Wobokel Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 hei, jeg er helt ny på overklokking og har begynt å prøve meg litt fram. har noen spørsmål jeg hadde håpet dere kunne svare på. kan cpuen ta skade av overklokking selv om man holder temperaturen lav? hvor mye kan jeg forvente å klokke min amd 64 3500? når jeg kjører prime 95 og har overklokket litt får jeg hele tiden opp: FATAL ERROR:Rounding was 0.5, expected less than 0.4 hva betyr og skyldes dette? Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Hvis du leser un0kais glimrende guide, burde det ikke være noe problem, dersom du ikke allerede har gjort det: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=412542&st=100 Feilmeldingen du får opp vet jeg ikke hva betyr, men i praksis betyr det at du: 1. Har nådd en øvre grense eller 2. Må sette mer volt på CPU, sette ned minnehastighet, ned med HT multi e.l. CPU skal ikke ta skade av overklokking sålenge temperaturen ikke er for høy (ved ca. 60C bør du begynne å passe på, men den tar neppe kvelden før ved 90C), og volten ikke er vanvittig høy. Selv med standardkjøling burde du få opp hastigheten endel. (rundt 400mhz+ burde gå fint.) Lenke til kommentar
Wobokel Skrevet 12. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2006 har lest guiden. har 1,5 v på cpu'en er det mye?(240*11) minne kjører på 155 mhz, så det er vel ikke noe problem? Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Har du satt ht til 4x eller 3x og låst pci bussen til 33.33 ? Lenke til kommentar
Wobokel Skrevet 12. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2006 fikk det til å virke. satte volten til max.gikk ikke lengre en 2640 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå