Gå til innhold

WoW ødelegger livet til folk?


sparks

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen blir litt for opphengte i WoW ja, men situasjonen er overdramatisert. Voldelige dataspill er bare nok et ting folk legger skylden på for å slippe å klandre seg selv. Først var de musikken vi hørte på, så var det filmene vå så, nå er turen kommet til spillene vi spiller. Det kan umulig være slik at noen har fått dårlig oppdragelse eller bare er litt tette i pappen. :roll:

Lenke til kommentar

Jeg spiller WoW.. Men føler ikke at det har forandret livet mitt noe særlig, sitter hverken mer eller mindre ved PCen. Trener faktisk oftere, blir litt innspirert av WoW til å trene. ^_^ Bedre karakterer enn lenge, det har sikkert ikke noe med WoW og gjøre da.

 

Men jeg spiller ikke så mye, jeg er "treg" i forhold til mange i klassen.

Lenke til kommentar

Jeg husker den "Manhunt"-saken. Store overskrifter at det spillet hadde gjort at han fyren hadde drept vennen sin. Det viste seg at det var vennen som hadde spilt Manhunt...

 

Hvorfor hører vi aldri om folk som dør og blir gærne av f.eks fotball o.l. Det har vel skjedd mere pga. det?

 

Og ja. Tabloidene blåser opp sånne saker til det ultimate. Noe må ta skylda...

 

Og ja. Det finnes de som bruker for mye tid med WoW o.l. Men det er vel andre grunner enn bare avhengihet hos noen. Det er lett å skylde på spill og ikke gå dypere i saken... Mange blir stempla som tapere RL, men i WoW kan de bli sett opp på av andre spillere og da er ofte RL grått og kjedelig imotsetning..

 

My two coppers!

Endret av king_of_kong
Lenke til kommentar

WoW har definitivt ødelagt livet mit, jeg spiller fra jeg kommer hjem fra skolen til jeg legger meg, noe som ofte skjer da jeg ikke klarer å åpne øynene lenger, og av og til døgner jeg og går rett på skolen. Jeg har også skulket enkelte ganger, men gjør det sjeldent, har heldigvis vett nok til å prøve å gøre noe ut av livet mit. Har spilt WoW i godt over et år, og har mistet det meste jeg hadde av venner, så å gå tilbake til normalt igjen blir vanskelig, da WoW egentlig er alt jeg har.

Lenke til kommentar

Det var en stund jeg levde som deg, Goz. Spilte wow fra jeg kom hjem fra jobb til jeg skulle legge meg. Nå føler jeg at jeg ikke har tid til å spille noe særlig lenger. Jeg kommer sent hjem fra jobb, og det er for liten tid til å reise til instancer. Jeg har også samboer, noe som gjør at jeg ikke akkurat prioriterer å spille WoW. Han spiller forøvrig WoW han også - mer enn meg. Men så liker jeg også å sove lenger i helgene, mens han er morgenmenneske. Så da står han gjerne opp tidlig og spiller før jeg våkner.

 

En gammel arbeidskollega av meg er etter min mening altfor opphengt i WoW. Nå er han i forsvaret, men når han er hjemme, så kan man stort sett kun få kontakt med ham ved å logge på WoW :p Ved lunchbordet pleide samtalene stort sett å dreie seg om WoW. Kan bli slitsomt i lengden. Jeg forstår frustrasjonen til alle de som ikke interesserer seg for emnet i heletatt.

 

Ellers så har samboeren min en kompis som KUN tenker på WoW hele tiden. Livet hans holder på å gå i grus dersom det ikke går bra med guildet vår (han er guild master). Han har nok skippet en del forelesninger til fordel for spilling, ja.

Lenke til kommentar
WoW har definitivt ødelagt livet mit, jeg spiller fra jeg kommer hjem fra skolen til jeg legger meg, noe som ofte skjer da jeg ikke klarer å åpne øynene lenger, og av og til døgner jeg og går rett på skolen. Jeg har også skulket enkelte ganger, men gjør det sjeldent, har heldigvis vett nok til å prøve å gøre noe ut av livet mit. Har spilt WoW i godt over et år, og har mistet det meste jeg hadde av venner, så å gå tilbake til normalt igjen blir vanskelig, da WoW egentlig er alt jeg har.

5428779[/snapback]

 

Kanselere kontoen kanskje? :)

Det er 3 grunner til at jeg ikke spiller wow. 1: Det virker som et ufattelig kjedelig spill. 2: Det koster alt for mye. 3: Det er tydeligvis mange som blir avhengige av det.

Lenke til kommentar

edit: det er ikke WoW som ødelegger livet ditt, det er DU!

 

:tease:

5428866[/snapback]

Jeje, sant nok, men jeg angrer egentlig ikke på at jeg begynte med WoW, jeg har hatt ekstremt masse morro med spillet, og det er imo et fantastisk mesterverk av et spill, kudos til Blizzard for å å ha klart å tatt med seg hele den gigantiske warcraft-fansen og gjort alle avhengie.

Endret av Goz
Lenke til kommentar

edit: det er ikke WoW som ødelegger livet ditt, det er DU!

 

:tease:

5428866[/snapback]

.....og gjort alle avhengie.

