Gå til innhold

Farlig å ta for mye Smertestilende?

vivastar

Anbefalte innlegg

En jeg kjenner nå har vært litt "dum" nå, hun hadde vondt i hue og tok 6 Pinex(500Mg) og 3 Ibux (400 Mg) ista! hva kan skje med henne, er litt redd for at hun har kanskje blitt forgiftet? eller må det mer til før man blir forgiftet?? jeg sa til henne at hun måtte spy , det gjorde hun et kvarter kanskje etter at hun hadde tatt tablettene!

Hva kan skje med henne? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tar to pinex til lunch daglig. Antagelig gjør det ikke så mye skade, bortsett fra at hun kan bli litt slåt ut. Ibux kan jo være dumt for leveren riktignok.

5427793[/snapback]

Hvorfor tar du 2 daglig? Har du migrene? Dra til lege og få medisiner som meg! :)

5427807[/snapback]

Til vanlig bruker jeg to pinex til lunch, og en pinex forte på kvelden. Aporex hender det også jeg bruker, men disse er noe sterkere. Sliter med diverse smerter.

Lenke til kommentar

Hvor mye som skal til for at noen skal få overdose er jo relativt til en del faktorer, men er vel et tall som går som generell grense. Og ibux og paracetamol skal visstnok forsterke hverandre. Men er ikke det noe i at om du tar deg en(eller 2) hver dag så må du ha mer og mer for å få noe effekt etterhvert? Du burde uansett få deg noe mer effektivt Joachim :p

Lenke til kommentar

Det var en periode for noen år siden da jeg var veldig deprimert. Da tok jeg ofte 10 smertestillende om dagen, de gjorde meg veldig svimmel, trøtt og kvalm men etter hvert vente kroppen seg til det og jeg endte opp i en "døsig" tilstand og kastet ikke opp eller reagerte på noen slags måte, annet enn at jeg ble søvnig. Nå tar jeg aldri smertestillende; klarer ikke tanken på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...