Gå til innhold

Har lyst til å jobbe innen kriminalomsorg,men hva?

Cuneax

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst til å jobbe på en eller annen måte med kriminelle, men hva bør jeg jobbe som? Hvilke valgmuligheter har jeg?

Jeg har glant litt inne på utdanning.no, men jeg syns det stedet er rotete og vanskelig å finne fram i.

Jeg har muligens lyst til å studere kriminologi, men det betyr at jeg må flytte fra Trondheim :(. Kan man bruke utdanningen innen kriminologi til noe annet enn å bli kriminolog? Jeg tenker på annen jobb innen etatene, fengselsvesenet etc.

Tenker også litt på psykologi- og sosionom-aktige studier, men hvilke av disse kan rettes mot kriminalomsorg eller rettsvesenet?

Fengselsvesenet er også aktuelt. Fengselsbetjent høres ikke altfor ille ut, men for å komme i administrasjonen der osv må man vel ha en slags utdanning i noe administrative fag på høgskole/universitet?

Er det noen som har peiling på noe av dette?

Mvh

cun

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pappa jobber som psykolog på Ila fengsel, forvarings- og sikringsanstalt. Av ren nysgjerrighet spør jeg noen ganger om hva de innsatte forteller, og etter det han har fortalt, har jeg selv litt lyst til å gå den veien. Dog er det ca. 7 års utdannelse, men du tjener godt, og best av alt kan du studere psykologi på NTNU :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...