5428915[/snapback]

 

Jeg spiller som sagt WoW, men er langt fra avhengig. Jeg tror majoriteten klarer og styre seg. WoW er genialt, men virkeligheten er også genial tiltider. :yes: Kjæreste, venner og trening, tre ting som kommer langt forran WoW. Dessverre gjør skolen også det.. :dontgetit:

Lenke til kommentar
Ja det er skremmende. Så en sånn dokumentar over folk som har fått alvorlige psykiske problemer og i noen ekstreme tilfeller faktisk tatt livet av seg på grunn av et onlinespill (Ikke nødvendigvis WoW). Spesielt i Asia er det helt sykt hvordan folk reagerer på spill.

Men selvsagt, om livet ditt blir for påvirket av WoW eller ikke, kommer helt an på hvordan du er som person. Noen står bedre imot enn andre.

Noen klarer det helt fint, mens andre burde aldri rørt spillet i det hele tatt. Jeg mener at når et spill begynner å gå utover skole/jobb og ditt ordentlige liv, da er det på tide at alarmen går og man bør tenke over hva som egentlig skjer.

5427517[/snapback]

 

 

Var den serien om en som spilte "Everquest" ??

For det var ganske skremmende å se på hva som skjedde videre i livet hans! :no:

5428142[/snapback]

 

Ja, det var den serien jeg også så. Jeg ble nesten trist av å se det jeg :cry:

5428147[/snapback]

 

Ja det var den. Var en som også brøt all kontakt til både kone og barn, fordi han kun spillte Everquest 24/7. :no: Veldig trist å se.

Lenke til kommentar
Haha, dere formulerer dere som om det var snakk om heroin.

 

Selv om man spiller end-game man ikke sitte foran dataen 24/7, eller raide midt på natta osv... Mye laus snakk ute og går  :roll:

5428131[/snapback]

 

 

Er man med i et bra guild raider man gjerne 7 dager i uken, hvert raid tar gjerne 5 timer, og så skal man grinde og farme et par timer i tillegg. Og vist man pvper er ikke 24/7 så langt fra sanheten.

5428156[/snapback]

 

Jeg er med i noe jeg vil si er et relativt bra guild. Fikk vår første Thunderfury er om dagen forresten. Og allikavel kan jeg gjøre noe annet i en dag, en kveld osv. MC er rundt 3 timer (+-) totalt, også gjør vi forskjellige ting. Trenger ikke raide 7 dager i uken. heller ;)

Lenke til kommentar
Noen blir litt for opphengte i WoW ja, men situasjonen er overdramatisert. Voldelige dataspill er bare nok et ting folk legger skylden på for å slippe å klandre seg selv. Først var de musikken vi hørte på, så var det filmene vå så, nå er turen kommet til spillene vi spiller. Det kan umulig være slik at noen har fått dårlig oppdragelse eller bare er litt tette i pappen. :roll:

5428645[/snapback]

Overdramatisert? Bare se er i tråden hvor mange som kjenner noen som har fått livet ødelagt av wow. Det er greit at man prioriterer bort andre ting for å spille wow, men problemet er når man ikke klarer å kontrolere seg lenger. Man spiller ikke lenger av lyst, men fordi man ikke klarer å stoppe. Man føler at man må fortsette.

 

Det er selvsagt ikke wow som er problemet, men folkene som spiller det. Går likedan å bli avhengig av andre ting, som feks forum...

 

Mr. Jenssen det guildet jeg nevnte er vel interscantum (elns), noen i klassen som snakket om det. Og de begynner raidingen rundt 2 på natten. Mens vi er inne på temaet så har jeg hørt om kjærester som har slått opp med hverandre fordi den ene parten har brukt for mye tid på wow.

Endret av Det Dvergiske Kaffebord
Lenke til kommentar
Jeg husker den "Manhunt"-saken. Store overskrifter at det spillet hadde gjort at han fyren hadde drept vennen sin. Det viste seg at det var vennen som hadde spilt Manhunt...

 

Hvorfor hører vi aldri om folk som dør og blir gærne av f.eks fotball o.l. Det har vel skjedd mere pga. det?

 

osv..

My two coppers!

5428731[/snapback]

 

Hvis du åpner øynene litt så skjer det her overalt i verden. En hel generasjon, en hel rase, ja alle "wow-nerds" for den saks skyld blir beskyldt for noe bare et par begår.

 

Fordi vi for det meste leser om at "morderen var av somalsk opprinnelse" går vi rundt å tror at somaliere er aper. Presse har en tendens til å blåse opp slike ting. Du leser aldri at en norsk innbygger drepte og voldtok en liten jente. Det står om saken, men de "glemmer" å nevne at han var norsk.

Lenke til kommentar
Noen blir litt for opphengte i WoW ja, men situasjonen er overdramatisert. Voldelige dataspill er bare nok et ting folk legger skylden på for å slippe å klandre seg selv. Først var de musikken vi hørte på, så var det filmene vå så, nå er turen kommet til spillene vi spiller. Det kan umulig være slik at noen har fått dårlig oppdragelse eller bare er litt tette i pappen. :roll:

5428645[/snapback]

Det er selvsagt ikke wow som er problemet, men folkene som spiller det. Går likedan å bli avhengig av andre ting, som feks forum...

Hehe, der traff du spikeren :p

 

Glad jeg ikke spiller WoW, hadde sikkert blitt sykelig avhengig, har ikke mye annet og ta meg til, det kunne gått galt :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...