Gå til innhold

Ubuntu eller SuseO til laptop?

Anbefalte innlegg

Har en Dell Inspiron 4150 cpu 1.7mhz p.mobile med 512 mega ram.

skal ha linux på den, tror jeg må få inn noe som er kjapt.

Trenger vel egentlig ikke KDE eller noe stort, og heller ikke openoffice ettersom den skal være ressurskrevende.

så spørsmålet blir vel egentlig hvilken distro er minst ressurskrevende?

Hvem har minst footprint?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-qfohT7

på den maskinen der skal det nok ikke være noe problem å kjøre noe som helst nei. OOffice og KDE / Gnome kan du nok kjøre helt fint uten problemer

jeg har nettopp installert Ubuntu på min laptop, og det fungerer glimrende og raskt.

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar
Har en Dell Inspiron 4150 cpu 1.7mhz p.mobile med 512 mega ram.

skal ha linux på den, tror jeg må få inn noe som er kjapt.

Trenger vel egentlig ikke KDE eller noe stort, og heller ikke openoffice ettersom den skal være ressurskrevende.

så spørsmålet blir vel egentlig hvilken distro er minst ressurskrevende?

Hvem har minst footprint?

5426788[/snapback]

Ikke mobb pc'n min! Det er en Pentium3 650mhz med 384 MB ram, og den greier det meste jeg kaster på den. Får skjelden store kapasitetsproblemer med mindre jeg kjører Eclipse, Azureus, OpenOffice, evolution, firefox + et par ekstra småprogs PÅ EN GANG. Ja, programmer tar litt tid å starte, men det kan jeg leve med. Du starter dem tross alt ikke så ofte, når de først har startet er det ikke noe stort problem. Eneste den ikke takler er tunge 3d-spill (da blir det 1 fps...)

Lenke til kommentar

Jeg selv kjører SuSE 10.0 og er meget fornøyd. Veldig enkelt å instalere også. Min data har 1 Ghz og 1gb ram og kjører som en klokke. Ikke hatt noe problemer med software eller lignende.

Har hatt Ubuntu/kubuntu/xubuntu og mange andre distroer, men det blir SuSE for evig og alltid :love:

Men Ubuntu er klart en distro å anbefale (fra min side) :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...