Gå til innhold

Ny pc - Liten glede... HJELP!

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg kjøpte meg nettopp følgende PC:

-MSI K8N nvidia 4 SLI Hovedkort

-ADM 64 X2 3800+ Prossesor

-Kingston HyperX PC3200 (2x512) DDR (2-2-2-5-1)

-Sapphire X1600PRO 512mb DDR

-250Gb 7200rpm m. 8mb cache disk

For det første kjørte jeg 3dMark03 (Futuremark versjon?) og fikk følgende

score på: 7123. Har jo aldeles ikke det beste grafikkkortet men syntes dette var lavt uansett.

Videre har jeg sittet og lest litt om overklokking og må si jeg skjønner egentlig ikke bæra når jeg kommer inn i BIOS :) Ender som oftest med at maskinen ikke starter (!).

Men det jeg finner ut er at rammen ikke kjører med rette timings. Under oppstart står det bare: TCL=2 TRCD=2 TRAS=5 TRP=2 og 2T Clock. I CPU-Z står følgende timings fra topp til bunn: 2-2-2-5-7. I BIOS står rammen med automatisk oppsett, å når jeg valgte manuelt var valget de fleste plasser feks. 2T, 3T, 4T osv.

Ellers står det i CUP-Z at multiplier er 10.0 og FSB er 200. Gikk inn og skrudde opp FSB til 220 men da sa OCCT stopp. Og den eneste multiplikatoren jeg ser i nærheten av FSB er 5T....

Tenkte jeg kunne legge ved en rapport fra CPU-Z og håpe at noen "guruer" der ute kunne se på oppsettet og om det stemmer de verdiene jeg får på ram og 3dMark og om det eventuelt kan la seg gjøre og overklokke prosessoren opp til 2.4 Ghz som var målet og ikke noe problemer ifølge en artikkel jeg leste tidligere.

Uansett, mvh. D. Karlsen

cpuz.htm

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...