Stigma Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Hvilken gass bruker du til dette, hvor får du tak i det, og er det mulig å bruke i samme typer PVC tubing som brukes til vannkjøling, eller vil det "lekke" gass over tid? Må du holde deg til 100% metall? Jeg har ofte tenkt på å bygge en kompressor-rig som blir avkjølt av springvann, for enorm ytelse, men jeg har alt for lite peil på det spesifikke rundt kompressorteknologi *sukk* En Swep B5 varmeveksler for eksempel ville jo vært helt ideel til å kjøle ned gassen, men jeg bare lurer på hvor mye komplikasjoner du får ved å frakte gassen fram og tilbake til PCen via "lange" slager på 2-3 meter. Skal jeg noen gang bruke kompressorkjøling, så skal det garantert stå bak veggen, så mye er sikkert. Jeg er ferdig med støyende kjøling en gang for alle hehe... Jeg får holde et øye på dette prosjektet og se hvordan det utarter seg, så kanskje jeg lærer noe. -Stigma Lenke til kommentar
smy Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 regn med at er 507 gass han skal bruk Lenke til kommentar
Overklokk Skrevet 21. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2006 regn med at er 507 gass han skal bruk 5462748[/snapback] Ja det blir 507 med en anelse 410a i Men det går framover nå. Evap og slange montert og isolering pågår. Isolert ferdig og slangen er trukket med en lekker sleeving Topplokket montert og maskinen står til vacumering. Side deksel montert men mangler plexiglass enda Nå er det bare en hel masse elektronikk/kabling igjen før den kan startes opp Lenke til kommentar
tyrann Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Nydeli arbeid ,Overklokk. Skall du selge den der eller ? tyrann. Lenke til kommentar
Overklokk Skrevet 21. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2006 Nydeli arbeid ,Overklokk. Skall du selge den der eller ? tyrann. 5475335[/snapback] Takker. Ja denne er bestilt av Lordsmygen Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Jeg vil bare si at du er fink med fasekjøling Men det er en ting jeg altid har lurt på, hvillke deler er det du bruker når du bygger en sånn. Til nå så har jeg skjønt at det er en kompresor og noe gass i kassa. Så hvor mye koster det å lage en sånn da? og hvor mye tar du betalt for å lage en. Ja jeg er nysjerig Lenke til kommentar
tyrann Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 (endret) Jeg vil bare si at du er fink med fasekjøling Men det er en ting jeg altid har lurt på, hvillke deler er det du bruker når du bygger en sånn. Til nå så har jeg skjønt at det er en kompresor og noe gass i kassa. Så hvor mye koster det å lage en sånn da? og hvor mye tar du betalt for å lage en. Ja jeg er nysjerig 5475398[/snapback] Trur det er mellom 7.5 - 10 k Men overklokk du bruker sånne kompressorer, som man kan finne i noen kjøleskap? Edit: BTW hvilken lakk bruker du ,spraylakk, bil-lakk ? Endret 21. januar 2006 av tyrann Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Ser virkelig bra ut Overklokk. Kjenner jeg deg rett blir ytelse minst like bra som utseende. Og det sier jo en hel del når en ser hvordan denne her ser ut Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Edit: BTW hvilken lakk bruker du ,spraylakk, bil-lakk ? 5475530[/snapback] Ser du ikke at det er quick lakk fra bygg&bo, tror det er vanlig hobbylakk Lenke til kommentar
tyrann Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Edit: BTW hvilken lakk bruker du ,spraylakk, bil-lakk ? 5475530[/snapback] Ser du ikke at det er quick lakk fra bygg&bo, tror det er vanlig hobbylakk 5475751[/snapback] joda sA det nå Lenke til kommentar
Majorp Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Ser bra ut det her. *spare penger til fase* Noen som vil kjøpe høyttalere og PSP? Mvh MajorP Lenke til kommentar
Overklokk Skrevet 21. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2006 Jeg vil bare si at du er fink med fasekjøling Men det er en ting jeg altid har lurt på, hvillke deler er det du bruker når du bygger en sånn. Til nå så har jeg skjønt at det er en kompresor og noe gass i kassa. Så hvor mye koster det å lage en sånn da? og hvor mye tar du betalt for å lage en. Ja jeg er nysjerig 5475398[/snapback] Takker så mye Skal se om jeg kan forklare litt om hva som er hva på en slik kjøler senere. En slik kraftig sak som dette kommer på ca 5000kr. Men om man nøyer seg med en litt enklere/svakere variant snakker vi ca 4000kr Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Wow, ble bra da! Gleder meg til ferdig og testing;D Kutgw! Øyvind Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Hvilken gass bruker du til dette, hvor får du tak i det, og er det mulig å bruke i samme typer PVC tubing som brukes til vannkjøling, eller vil det "lekke" gass over tid? Må du holde deg til 100% metall? Jeg har ofte tenkt på å bygge en kompressor-rig som blir avkjølt av springvann, for enorm ytelse, men jeg har alt for lite peil på det spesifikke rundt kompressorteknologi *sukk* En Swep B5 varmeveksler for eksempel ville jo vært helt ideel til å kjøle ned gassen, men jeg bare lurer på hvor mye komplikasjoner du får ved å frakte gassen fram og tilbake til PCen via "lange" slager på 2-3 meter. Skal jeg noen gang bruke kompressorkjøling, så skal det garantert stå bak veggen, så mye er sikkert. Jeg er ferdig med støyende kjøling en gang for alle hehe... Jeg får holde et øye på dette prosjektet og se hvordan det utarter seg, så kanskje jeg lærer noe. -Stigma 5462712[/snapback] Husk at det blir "litt" trykk i et slikt system Pent arbeid Overklokk, som alltid. Må si den kondenseren var svær, vertfall i forhold til den jeg har. Noen grunn til det? Lenke til kommentar
smy Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 (endret) veldig bra arbeid håper den kjøler bra Endret 22. januar 2006 av lordsmygen Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Veldig pent arbeid. Tror jeg kommer til å bestille en slik senere i år Lenke til kommentar
adnan Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Overklokk lurer på en ting. Hvor mange minus tenker du du får med denne som du bygger nå? Og hvor mye kan en litt svakere gi som du snakker om? Lenke til kommentar
Overklokk Skrevet 6. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2006 Overklokk lurer på en ting. Hvor mange minus tenker du du får med denne som du bygger nå? Og hvor mye kan en litt svakere gi som du snakker om? 5490757[/snapback] Har gjort en del mer nå. Byttet til en 11ccm kompressor da den 15ccm kompen bråkte sykt ille. her skal det inn plexi og noe lys Kald er den iverfall Klarte SP 32m på 3400 mhz 1,7v på min fx 60. Da var evap på -44c. Idle i windows la den seg på -51c Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 (endret) Pent! Hvilken ville du foretrekke, min eller denne? edit: btw, grattis med FX-60 uten cb (så langt) Endret 6. februar 2006 av ManagHead Lenke til kommentar
Overklokk Skrevet 6. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2006 Pent! Hvilken ville du foretrekke, min eller denne? edit: btw, grattis med FX-60 uten cb (så langt) 5563499[/snapback] Denne er en del kraftigere en din .... BTW din er klar til å sendes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå