Forumforumforum Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 (endret) Hva betyr dette svaret ? at det er defekt ? eller at de ikke fant noe feil ? :OOO la med et vedlegg med bilde , da jeg ikke kunne laste det opp! De skreiv ikke akkurat noe spesifisert rapport akkurat :S _____________________________________________________________________ STOOOOOOOOOR EDIT: Jeg satt å leste mailen på mobil i dag ;p så bare kjappet jeg meg å la det ut før jeg skulle til legen.. var i tvil da.. Men "ok i henhold til beskrivelse" betyr at det stemmer det som sto i beskrivelsen.. Dette er dialogen jeg hadde med komplett: Jeg sendte mail til komplett: "PC ble plutselig helt mørk under spilling..Kom en slags durelyd fra speakeren som var koblet til HK.Har kryssjekket med annet skjermkort, og prøvd mitt skjermkort i en annens maskin. Det funket bra i den maskinen." Komplett svarer:[(b] "Hei. Da kan du sende dette inn til oss for test/bytte. Slik går du frem: - Logg deg inn på din konto. - Bruk så søkemotoren til å finne frem til ordren du skal registrer retur på. - Gå inn på orderen. - Oppe til høyre kan du velge RETURNERE PRODUKTER INNENFOR GARANTI. blablabla" Jeg sender inn hovedkortet Får svar om at de har mottat det, og at de skal teste det.. Plutselig er hovedkortet IKKE defekt ? INGEN av de 2 kortene som ble testet i maskinen er defekte. Jeg har prøvd 2 skjermer på maskinen som funker. Jeg har også prøvd 2 PSU'er som funker. Hva i huleste skulle liksom ikke funke da ? Komplett var jo enige med meg.. Må jeg betale gebyr osv. da ? (ikke at det er noe stress men..) oppgitt Endret 12. januar 2006 av espennyh Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 (endret) Hovedkortet er testet ut ifra vedlagt feilmelding og ingen feil er funnet. Hovedkortet er OK. Edit: Rapporten som du etterlyser kommer tilbake til deg sammen med hovedkortet. Alt det jeg skriver her står faktisk i bildet du postet. Tro det eller ei! Endret 12. januar 2006 av DJ ZooL Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 (endret) Det kan også bety at hovedkortet er defekt i henhold til beksrivelse (som kunden la ved...) utrolig diffus setning, burde være ett komma eller punktum der. Men ettersom du får det i retur er nok det svaret over meg mest sannsynlig Endret 12. januar 2006 av MrLee Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Det kan også bety at hovedkortet er defekt i henhold til beksrivelse (som kunden la ved...) utrolig diffus setning, burde være ett komma eller punktum der. Men ettersom du får det i retur er nok det svaret over meg mest sannsynlig 5426529[/snapback] Hehe, ja, hvis det menes at hovedkortet er OK i forhold til en feilmelding hvor det står ramset opp feil har du rett. Sjangsen for det er dog rundt 2%. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Om kortet hadde vært defekt ville de ikke lagt ved en rapport. Da hadde de sendt deg nytt kort uten rapport da svært få er interessert i å se en rapport av en vare de allerede har fått erstattet. Lenke til kommentar
SuperFly Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Unskyld meg, men var du seriøst i tvil? Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 12. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2006 Jeg satt å leste mailen på mobil i dag ;p så bare kjappet jeg meg å la det ut før jeg skulle til legen.. var i tvil da.. Men "ok i henhold til beskrivelse" betyr at det stemmer det som sto i beskrivelsen.. Dette er dialogen jeg hadde med komplett: Jeg sendte mail til komplett: "PC ble plutselig helt mørk under spilling..Kom en slags durelyd fra speakeren som var koblet til HK.Har kryssjekket med annet skjermkort, og prøvd mitt skjermkort i en annens maskin. Det funket bra i den maskinen." Komplett svarer: "Hei. Da kan du sende dette inn til oss for test/bytte. Slik går du frem: - Logg deg inn på din konto. - Bruk så søkemotoren til å finne frem til ordren du skal registrer retur på. - Gå inn på orderen. - Oppe til høyre kan du velge RETURNERE PRODUKTER INNENFOR GARANTI. blablabla" Jeg sender inn hovedkortet Får svar om at de har mottat det, og at de skal teste det.. Plutselig er hovedkortet IKKE defekt ? INGEN av de 2 kortene som ble testet i maskinen er defekte. Jeg har prøvd 2 skjermer på maskinen som funker. Jeg har også prøvd 2 PSU'er som funker. Hva i huleste skulle liksom ikke funke da ? Komplett var jo enige med meg.. Må jeg betale gebyr osv. da ? (ikke at det er noe stress men..) oppgitt Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Ja, du må betale gebyr. Prøvde du også å bytte minne og/eller CPU? Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 12. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2006 (endret) Minnet ble testet.. Men ikke CPU.. Har den tendenser til å ryke plutselig ? ALDRI sett den over 30 grader jo :o og, de sa de la ved Testrapport, jeg fikk bare en ordrebekreftelse av de.. WTF ?! Kan jeg KREVE å se rapporten, så jeg veit hva jeg betaler gebyr for? Endret 12. januar 2006 av espennyh Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 en gang PSU'en til en av pc'ene mine boksatvelig talt eksploderte (var en stor kondis som gikk til h*den) var jeg usikker på om den hadde dratt med seg noe annet. Det jeg da gjorde var å sende inn hele forbanna pc'n, betalte 300kr i testgebyr og komplett byttet de delene som hadde røket (var heldigvis bare PSU). En billig måte å forsikre seg på at samtlige deler kommer tilbake i testet og OK tilstand når man har garanti på pcn og ikke har tid eller deler til å teste alt selv. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 12. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2006 (endret) 300 kr. i gebyrer, og MINST 350 i frakt den ene vegen.. såvidt jeg gidder å kosten på pc'n så mye jo ;p Endret 12. januar 2006 av espennyh Lenke til kommentar
Lasan Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Sendte inn HK i høst etter lignende avtale med komplett. Var ikke noe galt med det, men jeg slapp likevel å betale annet enn frakt. Regner med at dem bare krever penger når det i utgangspunktet ikke er sannsynlig at det er noe galt med hardwaren. Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 en gang PSU'en til en av pc'ene mine boksatvelig talt eksploderte (var en stor kondis som gikk til h*den) var jeg usikker på om den hadde dratt med seg noe annet. Det jeg da gjorde var å sende inn hele forbanna pc'n, betalte 300kr i testgebyr og komplett byttet de delene som hadde røket (var heldigvis bare PSU). En billig måte å forsikre seg på at samtlige deler kommer tilbake i testet og OK tilstand når man har garanti på pcn og ikke har tid eller deler til å teste alt selv. 5429572[/snapback] Snakker vi om en Q-tec her? Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 12. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2006 På returgreia deres(som visstnok var en rapport) stod det kr. 0 ,- inkl. moms ;p men kan jo hende de krever gebyr x] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå