Akela Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Jeg får feilmelding "unexpected T_VARIABLE" i linjen "$row=..." når jeg bruker en url (artikkel_vis.php?id=1) for å hente inn en artikkel <?php $host="xxx.no"; $user="xxx"; $password="xxx"; $link = mysql_connect($host,$user,$password); $db = "xxx"; $tabell = "artikkel"; mysql_select_db($db, $link); $result = mysql_query("SELECT * FROM $tabell WHERE id = '$_GET[id]'", $link); $row = mysql_fetch_array($result); echo '<span class="tit18">'.$row['overskrift'].'</span><br/><br/>'; echo '<span class="ingr">'.$row['ingress'].'</span><br/>'; echo $row['tekst'].'<br/><br/><br/>'; ?> Jeg har forsøkt mye, men får det ikke til. Noen forslag på hva som er feil? Lenke til kommentar
Edorph Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Bumper denne, jeg. Scriptet fungerte fint hos meg, så nå ble jeg nysgjerrig. Du har selvfølgelig dobbeltsjekket alle variabler og konstanter? Lenke til kommentar
Akela Skrevet 12. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2006 Jeg får ut data fra denne tabellen på andre måter, så DE variablene skal stemme. Det som jeg aldri har gjort før er å bruke denne: "SELECT * FROM $tabell WHERE id = '$_GET[id]'" for å lese en bestemt record utifra url'en. Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Aner ikke hva du driver med, for alt jeg vet kan det være riktig. Følgende linje ville jeg imidlertid skrevet på en annen måte: $result = mysql_query("SELECT * FROM $tabell WHERE id = '$_GET[id]'", $link); Mitt forslag: $result = mysql_query("SELECT * FROM $tabell WHERE id = '".$_GET['id']."'"); Stå på, php er gøy Lenke til kommentar
Akela Skrevet 12. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2006 Det er sider med nyhetsartikler; tittel, ingress, tekst osv. Jeg vil vise artikkel 1 med denne url'en: http://www.xxx.no/artikkel_vis.php?id=1 (det er jo slikt "alle" gjør - selv denne siten er bygd opp slik) Jeg forsøkte ditt forslag, men fikk samme resultat: "Parse error: parse error, unexpected T_VARIABLE in /home/2/v/domene/www/artikkel_vis.php on line 30" Lenke til kommentar
Akela Skrevet 13. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2006 Jeg har forsøkt alle mulige måter, og søkt rundt i en haug med fora. Til slutt, etter åtte timer, fant jeg selv feilen: Jeg har nylig begynt å bruke Dreamweaver 8. Når jeg nå til slutt åpnet filen i BBEdit i stedet så jeg at DW hadde plassert to små piler først i to programlinjer. Disse var usynlige i DW. Da jeg fjernet disse, var feilen borte. DW: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå