morgawr Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Har i dag thermaltake "silent" boost med oppgitt støynivå på 21db(merk at jeg ikke tror spes mye på denne verdien...bråker mer enn de fleste 26db-vifter jeg har hørt). Jeg synes denne er ekstremt støyende, spesielt når jeg skal sove med pcen rett ved siden av. Derfor er jeg på utikk etter en ny kjøler som skal være betraktelig mer stillegående enn denne kjøleren. Kjøleeffekt er ikke så viktig så lenge det er tilstrekkelig. Størrelse og pris er også ganske viktig ettersom jeg er fattig student med et lite kabinett(med mye stuff i). Mitt oppsett: Antec Super Lanboy super minitower 2x120mm vifter(veldig stillegående) athlon64 3500+ 6800gt@xt++ med nv silencer 5xhd thermaltake butterfly 480w psu som jeg har moddet til et akseptabelt støynivå gjerne noe med en ikke altfor sinnsyk heatsink, vifte med lavt turtall(evt mulighet til manuell kontroll) og lav pris Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Hva med ett lite hint om hvilken socket det er snakk om? Finnes ikke Athlon64 3500+ til forskjellige, eller driter jeg meg ut nå? Lenke til kommentar
morgawr Skrevet 12. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2006 s939 hk: asrock dual sata2 Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Okey... det var bedre Jeg var i allefall veldig fornøyd med min fra Zalman... før jeg byttet den ut med vannkjøling... Dem har menge gode, som også er stillegående... Lenke til kommentar
morgawr Skrevet 12. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2006 har du noe modellnavn på denne? Lenke til kommentar
morgawr Skrevet 12. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2006 (endret) Har sett litt på big typhoon...egentlig litt større en jeg hadde planlagt(er ikke sikker om den får plass i kab engang), men virker som en skikkelig bra kjøler egentlig...noen som vet om den passer til asrock-kortet mitt? Endret 12. januar 2006 av morgawr Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Jeg vet ikke hvor varm din CPU er nå, men jeg vil tro at du brude klare å kjøre denne som passiv kjøling så lenge du ikke overklokker og har et varmt kabinett. Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Har selv Zalman 7700 CU 918 gram kobber Kjøler meget bra, overklokka opteron på 3.0 ghz ligger på 37-40 grader under load i flere timer. Følger med en viftekontroll, slik at du selv kan skru opp vifta hvis du skal spille mye. Lett å montere også, bare pass på at den passer hovedkortet ditt. Lurer du på noe så bare spør... Lenke til kommentar
Tøråsen Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Har hørt at man ikke kan bruke sånne store cpu-vifter jeg... men er ikke sikker da.. Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Meg du sikter til? Zalmanen funker som ei kule, kongekjøp! Lenke til kommentar
Tøråsen Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Meg du sikter til? Zalmanen funker som ei kule, kongekjøp! 5459431[/snapback] Hvilket hovedkort har du da?? Tror man ikke bruke sånne store cpu-vifter på AsRock Dual sata2.. pga "back-plate" Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 A8N SLI Premium. Kan ikke finne ditt HK i kompatibilitetslista, så er ikke sikkert det passer. Lenke til kommentar
Caztro Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Asetek vapochill micro utra low noise er nok et bra valg da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå