollbar før det trengs, altså når siden er lengre enn skjermen. Klikk her og trykk på linken til venstre hvor det egentlig skulle stått fakta Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 lol, selv om du mener det skulle stått fakta.. så har du likevel DET innholdet i fakta.html Lenke til kommentar
moestue Skrevet 23. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2006 lol, selv om du mener det skulle stått fakta.. så har du likevel DET innholdet i fakta.html 5486421[/snapback] Hææææ? Var det bare jeg som ikke tok spøken din? Har ikke giddet å se hva som er feilen enda, men det er vel bare å endre på bildenes location. Tok bare å lastet opp den forløpelige siden så dere kunne se hvordan den så ut osv. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Du skal ha scrollbar selv om det IKKE er mer innhold å scrolle etter? Lenke til kommentar
moestue Skrevet 24. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2006 Du skal ha scrollbar selv om det IKKE er mer innhold å scrolle etter? 5488157[/snapback] Jeg vil ha baren der, men den skal være sånn "inaktiv". Legger ved bilde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå