Gå til innhold

Kjøre 800x600 på Xbox 360

TorEinar

Anbefalte innlegg

Jeg har en 4:3 SVGA-projektor (800x600 oppløsning), og kobler denne til Xbox 360 med Joytech VGA-kabelen.

For å få best mulig bilde ønsker jeg å kjøre 800x600 oppløsning, siden dette er det beste projektoren klarer.

Problemet er at jeg bare kan velge 640x480 og 1024x768 under video settings.

Finnes det en måte å kjøre 800x600?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke har koblet Xbox'en opp mot live er det mulig du ikke får opp alle oppløsningene som kan brukes. Når du kobler opp mot live vil den laste ned en liten patch som muliggjør andre oppløsninger. Men så vidt jeg kan se (*sjekker systeminnstillingene*) er ikke 800*600 en av oppløsningene som kan velges. Det du bør gjøre er å se hva som er høyste oppløsning som projektoren støtter og så bruke denne. Projektoren din støtter sannsynligvis høyere oppløsninger enn 800*600 via en innebygget skaleringschip. Ellers støtter Xbox'en 848*480, da vil du bare få sorte striper over og under bildet. Ellers går det an å få kjøpt eksterne skaleringsbokser som plasseres mellom Xbox'en og proj'en og som ofte vil gjøre en bedre jobb enn en halvgod scaler innebygget i proj'en.

Lenke til kommentar

Projektoren støtter nedskalering av 1024x768 --> 800x600, men jeg er lite fornøyd med skaleringen som gjøres av projektoren. Det ser omtrent like bra ut som 640x480. Ser ut som jeg må nøye meg med dette inntil videre.

Håper den dyre pæra ryker snart, så jeg får en unnskylding til å handle ny HD-projektor. :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...