Athelas Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 (endret) Har brukt ABC til torrentfiler i mange år nå, men i dag streiket den plutselig, og jeg kan ikke laste ned NOE . Jeg vet at det har vært seeders på det jeg skulle laste ned, men alt er bare grått, og "can't connect to tracker". Den eneste endringen jeg har gjort er følgende (sakset fra Blizzards forumer) i forbindelse med at jeg hadde et grafikkproblem i World of Warcraft: # Network Card Configuration If you continue to have these problems then you will need to adjust the configuration of your network connection: (please check with your Network Administrator before making any changes) To access your Network configuration settings: # Go to Start and choose Control Panel # If in Category view, please click on Network and Internet Connections # Open Network Connections # Right click on your network adapter used to connect to the internet and go to Properties # Click on Configure and go to the Advanced tab Different network cards have different options on this screen: Disable any option labeled Checksum Offload (RX and TX) or Hardware Checksumming Set the option called Connection Type, Speed and Duplex Settings or Media Type to Force 100 Full Duplex (the exact wording of this option may vary) Note: You may need to select Force 10 Full Duplex for an older network. Set the Optimize for option to Throughput Click OK Note: This may cause your Connection to disconnect temporarily: Restarting the computer will usually resolve this. If you are still disconnected, readjust the Connection Type settings. Kan dette disable bittorrentklienten min på noen måte? Endret 12. januar 2006 av Athelas Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 (endret) Har også hatt en del problemer med ABC,var vant til programmet og likte layouten og funksjonene så jeg ville ikke bytte ut ABC men til slutt måtte jeg da problemene ble for plagsomme.Av og til stoppet ABC tilgangen til internett,har prøvd flere versjoner av ABC. Har nå uTorrent og anbefaler det. Har også en morsom funksjon som gjør at du kan se hvilken torrentklient andre seeds\peers har i tillegg til hvilken nasjon de er i fra,man ser et flagg,litt morsomt. Har ennå ikke opplevd noe tull med uTorrent,fant det på en 10 på topp liste over torrentklienter som fungerte best,uTorrent hadde flest fornøyde brukere.,men dette gikk på avstemmning og resulatet ble kanskje ikke helt rettferdig da veldig mange bruker feks Bircomet og flere hadde rapportert bugs der fordi den har flere brukere. uTorrent kom ihverfall øverst på listen Det er konstruert for å bruke minst mulig minne og prosessorkraft. Oppgraderte til versjon 1.4 i dag. Edit:Byttet router for en tid siden,det kan har vært den gamle som lagde problemene og ikke ABC.Det var en Dlink DI-604 ikke trådløs.Byttet den pga av det var lag på nettet til min Kiss DP-500 DVD spiller med ikke trådløst nettverk. Har nå Dlink DGL-4300 som fungerer bra. Husker ikke hvilken router jeg hadde da jeg begynte med uTorrent. Endret 13. januar 2006 av Knopfix Lenke til kommentar
FunC Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Vet at en del torrentsider har bannet ABC pga at den til tider gil feil tilbakemelding til trackeren uten å gå nærmere inn på det. µtorretn er bare å annbefale. Bruker lite resurser og er lett å bruke Lenke til kommentar
aleh Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Ja mange rutere takler rett og slett ikke trafikken. Byttet ut en CNET CWR 8xx med en Linksys WRT54GS. Likevell så funket ikke det heller 100% før jeg oppgraderte med en uoffisiel firmware (v4.70.6 - HyperWRT 2.1b1 - Thibor). Vet ikke hva jeg tenkte på da jeg kjøpte en CNET ruter Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 utorrent.com er den minste kongen på haugen Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 utorrent.com er den minste kongen på haugen 5430673[/snapback] Azureus er den største Lenke til kommentar
Athelas Skrevet 13. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2006 Nå skjønner jeg ingenting. Har for lenge siden åpnet port rangen fra 5100-5199 i mitt Netopiamodem, men utorrent sier at disse portene "does not appear to be open". Hvordan kan dette ha skjedd, og hvordan kan jeg best fikse det? Lenke til kommentar
IC7STORM Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Brannmur kanskje? Prøv å slå av, eller åpne portene i brannmuren. Lenke til kommentar
Athelas Skrevet 13. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2006 (endret) Har skrudd av Windows Firewall, og har ikke andre firewalls som jeg kjenner til. Har åpnet porter (både før og nå) ved hjelp av denne guiden: http://www.ngtforum.net/viewtopic.php?t=13 Dette er forsåvidt helt latterlig. ABC har jo fungert utmerket til i går, men nå funker den ikke i det hele tatt. I tillegg har download før ligget på ~500kB i sekundet, men nå sliter den med å toppe på 20kB!? Endret 13. januar 2006 av Athelas Lenke til kommentar
Athelas Skrevet 13. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2006 Update. Får bra speed i Azereus av en eller annen grunn. Er det noen andre som har ABC som faktisk virker? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå