Gå til innhold

For høy GPU load temperatur?

scum99

Anbefalte innlegg

Hei

Er n00b på området så dere for unnskylde eventuell kunnskapsløshet.

Kjøpte nylig et XFX GF 7800GT (Fabrikk oc på 450mhz), kortet funker utmerket og idler på ca. 46C.. Kortet kommer forøvrig med en custom XFX heatsink og vifte tilpasset fabrikk oc'en..

Fikk et lite sjokk her om dagen da jeg tabba ut i Everest etter å ha spilt 3D på fulle settings.. GPU'en viste 88C, kanskje oppimot 90C på max.. Det forekommer ikke jevnlig, men peaker oppimot der.. Jeg ser at reduksjonsterskelen for kjernen er på 115C i nVidia panelet, noe som forteller meg at kortet tåler temperaturen, spørsmålet mitt er om det evt er noe galt? Er det vanlig med en så høy peak temperatur på høy load?

Halvparten jeg snakker med sier det er normale temperaturer for heavy load, andre sier det kan være noe galt med heatsinken.. Merkelige er at kabinettet mitt er åpent atm, har ikke slengt på side dekselet, så det burde være bra sirkulasjon.. Er også vifte i front av boksen, samt vifte i PSU/CPU..

Bør jeg sende kortet i retur? er noe galt, eller er det helt Eventuelle løsninger/forklaringer?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Mitt 7800 gtx kort idler på 58-64 grader, når jeg spiller COD 2 ligger det på 78-90 grader. Muligens rett over 90 noen ganger også. Kortet sitter i en HP maskin, som har alle PCI portene fulle, så det er rimelig trangt mellom 7800 kortet mitt og øverste kort i PCI portene. Levert sånn fra HP med 3 års garanti, så regner med at det går bra jeg, kortet lever i alle fall fortsatt etter 3-4 mnd. :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Mitt 7800 gtx kort idler på 58-64 grader, når jeg spiller COD 2 ligger det på 78-90 grader. Muligens rett over 90 noen ganger også. Kortet sitter i en HP maskin, som har alle PCI portene fulle, så det er rimelig trangt mellom 7800 kortet mitt og øverste kort i PCI portene. Levert sånn fra HP med 3 års garanti, så regner med at det går bra jeg, kortet lever i alle fall fortsatt etter 3-4 mnd. :p

5573898[/snapback]

uansett ha bra temp i kabinettet ikke over 30 grader. skaff ramsinks, evt, heatsink på bakplata av pci-e kortet ditt, det hjelper. med thermaltape hvis du klarer å skaffe det eller du kan egentlig bare legge den der så lenge ingen kommer borti pcen. da kan du ha 500 gram kobber på bakplata som vill ta en del overflødig varme, håper komplett skaffer sånt, de sa de skulle se hva de kunne gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...