Gå til innhold

GUIDE: Hvilken forum løsning skal du bruke!


Anbefalte innlegg

Med over 50.000 medlemmer er det et tålig stort communtiy rundt SMF! Har du egentlig prøvd SMF, tror ikke det, siden disse "annklagene" virker litt dumme!

Ikke bare si ting uten å begrunne de.

Det er ikke 50 000 medlemmer i SMF, men 36,865, det kan du se selv her. Det er 228,208 medlemmer i phpBB, som du også kan se her. phpBB communitien er omtrent 6 ganger større.

Så ble phpBB utgitt for over 5 år siden. SMF ble under 1 år siden.

 

Om det en gang kommer et SMF 2, så er nok det også kodet på nytt. Hva så, med SMF 1.1 RC2 vs SMF 1.0.5 (som er den siste stabile versjonen), så ble det som et nytt SMF, den nye themen var skikkelig god! Det kom nye funksjoner som gjorde at mye (for ikke å si alt) føltes nytt ut.

Du sier om det en gang kommer et SMF2. Dette beviser bare at utviklingen av SMF ikke er like rask som utviklingen av phpBB som allerede har lagt ut planer for phpBB3.

Igjen, ble phpBB2 lansert for cirka 4 år siden. De har jammen meg hatt god tid til å utvikle phpBB3. Som sagt tidligere, SMF ble utgitt under 1 års siden.

 

Simple Machines Forum (SMF) ER og VIL ALLTID være bedre enn phpBB!

Igjen, begrunn argumentene dine. Referer til kilder.

Det kan jeg være med på at den var kanskje litt drøy, men er enig med Commando_Sondre :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sjekk ut denne tråden i det norske SMF forumet, det er ikke mange der. Men men...

 

Denne er ment til DEG MC2!!

5447511[/snapback]

Håper dere holder diskusjonen deres på en lavt nivå :p

 

Selvsagt er disse også ganske gode, men hva er vitsen med å punge ut noen kroner når forumpakken SMF er helt gratis?

Fordi IPB er 1000 ganger bedre enn alle forumene til sammen!

 

Men for noen som bare skal ha et forum til guilden eller clanen, er SMF å anbefale. Men synes når det begynner å bli så store forum som Diskusjon.no og Neowin.net, da kreves det litt mere, og det har ikke SMF. Ikke misforstå meg rett, SMF er en kjempe løsning for folk som ikke har behov for å punge ut dyre dommer for en forum løsning.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Du vil anbefale SMF, jeg vil anbefale phpBB

 

ok, bra konklusjon. la oss bare si stopp der.

5447685[/snapback]

Ok, det kan vi :yes: Det er ikke meg som har skrevet det du kallte "propaganda," er skrevet av en oversetter av SMF!

Lenke til kommentar

Selv bruker jeg phpBB, syns det funker veldig greit, og det fins mange greie hacks/mods rundt forbi. Har ikke prøvet SMF no mer enn å sette opp et testforum, følte funksjonene(som jeg syns er det viktigste) var mye av de samme som i phpBB, drep meg hvis jeg tar feil.

 

Har også prøvet MyBB, syns det var litt rotete med alle de funksjonene man ikke trenger (reputation for eksempel).

Det finnes jo også haugevis med andre gratisforumer enn de som er skrevet om her. UseBB og Smallforum er greie eksempler. Og hvis du ikke har MySQL er jo Navboard et greit alternativ da(med litt redigering på egenhånd).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+3124

Etter å ha fått på plass min hjemmeside http://www.bf2sites.com/. Kjører jeg nå med Simple Machines Forum (SMF). Og jeg er mektig imponert, til at dette er et opensource forum, er det et meget bruker/modertor og admin vennlig forum.

 

Jeg bruker versjon 1.1 RC2 som er siste utgave før 1.1 full er ute. Dønn stabilt, masse funksjoner, last opp tillegg og utvidelser fra desktopen din og rett inni Adm Cp. Og forumet installerer dette selv. Du slipper mao å sitte kode/ patche noe selv, fiffig!

 

Er du på utkikk etter ett gratis forum til nettsiden din, enten den er for deg, eller du skal lage/ har noe profft noe. SMF er tingen for deg altså!

 

Jeg hadde phpBB for inntil 3 dager siden, og funksjonene i phpBB er ikke i nærheten av SMF engang. Jeg brukte phpBB 2.x i ca 14 dager, og selv om de kommer med en versjon 3.x i løpet av året så er den ikke i nærheten av SMF i funksjoner for brukere, og moderatorer/ admins.

 

Har prøvd en beta versjon av phpBB 3.x som ligger ute på nettet, så noe innsikt i den har jeg fått.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Og jeg er mektig imponert, til at dette er et opensource forum, er det et meget bruker/modertor og admin vennlig forum.

5545410[/snapback]

Må rette deg der. SMF er ikke et OpenSource forum. Lewis Media har rettighetene til koden.

 

Men godt du ser at SMF er bedre enn phpBB2. Selv om mange har forskjellige meninger.

5549244[/snapback]

Gleder meg som en unge til SMF 1.1!

Lenke til kommentar
phpBB eksempelet er jo helt fucka opp (WOW ?) fikk prøve det hos en venn nå nylig, og der var det 10 times better  :dontgetit:

5561504[/snapback]

Driver bare å tester noe. Men kommer snart til å få opp en ren installsjon.

 

Hva mente du med 10 ganger bedre? Enn SMF, eller det WoW template, etc.?

5563296[/snapback]

 

mente phpBB versjonen hos kompis, førøvrig synes jeg at phpBB er en del bedre enn SMF :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...