spindle Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Mitt problem: Har et stereoanlegg som jeg ønsker å bruke når jeg ser på dvd-filmer osv. Min dvd-spiller er en Playstation 2. Lyd og bilde kommer ut med en kabel, som splittes i 2x lyd + bildekabel (dette er vel kjent for de som eventuelt kan hjelpe her : ). Med kun lydkablene tilkoblet anlegget er det ingen problemer med lyden. Når bildet kobles til tv'en, oppstår det ubehagelig støy på lyden. Også forsøkt med Xbox med identiske resultater. Min konklusjon må derfor være at støyen kommer fra tv'en, går via ps2 og til stereoanlegget. En kamerat av meg foreslår at jeg kjøper en sånn en: http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=78692 ( Støyfilter med galvanisk separasjon av lavnivåsignaler. ) Den koster jo bare 90 spenn og en tur på biltema, så terskelen for å prøve er relativt lav. Men jeg tenkte jeg likegodt kunne spørre her også, for å bekrefte / avkrefte muligheten for at det vil virke, eller eventuelle andre måter å løse mitt problem på. Kjøp av ny tv eller dvd-spiller er ikke vurdert som aktuelt på det nåværende tidspunkt Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 jeg bruker en sånn en mellom pc'en og anlegget mitt, og jeg har fæl tomgangsstøy , ikke veit jeg hvorfor, og jeg veit heller ikke hvordan jeg skal fikse det. 90 spenn er jo ikke mye, så det kan være verdt forsøket, men jeg bare advarer om at det kanskje ikke funker Lenke til kommentar
spindle Skrevet 15. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2006 Ingen andre som har peiling? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå