Gå til innhold

iBook vs. bærbar pc

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg en laptop og vurderer å kjøpe en iBook. Jeg er student og skal egentlig bare bruke maskinen til notater, surfing og muligens litt musikkinnspilling.

Jeg tror jeg trenger 60GB harddisk og 768 MB RAM, eller tror dere jeg kan greie meg med mindre av det ene eller det andre med tanke på hva jeg skal ha maskinen til? Hadde vært greit å få ned prisen litt..

Jeg hører ofte at Mac er best på musikk, men hva betyr egentlig det i praksis?

Hvilke fordeler har jeg med en iBook i forhold til en pc?

Tenker også på om en iBook vil synke mindre i verdi i forhold til en pc, hvis jeg vil selge den om et års tid. Noen som vet noe om dette?

Er takknemlig for raskt svar :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilke fordeler har jeg med en iBook i forhold til en pc? 

Tenker også på om en iBook vil synke mindre i verdi i forhold til en pc, hvis jeg vil selge den om et års tid. Noen som vet noe om dette?

Er takknemlig for raskt svar :thumbup:

5428653[/snapback]

Ikke, jeg presiserer, ikke kjøp iBook nå! Disse maskinene kommer nok til å bli oppgradert i løpet av nærmeste fremtid. Som du kanskje har fått med deg i avisene har Apple besluttet å gå over til Intel-prosessorer, det ryktes at iBookene vil være de neste maskinene til å få Intel CPU i kombinasjon med en 13" widescreen skjerm.

Men tilbake til spørsmålene dine, Mac blir ofte omtalt som et bedre operativsystem hva gjelder musikk (og generelt, hihi) bl.a. pga iLife-pakken som følger med alle nye Macer. iLife inneholder bl.a. et program som heter GarageBand som er et ganske morsomt program for å begynne med å komponere musikk på Mac. Dersom du blir bedre kan du alltids "oppgradere" til Logic som er det proffene (som i profesjonelle musikere) bruker.