Cultofluna Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Jeg lager en webside i flash for første gang akkuratt nå og lurte på ett par småting. Jeg har noen knapper nede på bunnen som skal åpne sider i en firkant som ligger midt på siden. Hvordan får jeg firkanten til å bli egen side som åpner f.eks html sidene inni seg? Når jeg programerer knappene så skal det skrives slik: getURL(site,window,method); Hva skal skrives på window og method? Håper på kjappe svar Lenke til kommentar
gladsild Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 æææ litt vanskelig å skjønne hva du mente men bruk: on (release) { getURL('http://www.vg.no/', '_self'); } vg som et linkeksempel self, hvis du vil at det skal åpnes i samme vindu, eller blank, hvis det skal åpnes i et nytt Lenke til kommentar
clario Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Han trenger hjelp til frame Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Jeg lager en webside i flash for første gang akkuratt nå og lurte på ett par småting.Jeg har noen knapper nede på bunnen som skal åpne sider i en firkant som ligger midt på siden. Hvordan får jeg firkanten til å bli egen side som åpner f.eks html sidene inni seg? Når jeg programerer knappene så skal det skrives slik: getURL(site,window,method); Hva skal skrives på window og method? Håper på kjappe svar 5426476[/snapback] Dette er nok ikke mulig, sånn helt uten videre. Flash er et element på websiden som ikke bare kan laste inn eksterne HTML filer uten videre, dersom det hadde vært snakk om XML-feeds kunne dette ha blitt gjort rimelig enkelt, men å laste inn VG midt i Flashen din går dessverre ikke. Alternativet er nok å lage knapper som åpner VG i en ny side, evt. i samme vindu (er å foretrekke). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå