lucky666 Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Har en god gammel AMD 64 3000+ Newcastle s754, som jeg har kjørt på 235x10-2350mhz med minnet synkront.Prøvde 267x9-2403mhz med minnet på 166mhz.Timings på minnet er 2.5-2-2-10 på begge oppsett.Alt er prime og memtest stabilt. Har kjørt 3DMark 01-03-05,Aquamark3 og superpi, og på alle testene får jeg høyest score med 2350mhz.Altså med 50mhz mindre cpu hastighet. Trodde cpu hastighet betydde mest,men i mitt tilfelle ser det ut som høyest minnehastighet er utslagsgivende? Hovedkort:MSI K8N Neo fsr Ram:Cruical Ballistix 2x512 Lenke til kommentar
AOe Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Har anelse om at super pi er glad i høye minnehastigheter. Ellers har vel ikke minnet og cpu så alt for mye med 3d mark å gjøre. Da må du overklokke skjermkortet. DET gir 3d mark BOOST det :-P (gikk fra 6680 til 8180 poeng *t loll!*) Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2006 SuperPi liker høye minne hastigheter ja.Men 3DMark01 går vel mer på hardware ellers.Det merkelige er at scoren gikk ned på samtlige tester. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Tråden bryter også med tre-ords-regelen. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå