sparks Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Kom over en blog på vg om en "progamer" som spiller WoW.. http://www.vgb.no/5790/perma/23113/ syntes det er sykt å lese at han faktisk slutta jobben.. Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Næmmen. Har du sett! Han het jo sparks han og! Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Ja det er skremmende. Så en sånn dokumentar over folk som har fått alvorlige psykiske problemer og i noen ekstreme tilfeller faktisk tatt livet av seg på grunn av et onlinespill (Ikke nødvendigvis WoW). Spesielt i Asia er det helt sykt hvordan folk reagerer på spill. Men selvsagt, om livet ditt blir for påvirket av WoW eller ikke, kommer helt an på hvordan du er som person. Noen står bedre imot enn andre. Noen klarer det helt fint, mens andre burde aldri rørt spillet i det hele tatt. Jeg mener at når et spill begynner å gå utover skole/jobb og ditt ordentlige liv, da er det på tide at alarmen går og man bør tenke over hva som egentlig skjer. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Det jeg alltid har sagt, forby WoW Lenke til kommentar
sparks Skrevet 12. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2006 Nei, han heter ikke sparks, og nei.. alle som kjenner meg vet at jeg ikke engang har prøvd wow, men er fasinert over hvor.. glad jeg er for det.. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Næmmen. Har du sett! Han het jo sparks han og! 5427511[/snapback] Står Sparkies hos meg. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Ja det er skremmende. Så en sånn dokumentar over folk som har fått alvorlige psykiske problemer og i noen ekstreme tilfeller faktisk tatt livet av seg på grunn av et onlinespill (Ikke nødvendigvis WoW). Spesielt i Asia er det helt sykt hvordan folk reagerer på spill.Men selvsagt, om livet ditt blir for påvirket av WoW eller ikke, kommer helt an på hvordan du er som person. Noen står bedre imot enn andre. Noen klarer det helt fint, mens andre burde aldri rørt spillet i det hele tatt. Jeg mener at når et spill begynner å gå utover skole/jobb og ditt ordentlige liv, da er det på tide at alarmen går og man bør tenke over hva som egentlig skjer. 5427517[/snapback] Asia: Hvor mange folk er der sa du? Lett å nevne 3-4 stykk da og blåse det opp. Fundere på hvordan ditt "egentlige" liv er? Hvorfor ikke gjøre det man liker? ikke alle følger normen. Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Korea er vel det verste, der er faktisk spillavhengighet et problem blant ungdom. Var en som døde etter å ha spilt Starcraft en evighet, sier litt... Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Næmmen. Har du sett! Han het jo sparks han og! 5427511[/snapback] Står Sparkies hos meg. 5427537[/snapback] jaok da....nesten ihvertfall... Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Ja det er skremmende. Så en sånn dokumentar over folk som har fått alvorlige psykiske problemer og i noen ekstreme tilfeller faktisk tatt livet av seg på grunn av et onlinespill (Ikke nødvendigvis WoW). Spesielt i Asia er det helt sykt hvordan folk reagerer på spill.Men selvsagt, om livet ditt blir for påvirket av WoW eller ikke, kommer helt an på hvordan du er som person. Noen står bedre imot enn andre. Noen klarer det helt fint, mens andre burde aldri rørt spillet i det hele tatt. Jeg mener at når et spill begynner å gå utover skole/jobb og ditt ordentlige liv, da er det på tide at alarmen går og man bør tenke over hva som egentlig skjer. 5427517[/snapback] Asia: Hvor mange folk er der sa du? Lett å nevne 3-4 stykk da og blåse det opp. Fundere på hvordan ditt "egentlige" liv er? Hvorfor ikke gjøre det man liker? ikke alle følger normen. 5427551[/snapback] Jaja, alltid er det noen som skal vri og vende på alt jeg sier. Greit nok. Jeg sier bare at i Asia er det en helt annen kultur for spill en det er her i Norge. Mange flere som spiller mye mer, og dermed også flere som reagerer negativt på det. Jeg mente ikke at folk ikke skal få gjøre det de liker, men når de får psykiske problemer og blir voldelige av spillingen, så er det vel et tegn på at det er på tide med en pause? Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Med tanke på at 60% av jordens befolkning bor i asia, er det ikke så rart at det er mer spillavhengihet der en her. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+piuwsgfdk Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 En som gikk i klassen min i fjor må gå om andre pga for mye fravær på grunn av wow-spilling. En i klassen min går nå om tredje fordi han fikk for stort fravær i 3. i fjor på grunn av wow Og ja, han har allerede så mye fravær at han må gå om igjen. Ja - på grunn av wow Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Hvorfor skulke skole PGA wow? Skjer ikke noe der om formiddagen på hverdager uansett. Har vært hjemme en gang når det var fri fra skolen og da var det så tomt og kjedlig at jeg ikke gidda å spille... Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Vet om flere som kan kalles ganske avhengig. Tror wow kan bli ett nytt problem for Norge i snar fremtid. Utrolig mange som bruker enormt mye tid på det. Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Jeg kan bekrefte at folk blir rare av å spille WoW... Heldigvis ikke jeg som er "tatt av" WoW, men en venn... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+piuwsgfdk Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Hvorfor skulke skole PGA wow? Skjer ikke noe der om formiddagen på hverdager uansett. Har vært hjemme en gang når det var fri fra skolen og da var det så tomt og kjedlig at jeg ikke gidda å spille... 5427906[/snapback] Sitter oppe hele natta og sover om dagen vil jeg tro Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Hvorfor skulke skole PGA wow? Skjer ikke noe der om formiddagen på hverdager uansett. Har vært hjemme en gang når det var fri fra skolen og da var det så tomt og kjedlig at jeg ikke gidda å spille... 5427906[/snapback] Sitter oppe hele natta og sover om dagen vil jeg tro 5427963[/snapback] Stemmer nok det. De ekstreme guildene starter jo å raide midt på natten for da er det minst lagg, og da klarer man ikke å jobbe/gå på skole dagen etter. Lenke til kommentar
reds Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 "Mista" mange gode venner når WoW-stormen traff oss. Det er kjipt at de bare sitter hjemme, skulker treninger og skole. Syntes synd på dem. Er veldig glad for at jeg ikke spiller WoW, bare for å ha det sagt... Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Jeg er redd for WoW-nerder. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Glad jeg ikke spiller wow, det kunne ha blitt stygt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå