Gå til innhold

Viftekontroll....hvordan funker det?

Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

Hvordan funker egentlig en viftekontroll (bortsett fra at den styrer hastigheten på vitfa da seff ;):p ) ??

Kobler man alle viftene til et eventuelt kort som settes inn i en eller annen slot?

Får man flere viftekontakter hvis man kjøper viftekontroll?

Driver å funderer om jeg skal "style" pc'en litt, da muligens med noen flere vifter, vindu etc.... "problemet" er bare at jeg har 2 stk viftekontakter på hk'et.

Håper noen av dere viftekontroll-brukere kan gi meg svaret :roll::)

ps: noen som har viftekontroller å anbefale? link? :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det spørs veldig på viftestyringen på hvor mange vifte uttak du får. Hvor mye penger du vil bruke. Viftestyringer kommer også i tre forskjellige "typer"; trinnløs, automatisk eller med trinn.

Her har du en type viftestyring.

(Blir kasta ut av klasserommet, tar resten når jeg kommer hjem)

Først og fremst, må jeg veil unskylde at det tok så lang tid å fortsette. Har bare ikke hatt tid før.

Som sagt, 3 typer viftestyring.

Automatisk

Trinnløs

Med trinn.

Den linken jeg har over er vel det enkelste av vifte styrings panel.

Aerocool GateWatch er vel en av de mer avanserte viftestyringene du finner nå for tiden.

Jeg personlig, har planer om å anskaffe meg viftestyring, jeg vet ikke helt hvilken løsning jeg skal velge enda. Men det jeg tenker litt på er følgende;

Kabinettet jeg skal ha, er dette

Som CPU kjøler, skal jeg ha Scythe "Ninja" SCNJ-1000 med en SilenX iXtrema PRO vifte. I kabinettet skal jeg ha 2 stk av samme vifte. (En forran en bak). Dette vil ved fullt kjør, bety 14dBx3. Noe som blir ALT for mye når jeg ser på film/serie eller bare svarer på forum poster. Derfor skal jeg ha viftestyring. Jeg må si at jeg liker Cooler Master Musketeer veldig godt. Men ikke for viftestyrings delen da. Så jeg trenger en viftestyring i tillegg da. Derfor tenker jeg litt på noe veldig manuelt somdenne Da kan jeg ut i fra Musketeer sine målinger lese om det er for varmt eller om jeg kan skru ned. Jeg har og planer om å ha lys under kabinettet mitt. Derfor kan det være smart å ha noe som kan styre lys og. Denne fra Vantec styrer både vifter og lys. (Du får 2 stk, 30 cm, blå kalde katoder med i pakken)

Det er alt etter hva du ønsker deg og om du vil styre deg selv. Valget er ditt;)

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar

Jeg har en nexus viftestyring

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=N...5BK&mcat=15s230

den bruker enmolex og gir deg da 3 eller du kan ha 4 standard 3 pins viftekontakter.. denne viftestyringen er trinnløs og justerer volten.

du kan få fra thermaltake en trinnløs men man kan ikke skru helt avm viftestyring som justerer turtalssignalet. jeg vi da heller anbefale en slik som dimmer volten, tror dette også er mest standarisert..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...