Gå til innhold

Stress ved valg av ny kjøleribbe til mitt 6600gt

Anbefalte innlegg

Har dette skjermkortet. Stresser litt med å finne kjøleribbe til dette kortet, pga dette. Ser merkelig ut, nesten som om kortet har to kjerner.. Hvilken kjøleløsning (skal klokke) bør jeg velge da? En "vanlig" ribbe settes jo nedpå bare den der "hovedkjernen", hvis dere skjønner. Jada veit at jeg har sølt kjølepasta utover halve kortet :!:

Endret av appelsinbrus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det nok med den lille ribba der på PCI>AGP-broa da? Synes det virker litt lite.. Men blir kanskje litt kjølt av Zalman-en, som faktisk er akkurat den jeg tenkte å kjøpe.. Hehe! takk for svar! Får sjå hva jeg finner på.

En ting til, jeg har jo ei gammel cpu-vifte og ribbe som bare ligger her. Monterte den på, men kortet bøyde seg når jeg stramma skruene pga skeiv belastning.. Noen tips til hvordan jeg kan montere denne uten at kortet bøyer seg?

Lenke til kommentar
Er det nok med den lille ribba der på PCI>AGP-broa da? Synes det virker litt lite.. Men blir kanskje litt kjølt av Zalman-en, som faktisk er akkurat den jeg tenkte å kjøpe.. Hehe! takk for svar! Får sjå hva jeg finner på.

Den er temmelig lik de som monteres orginalt fra mange produsenter, så det går nok bra!

post-39119-1137095296_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Prøvde å montere CPU-ribbe og vifte en gang før og den passte perfekt, den dekte begge kjernene, men problemet var at kortet ble bøyd når skruene ble strammet.. Skal se om jeg får ut noen bilder etterhvert..

edit: skal klokke skjermkortet mitt, 66gt, er det nok med Zalman-vifta da?

Endret av appelsinbrus
Lenke til kommentar
Prøvde å montere CPU-ribbe og vifte en gang før og den passte perfekt, den dekte begge kjernene, men problemet var at kortet ble bøyd når skruene ble strammet.. Skal se om jeg får ut noen bilder etterhvert..

edit: skal klokke skjermkortet mitt, 66gt, er det nok med Zalman-vifta da?

5428858[/snapback]

Ja, det holder i massevis :) . Jeg har 6600gt og vf700-cu selv, og den går bare litt over 50c maks :love: . Men du kan vel bare overvåke temperaturen?

Lenke til kommentar
Ok da så. Kjører NVTempLogger, så jeg kan se tempen hele tida. Alarmen går jo også, hvis det skulle bli for varmt.

5430565[/snapback]

Hvis du bruker rivatuner kan du logge temperaturen :) . Temperaturen synker raskt igjen etter den er kjørt på maks load.

EDIT: Dumme meg :wallbash: . Du kan jo logge i ditt program og sikkert. Men rivatuner kan også være kjekt til å se hva som gikk galt hvis skjermkortet fryser feks. :yes:

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...