haikaleunen Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 her er problemet: Windows NT tror at min 80GB harddisk (som jeg ikke husker hva heter) er på bare 3.9GB. Jeg har ikke sjekka grundigere enn å gå inn på min datamaskin, og sjekka volumet... Dette tror jeg er noe det er mange der ute som har peiling på! Problemet kom etter reinstallasjon . Men da jeg skulle velge partisjon osv, kunne jeg bare velge mellom C: som var på 3.9GB... Fujitsu siemens scenic 1.5ghz 256ram Windows NT geforce3 Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Er disken delt opp i flere partisjoner? Lenke til kommentar
haikaleunen Skrevet 12. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2006 Er disken delt opp i flere partisjoner? 5429251[/snapback] Ja jeg tror egentlig det er det smo er problemet.. hvordan får jeg tilgang til resten av disken/ slått samme partisjoner? finnes det gode program for dette, eller må jeg reinstallere NT osv? Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Gå på Kontrollpanel-> Administrative Verktøy -> Datamaskinbehandling -> Diskbehandling Der får du ihvertfall oversikt over partisjoner og disken generelt. Om det viser at disken faktisk ikke er større, kan det være BIOS som ikke tillater større disker enn 4Gb. Lenke til kommentar
Patz Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Det stemmer, en god del eldre BIOSer tillater ikke disker over 4gb. Prøv å se om du finner nye BIOS-ROM på Fujitsu siemens hjemmesider. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 NT4 kan ikke selv opprette bootpartisjon som er større enn 4GB svjv, mener og huske du må opprette partisjonen og formatere den før du innstallerer NT med ett passende program skal du komme forbi denne grensen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå