FaT_JoE Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 (endret) Hei Har nå fått i meg en harddisk til, har en fra før. Så trenger man en så kalt jumper kabel mellom harddiskene? En må vel være master og den andre slave? Eller er jeg på villspor? Eller går det greit å bare plugge inn den andre uten? Endret 12. januar 2006 av FaT_JoE Lenke til kommentar
kvase Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 (endret) det er riktig det med master og slave. står dette riktig kan du kobble HD på samme kabel som den du har som master. http://www.hardware.no/guider/annet/pc-bygging/9369/10 Endret 12. januar 2006 av kvase Lenke til kommentar
FaT_JoE Skrevet 12. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2006 det er riktig det med master og slave.står dette riktig kan du kobble HD på samme kabel som den du har som master. http://www.hardware.no/guider/annet/pc-bygging/9369/10 5427791[/snapback] Har satt i harddisken nå, nappa ut den jumper-pin'en bakpå den nye harddisken ettersom denne skal være slave, men det kommer ikke opp noe ikon på min datamaskin til harddisken. Har funnet harddisken under enhetsbehandling og på CMOS i BIOS'en. Hvordan skal jeg få fram ikonet? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Harddisken må partisjoneres og formatteres via diskamanagment før den er syblig via "min datamaskin". Lenke til kommentar
FaT_JoE Skrevet 12. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2006 Harddisken må partisjoneres og formatteres via diskamanagment før den er syblig via "min datamaskin". 5428228[/snapback] Ok, hvordan gjør man dette da? Er litt noob når det gjelder sånne ting Lenke til kommentar
PerB Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Les sticky på toppen under lagringsmedier. Disse inneholder alle gode råd og bør leses før man poster. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå