Gjest Slettet-nw52MweC Skrevet 3. desember 2001 Del Skrevet 3. desember 2001 Lurer på om det går an å bruke en Celeron 1200 mhz, den nye med 256 kb L2 cache og 0,13 micron produksjon, på mitt gode gamle Abit SE6 hovedkort? HKet er FCPGA, med 815E chipsett... Celeronen er jo betegnet som FCPGA2... Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 3. desember 2001 Del Skrevet 3. desember 2001 nei det går ikke. Du må i tillegg til fcpga2 ha støtte for Intel Tualatin. Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 3. desember 2001 Del Skrevet 3. desember 2001 Hadde du hatt slot1 basert maskin kunne du ha kjøpt Powerleap sin nye slotket som sklir rett inn i de fleste BX440 HK og støtter Celeron Tualatin til det høyeste de kommer til. Du kan jo sjekke om http://www.powerleap.com og se om det finnes noen løsninger på FCPGA. Jeg har selvfølgelig bestilt denne i pakke løsning med 1200CelT. Celeron Tualatin er forresten bedre pr. MHz mot Coppermine P3. Telcontar Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 3. desember 2001 Del Skrevet 3. desember 2001 Quote: On 2001-12-03 23:57, Telcontar skrev:Hadde du hatt slot1 basert maskin kunne du ha kjøpt Powerleap sin nye slotket som sklir rett inn i de fleste BX440 HK og støtter Celeron Tualatin til det høyeste de kommer til.Du kan jo sjekke om http://www.powerleap.com og se om det finnes noen løsninger på FCPGA.Jeg har selvfølgelig bestilt denne i pakke løsning med 1200CelT. Celeron Tualatin er forresten bedre pr. MHz mot Coppermine P3.Telcontar Telcontar: Vet du hvor mye det blir i tollavgifter på en slik sak? Jeg kunne tenke meg å bestille en selv. Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 3. desember 2001 Del Skrevet 3. desember 2001 Har ikke fått den enda, men såvidt jeg vet så er det ikke annen toll på varer fra USA enn fortollings gebyr på 100kr og 24% moms. Du burde sjekke om hovedkortet ditt er kompatibelt med denne slotketen på denne siden http://www.powerleap.com/Products/iP3T.htm, hvis den er det kan din pc oppgraderes så høyst som CelTu går (sannsynligvis til 1.5 eller 1.6 GHz). http://romatthews.homestead.com/files/powr...eap/PLIntro.htm denne siden har tester og linker, 1200MHz CelT er utifra tester på http://delltalk.us.dell.com/messages/overv...ame=dim_upgrade vist seg å være omtrent like bra som en P4 1.4GHz. Intel liker selvfølgelig ikke dette så det er sjanser for at de kutter CelT før den når høyere hastigheter. Tipper hele pakken kommer på ca. 2200kr med frakt og alle avgifter inn til Norge, men den er verdt det. Forlenger en PC basert på BX HK sitt liv ihvert med ett år eller to til. Telcontar _________________ Dell Dimension XPS-R450-->XPS-R1000 WinXP Pro PIII 1GHz (snart 1200MHz) 768MB PC133 RAM WD 80GB 7200rpm Asus 7700 Deluxe GeForce 2 [ Denne Melding var redigert av: Telcontar på 2001-12-04 00:32 ] [ Denne Melding var redigert av: Telcontar på 2001-12-04 00:33 ] [ Denne Melding var redigert av: Telcontar på 2001-12-04 00:38 ] Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 3. desember 2001 Del Skrevet 3. desember 2001 Glemte forresten å nevne at det er kjempe stor etterspørsel etter denne pakken og Powerleap har problemer med å levere. Jeg bestilte min 12.11 og den ble ikke sendt derfra før 29.11. Neste shipping dato er 7.12 så hvis man vil satse å få denne pakken før jul så er det best å bestille. NB! Sjekk for all del at ditt hovedkort er på listen over HK som er den er testet på, eller at du har BX440 (som enten kjører PII slot1 SECC1 eller PIII slot1 SECC2 og at system bussen er 100MHz). Det er god del HK som takler denne slotketen, men det er noen som ikke gjør. Powerleap gir derimot 30 dagers returrett. Telcontar Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 4. desember 2001 Del Skrevet 4. desember 2001 eg har ett abit bh 6 med slot 1 da burde den dingsen virke :smile: Lenke til kommentar
Dataante Skrevet 4. desember 2001 Del Skrevet 4. desember 2001 Kanskje ikke rette posten å si dette på, men Tomshardware.com har en test på den nye duron 1200 som det kan være lurt å ta en titt på. Begynner så smått å bli litt snudd fra å være Intel fan. Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 4. desember 2001 Del Skrevet 4. desember 2001 Til dere som vurderer å skaffe Powerleap pakken så kan det være lurere å kjøpe nytt HK og AMD CPU, men det vil sikkert kreve ny PSU og kanskje ny minne. Hvorfor jeg har bestilt denne er fordi Dell maskiner hverken har standard strømforsyning eller standard LED (ledninger til powerknapp, HDD lys osv) tilkoblinger. Hadde ikke dette vært tilfellet hadde jeg garantert gått for nytt HK og AMD CPU, men for de av dere som vil ha en enkel oppgradering og ikke vil drive av å tulle altfor mye nedi pc'en så er dette en veldig enkel oppgradering og er gjort på fem minutter. Valget er deres. Telcontar Lenke til kommentar
Ost99 Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 Med oppdatering av BIOS er det noen FCPGA hovedkort som skal virke med FCPGA2 cpu'er. Da jeg oppdaterte BIOS på mitt gamle Abit SE6 hovedkort, dukket det opp ->1.53GHz i SoftMenuIII menyen i BIOS. Har ikke teste dette enda, men jeg har funnet innstillingen av DIP switchen på hovedkortet som skal gjøre at dette virker. De to ting som må til for at dette skal virke er: Støtte i BIOS + mulighet for lav nok spenning til CPU (under 1.5V) Begge disse tingene er støttet av SE6. Jeg har hatt så mange andre problemet med kortet, at jeg er ikke sikker på om jeg vil oppgradere mer på det. Slik det er nå driver det å krasjer sånn i hytt og panel. - Ost Lenke til kommentar
jevel Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 Det finnes faktisk en norsk importør av PowerLeap. Kan bare ikke huske hva firmaet het... Men - Hvorfor dukker en snart ett år gammel tråd opp sånn ut av det blå? -KJ Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 Quote: jevel skrev (2002-09-12 02:40):Men - Hvorfor dukker en snart ett år gammel tråd opp sånn ut av det blå? Du må spørre ost99 om det, Stusset eg og når du sa at det var nesten 1 år gammel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå