Gå til innhold

overklokket r. 9600, dataen vil ikke starte

Anbefalte innlegg

HAR ET KJEMPEPROBLEM!! Mine foreldre kommer hjem i overmorgen og jeg har overklokket med atitool.NÅ sier bare datamaskinen at den ikke vil starte pga en maskinvare/programmvare endring. er det en mulighet til å stille tilbake denne uten å formater eller noe slikt?? HJelp har kjempe problemer

Endret av åousky
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel har en liten kvote fra the 70's show for deg... BURN - Kelso :D

Prøv å finne fram et annet skjermkort, og starte opp i safemode så du får slettet driverene. Eller bare prøve å starte i safemode istedenfor å gå direkte inn i windows.

Og så kan du forsøke å innstallere window på nytt igjen over det gamle windows og håpe på det beste.

Men du har ihvertfall lært en ting med dette, IKKE KNOT MED TING DU IKKE HAR PEILING PÅ!!

Lenke til kommentar
laburk,12/01-2006 : 18:23]Bumping og store bokstaver i emnefeltet er IKKE lov! Les reglene taper!

Stenges sikkert snart

5427951[/snapback]

Du er enda mer taper når du kommer med sånne innlegg til en som ikke har vært her så lenge.

5427969[/snapback]

Han skal uansett ha lest og samtykket reglene :yes:

Uansett, når du startet opp i safe mode, startet du opp administratorkontoen da? Hvis ikke, prøv det. Hørtes rart ut at den ikke booter. Litt mer spesifikk info kanskje?

Lenke til kommentar

Nå kommer det bare ntldr mangler, har prøvd alt fra ntldr boot diskett til å bruke restore utility. Men ingenting fungerer. Hva er raid setup?? Er det noen som vet en metode å skaffe ny ntldr. Når jeg prøvde ntldr boot disk kom det opp fjern diskett, helt på tryne.

Selv om det høres litt rart ut så la jeg ikke merke til at jeg hadde caps lock på.Det er derfor første setning er også med stor skrift.

Lenke til kommentar

ntldr missing betyr veldig ofte problemer med harddisk, med formatering og reinnstallasjon av Windows som eneste løsning.

Sikker på at du ikke tuklet med annet enn ATiTool?

Hvis du har kjørt Safe settings i BIOS, og har mer enn en harddisk, kan det godt hende at BIOS leter etter feil oppstartsharddisk. Sjekk i BIOS hva som står i Boot settings og Boot priority.

Og ikke gjør noe mer hvis du ikke helt vet hva du gjør. Det har du nå kanskje lært.

Trykk på Edit-knappen på ditt første innlegg i denne tråden, og fjern den store skriften.

Edit: Nå skriver du at du også har overklokket hovedkortet ditt uten å helt vite hva det innebærer. Hvis du har et eldre hovedkort uten AGP/PCI-lås kan du, ved overklokking av FSB, ødelegge IDE-kontrollere til harddisker blant annet, i verste fall harddisk, og i beste fall bare gjøre ting ustabilt til du klokker ned slik det var.

Lykke til.

Og moralen med denne visa er: Ikke gjør noe du ikke vet hva gjør, spesielt ikke i BIOS.

BRUK EDIT-KNAPPEN. Det er ikke nødvendig å lage ett innlegg til for å skrive at du har overklokka hovedkortet ditt også.

Endret av Playmofetish
Lenke til kommentar
laburk,12/01-2006 : 18:23]Bumping og store bokstaver i emnefeltet er IKKE lov! Les reglene taper!

Stenges sikkert snart

5427951[/snapback]

Du er enda mer taper når du kommer med sånne innlegg til en som ikke har vært her så lenge.

5427969[/snapback]

Æh? Det er regler for i det hele tatt å bli medlem!

SÅ DETTE KUNNE HAN DIN *** :tease:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...