Gå til innhold

Hva er best? GeForce 6600 eller Sapphire x700?

Gal_ape

Anbefalte innlegg

Det som skal sies står vel allerede i emnefeltet! Sto mellom disse to kortene når jeg skulle oppgradere :p er ikke noen extremegamer, så dette holder for meg!

Asus GeForce 6600 256mb

eller

Sapphire Radeon X700 128mb

okok da, jeg HAR allerede bestilt X700, men måtte bare finne ut om det var en tabbe eller ikke?

systemet ellers:

Intel Celeron 3.2Ghz

1024mb ram

Sapphire 9200SE 128mb :thumbdown: (grunnen til oppgradering) :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du har linket til er ikke et gt kort er det?(ser jo helt klart ikke slik ut)

om det er 6600 har det lavere filrate en et gt kort.

6600gt er nokk klart bedre - det slår også konkurenten x1600xt.

meg jeg så nettop at noen haddet fått inn x800gto2 , dette kan klokkes\flashes til x850xt :thumbup:

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Det du har linket til er ikke et gt kort er det?(ser jo helt klart ikke slik ut)

5428563[/snapback]

nei jeg har da ikke linket til noe GT kort? men så kanskje han mente at jeg kanskje heller skulle hatt brukt litt extra cash til et GT kort?:p

Lenke til kommentar
meg jeg så nettop at noen haddet fått inn x800gto2 , dette kan klokkes\flashes til x850xt  :thumbup:

5428563[/snapback]

Kan de nyeste kortene også flashes med 100% sikkerhet? Jeg mener jeg leste at de nyeste leveransene ikke alltid kunne flashes(?). Dersom du kan flashe det(åpne opp ekstra pipelines og lignende), så kan du fint få over 6000 i 3dmark05, og med ekstra overklokking i tillegg kan du komme opp til ca. 7000.

Men prisen på kortet er 2149kr, og da er det bare 350kr igjen opp til 7800gt, som er å foretrekke :)

EDIT: Dret meg litt ut nå. Det var visst AGP du skulle ha :blush: . Jeg kjøpte nettopp et xfx 6600gt 128mb agp som demovare hos komplett, og det yter helt greit. Får ca. 3800 i 3dmark05. 6800le er også et godt alternativ, da det klokker bra og du kan kanskje åpne opp ekstra pipelines. Hvis du er skikkelig heldig kan du åpne opp alle 16 pipelines :dribble:

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
Får ca. 3800 i 3dmark05.

*kremt*

Når du skryter av 3dmark tallene dine så husk å nevne at du også har blodoverklokket skjermkortet ditt forbi garantibetingelsene :roll:

5429108[/snapback]

Ja, jeg glemte å nevne det. Er ikke så veldig kraftig overklokket, 590/1160 kjører jeg på til vanlig. På stock fikk jeg litt over 3200(merk deg at xfx allerede er overklokket fra 450/900 til 500/1000)

Jeg synes likevel det er et greit kort til prisen :)

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
Er ikke så veldig kraftig overklokket, 590/1160 kjører jeg på til vanlig.

Svært så beskjeden du var i dag da :p

590/1160 er, så vidt jeg husker fra mine 6600gt dager, veldig kraftig overklokket.

Alt over krever vel vannpumpe eller noe verre :tease:

5429438[/snapback]

Trodde ikke det var så mye jeg :dontgetit: . Men jeg skal nok voltmodde det, så får vi se om det blir noe fart på sakene da! Jeg har en zalman vf700-cu, og den holder seg på litt over 50c under 3dmark05, og 6600gt tåler masse varme! Så jeg tror ikke kjøling blir noe problem. :)

EDIT: Jeg har blant annet sett folk som har klokket opp til 680mhz kjerne på luft :dribble: . Med vmod da.

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
Det som skal sies står vel allerede i emnefeltet!  Sto mellom disse to kortene når jeg skulle oppgradere :p er ikke noen extremegamer, så dette holder for meg!

Asus GeForce 6600 256mb

eller

Sapphire Radeon X700 128mb

okok da, jeg HAR allerede bestilt X700, men måtte bare finne ut om det var en tabbe eller ikke?

systemet ellers:

Intel Celeron 3.2Ghz

1024mb ram

Sapphire 9200SE 128mb  :thumbdown:  (grunnen til oppgradering) :D

5427948[/snapback]

Legg til en 100 lapp pluss noen småkroner og kjøp dette istede. Jeg vil påstå at dette kortet gir en betraktelig bedre pris i forhold til ytelse.

Hadde et Asus extreme 6600GT Pci-e kort for en stund siden og skal si det gjorde jobben sin. Gikk faktisk fint på 600MHz core og på 1200MHz på minnet med vanlig vifte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...