Gå til innhold

Spillverket.no: Debatt om ny forumstruktur på Gamer.no

Hvilken forumstruktur bør vi jobbe mot?  

388 stemmer

1. 1. Hvilken forumstruktur bør vi jobbe mot?

• Forslag 1 (av Gamer.no)
      105
    • Forslag 2 (av Gamer.no)
      42
    • Forslag 3 (av Gamer.no)
      67
    • Forslag 4 (av Gamer.no)
      37
    • Forslag 5 (av ness)
      50
    • Forslag 6 (av Heales)
      16
    • Forslag 7 (av Craaash)
      35
    • Behold strukturen som den er
      25
    • Noe helt annet
      11

Anbefalte innlegg

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Nå fortjener vi vel snart en oppdatering på hva som skjer på denne fronten!?

Det ble sagt til jul/nyttår, men vi hadde vel god forståelse for at man ikke prioriterte slik til juletider da det ble sagt at det skulle skje "tidlig til neste år" i stedet..

Nå er vi snart i April!

PS3 hadde release i dag (som alle sikkert vet), og bøttevis av nye poster kommer fra Playstation-folk også..

Først og fremst på tide å få delt opp forumet litt, og hvis det ikke skjer, så fortjener vi hvert fall en oppdatering på saken!

Lenke til kommentar

Jeg er så sinnsyk lei alle disse informasjonstrådene som finnes under "Diskuter spill og tilbehør - Konsoll".

Delforumet "Diskuter spill og tilbehør - Konsoll" har følgende hovedretningslinje: Her foregår diskusjoner og meningsytringer om spill og hardware som lanseres for videokonsoll eller håndholdt.

Hvorfor i huleste skal det være så sinnsyk mange tråder som kun referer til nyheter på andre sider om salgstall osv, i et spill og tilbehørdelforum?

Forslag er å skille alle disse diskusjonene i et eget delforum eller slenge dem i OT

Lenke til kommentar
Hvorfor i huleste skal det være så sinnsyk mange tråder som kun referer til nyheter på andre sider om salgstall osv, i et spill og tilbehørdelforum?

8254018[/snapback]

Fordi det er folk her som har et sykelig behov for å overbevise andre om at konsoll X er best.

Derfor hadde det vært knall og hatt et forum for hver av konsollene, Nintendo, Playstation og Xbox. Da kan man bare henvise folk til det riktige konsoll forumet om dem kun er ute etter å skape kvalme, ved å slenge dritt om konsoll X i konsoll Y sitt forum.

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Hva menes egentlig med "asap" da? :)

8394974[/snapback]

Det menes at det vil gjennomføres så fort som mulig. Det eneste jeg venter på er klarsignal fra TST, som er den som styrer dette her. Jeg regner med han snart gir beskjed om å sette igang :)

Lenke til kommentar

I grove trekk denne tråden:

3 månedene var planlegging og fremsetting av ideer.

3 måneder med klager på at ting gikk for tregt.

3 måneder med avstemming.

1 månede med mer klaging, venting.

1 månede med løfter om snarlig handling.

1 måndede med forventninger.

3 måneder med diskusjon rundt forslagene og hvordan løsningen som en var kommet frem til i løpet av 12 måneder kunne forbedres... Samtidig med stadige utålmodige spørsmål rundt når noe skulle skje.

Spennende å se hva de neste tre månedene vil bringe... :)

Endret av TSP
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Strukturendringen er nå fysisk satt i gang, med utgangspunkt i alternativ 1 som vant avstemningen. Det vil ta lang tid før alle gamle tråder er flyttet over, og helhetlig vil det hele sikkert se litt rart ut de første dagene. Men dere kan allerede i dag begynne å poste i de nye kategoriene.

Jeg legger meg fullstendig flat for all kritikk vedrørende den lange flytteprosessen.

For ordens skyld så resultatet slik ut 2. mai 2007:

post-3726-1178092528_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke si jeg liker den nye inndelingen, spesielt ikke splittingen til Sony, Microsoft og Nintendo deler.

Her er mitt synspunkt.

Jeg er interesert i alle 3 konsollene, dog til nå har jeg bare had råd til å investere i 1 av dem, nemlig en Nintendo Wii. Men jeg synes det er interesangt å diskutere rundt alle 3 konsollene, både på godt og vondt.

Jeg kan dog garantere at mange diskusjoner i de oppdelte kategoriene blir å ende med skitkasting og utsagn som "hvis du hater Microsoft så mye hvorfor poster du i et Microsoft forum?". Jeg tror denne oppdelingen blir å ødelegge for en generell diskusjon rundt platformene, uavhengig om du har dem eller ikke. Selvfølgelig, enkelte ting vet du ikke hvis du ikke har den, mens andre ting kan du faktisk diskutere selv om du ikke har konsollen.

Jeg synes og forumet virker mer rotete nå enn før. Det kan være en vanesak joda, men jeg synes det virker mer uorganisert nå og vanskeligere å navigere hvorhen du skal poste tinger, om du skal poste dem i konsollene, hvor i konsollene, eller skal det under generelt.

Jeg likte den gamle strukturen best av alle, og syntes den fungerte helt ypperlig.

Lenke til kommentar
Jeg er interesert i alle 3 konsollene, dog til nå har jeg bare had råd til å investere i 1 av dem, nemlig en Nintendo Wii. Men jeg synes det er interesangt å diskutere rundt alle 3 konsollene, både på godt og vondt.

8519145[/snapback]

Ingen som hindrer deg i å poste i de andre kategoriene.

Jeg kan dog garantere at mange diskusjoner i de oppdelte kategoriene blir å ende med skitkasting og utsagn som "hvis du hater Microsoft så mye hvorfor poster du i et Microsoft forum?". Jeg tror denne oppdelingen blir å ødelegge for en generell diskusjon rundt platformene, uavhengig om du har dem eller ikke. Selvfølgelig, enkelte ting vet du ikke hvis du ikke har den, mens andre ting kan du faktisk diskutere selv om du ikke har konsollen.

8519145[/snapback]

Det er sant, men slik som konsolldelen er nå er det et rot uten like. Bare dritkasting hele tiden. Bedre å begrense det med å dele inn i egne kategorier.

Jeg likte den gamle strukturen best av alle, og syntes den fungerte helt ypperlig.

8519145[/snapback]

Den fungerte sånn passe. Greit når trollene sov, men ikke fullt så greit når de våknet. Det siste året har det vært helt umulig å få til en saklig diskusjon. Forrandringer er til alles beste, selv om den kan være noe lite brukervennlig.

Jeg har sett denne endringen på et annet forum som er på nivå med dette. Det ble det straks mye bedre og trollingen har gått ned til et minimum. Nå er det stort sett idyll.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...