Gå til innhold

Bf2 problemer, ja dere gjetta det; lagg!


Anbefalte innlegg

joa Togo.. Du er med i emnet ser jeg hehe

 

Med mitt GT som jeg hadde funket det så og si perfekt.. hadde 60fps hele tiden unntatt da det skjedde voldsomt mye på skjermen så klart. Røyk eksplosjoner osv..

 

prøv og innstaller spillet på nytt da..

 

EDIT: jo er det vanlige BF2 du snakker om? Snakker du om BF2:SF så er dette sinnsykt krevende.. Der fikk jeg og 30-35 på alle de mørke brettene hele tia... Merkelig at dem har gjort det. Ser jo ikke så mye bedre ut ;) Til at maskinen må knele.. hehe

Endret av BanAnus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja vet togo ;) men jeg har funnet ut at dxdiag skjerm testene er litt rare..

altså når jeg tester direct3d så spinner ikke kubene rolig rundt som på andre pcen min, men de spinner veldig fort rundt=P altså du kan ikke se direct x teksten på sidene..

er vanilla vi snakker om ja..

Endret av Pattern
Lenke til kommentar
Jeg synes Xtreme-G driverne funker godt, var i beit etter noen etter at Omega-utvikleren la Nvidia på is en stund.

Ellers kan du bruke Nhancer (som følger med), mange innstillinger for bedre hastighet mot å ofre litt grafikk.

5448748[/snapback]

 

Nhancer?? Hva er det? Driver som følger med? Er det ikke vanlige drivere som følger med på cd`ene?

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat samme problemet: Har 3200+, 1gig pc2700 og 7800 gt.

Har på 1280*960, og det på high/medium. PÅ enkelte kart kan fps'n synke helt ned i 22, og det med vanilla bf2. Hva er problemt her? HDD min er vel litt gammel av seg, men skal det ha så mye å si på ytelsen. 7800 gt skulle klare instillingene på bf2 lett, eller?

 

har testet tipsa som er nevnt, men ser ikke ut til å gå...

Endret av PsychoDevil98
Lenke til kommentar
Jeg synes Xtreme-G driverne funker godt, var snip

5448748[/snapback]

 

Nhancer?? Hva er det? Driver som følger med? Er det ikke vanlige drivere som følger med på cd`ene?

5450322[/snapback]

Jeg bruker ikke de offisielle driverne, men noen modifiserte som gir mer fart i spill, ved å optimere forskjellige ting.

 

Xtreme-G drivere kan lastes ned fra denne siden:

http://www.tweaksrus.com/

 

De er av samme sort som Omega-drivere, vanlig Forceware som er fikset på.

NHancer er et program som du kan justere mye rart på, dette vil gi bedre fart i spill, og litt dårligere grafikk, eller omvendt.

Omega-driveren hadde ikke blitt oppdatert på en god stund, og siden BF2 hadde problemer hos meg, lette jeg etter en ny, og fant denne :)

Lenke til kommentar
Jeg har akkurat samme problemet: Har 3200+, 1gig pc2700 og 7800 gt.

Har på 1280*960, og det på high/medium. PÅ enkelte kart kan fps'n synke helt ned i 22, og det med vanilla bf2. Hva er problemt her? HDD min er vel litt gammel av seg, men skal det ha så mye å si på ytelsen. 7800 gt skulle klare instillingene på bf2 lett, eller?

 

har testet tipsa som er nevnt, men ser ikke ut til å gå...

5486893[/snapback]

 

ja, kanskje jeg skal sende brev til nvidia og whine litt..

 

edit: ja bf skulla kjørt på high..

Endret av Pattern
Lenke til kommentar

Battlefield er krevende, jeg kjører riktignok med alt på max på 1280x960, men det hender fps går ned i rundt 40, og jeg har jo et brukbart system, 12000 i 3dmark05... sjekk benchmarks rundt omkring, i tillegg går BF2 med nesten dobbelt så mange fps med et GTX512 i forhold til ett GT.

Endret av zapper
Lenke til kommentar
Kan du utdype litt mer hva du mener med vekslefila til hdd 2?

5526839[/snapback]

 

Jeg har to harddisker i maskinen min. Kjører Bf2 på disk 1 C:\system

vet ikke hvor mye du kan om vekslefil, men for å kjøre vekslefil til et annet sted, gjør du som følger:

 

Høyreklikk på "min datamaskin" velg så egenskaper. Trykk så på avansert, og så innstillinger under ytelse. Trykk på avansert, og trykk så på endre under virtuelt minne.

Der kan du velge hvilken partisjon, eller harddisk du kan kjøre vekslefila.

 

Vet ikke om dette har så mye å si når man har 2gig ram, men det kan forhindre div hakking fordi systemdisken har nok med andre oppgaver i Bf2, enn i tillegg arbeide med virtuelt minne.

 

Jeg har ikke over 70fps i 1280x1024. Der ligger fps på mellom 40 og 60 hvis jeg ikke husker helt feil. Men jeg føler det fullt ut spillbart.

Lenke til kommentar
Ok, takker for svar :)

 

Jeg har vekselfila på partisjonsdisken min tydeligvis (c:) skal prøve om ytelsen blir bedre på d:, har jeg har installert spillet...

5528853[/snapback]

 

Men husk at du trenger minst 1gig ram ved høye innstillinger. Det hjelper ikke med bra skjermkort, når du ikke har nok minne for resten av systemet.

Lenke til kommentar
jeg drar batttlefield2 på 2048#1536 og alt på high! je har ikke så veldig bra system akkurat! 7800gt-2gbram-p4-3,4ghz-går fint HELT uten lagging her ikke engang akkurat når du kommer inn :dribble:

5529108[/snapback]

 

Mener å ha lest at prosessoren "tar over" for skjermkortet når oppløsning økes?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...