Gå til innhold

Spillverket.no: Debatt om ny forumstruktur på Gamer.no


Hvilken forumstruktur bør vi jobbe mot?  

388 stemmer

  1. 1. Hvilken forumstruktur bør vi jobbe mot?

    • Forslag 1 (av Gamer.no)
      105
    • Forslag 2 (av Gamer.no)
      42
    • Forslag 3 (av Gamer.no)
      67
    • Forslag 4 (av Gamer.no)
      37
    • Forslag 5 (av ness)
      50
    • Forslag 6 (av Heales)
      16
    • Forslag 7 (av Craaash)
      35
    • Behold strukturen som den er
      25
    • Noe helt annet
      11


Anbefalte innlegg

Likte #3 best etterfulgt av #1

 

Selv kunne jeg sett for meg noe lignende:

 

* Generelt

* PC

* Nintendo

> Gamecube

> Wii

> DS

* PlayStation

> PlayStation 2

> PlayStation 3

> PlayStation Portable

* Xbox

> Xbox

> Xbox 360

* Spillforum - for de mest omdiskuterte

* Modifikasjoner

* Guild/klandiskusjon og rekruttering

* LAN-parties

* Diskutér artikler (Gamer.no)

* Tilbakemeldinger, ris og ros (Gamer.no)

 

Kan jo bli vanskeligt å finne en post om f.eks PS3 om du må gjennom alle PS2 postene også. Men jeg kan se fordelene ved å ha det slik som forslag #3 også.

6662907[/snapback]

 

Enig her at en blanding av #1 og #3 er best:

 

* Generelt

* PC

* Konsoll

> Nintendo

> PlayStation

> Xbox

* Spillforum - for de mest omdiskuterte

* Modifikasjoner

* Guild/klandiskusjon og rekruttering

* LAN-parties

* Diskutér artikler (Gamer.no)

* Tilbakemeldinger, ris og ros (Gamer.no)

 

Ganske enkelt for mindre rot og bedre struktur. Å kategorisere alt for mye vil gjøre forumene mindre brukt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det gått 3 måneder siden siste svar fra TST og jeg vil vite litt mer hvor landet ligger.

 

Kunne vært interessant å få et svar over hvilken periode endringene er planlagt å skje, innen jul, før påske, før neste jul, før påsken, etter det innen 5 år etc. Jeg mener hvertfall at vi bør få et mer konkret svar vedrørende dette. Jeg stiller meg forstående til at dere vil forsøke å få flest mulig ideer og svar vedrørenede dette for å få til en best mulig løsning som vil fungere godt over tid, men jeg syns også at dere snart bør gjøre noe videre med dette her, eller hvertfall gi oss mer konkrete svar. Det er 9 måneder siden dette temaet først ble tatt, 6 måneder siden folk begynte å klage over at de ville ha endringene om kort tid og tre måneder siden en avstemming ble opprettet. Ting har tatt for lang tid og for lite har skjedd over lengre perioder. Nå vil jeg altså ha et nytt svar på hvordan ting ligger an.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Veldig enig med The Strategy-player, og jeg repeterer megselv - for hver eneste dag vi kommer nærmere launch av Wii og PLAYSTATION 3, desto verre vil det bli å navgiere konsoll-forumene.

 

Man ser jo det spesiellt i disse dager, nå som det er TGS, og det strømmer inn med nyheter - tråder flyttes bakover ganske så fort, og det er vanskelig å få holdt følge.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg synes at man bør få dette på plass snarest. Slik ståa er nå i avstemningen er det alt. 1 som er favorisert. Jeg tror at dette alternativet vil sørge for mer ro i spesielt konsollforumene.

Moderatorene i disse forumene sliter jo seg ut! Tråder blir stengt i hytt og gevær pga krangling mellom de forskjellige fansa. De fleste av de ender som regel opp i usakelig OT eller personangrep.

 

Jeg tror at et skille mellom de tre større konsollfabrikantene vil sørge for at det ihvertfall blir litt roligere. Man slipper i alle tilfelle støy, både i form av det man ikke er interresert i, og de som regelrett poster spam bare for å være med..

Typisk;

 

"Så flott for dere da, Om jeg hadde hatt xxx eller yyy ville jeg nok kjøpt......"

"Bra, men nå liker jeg ikke xxx"

"XXX er alt for dyr i forhold til yyy som jeg har...."

 

:)

Lenke til kommentar

Eigne kategoriar for dei forskjellige fabrikantene er nok det beste. Då kan PS3 gjengen spame xbox-kategorien, 360 gjengen kan slenge drit i PS-kategorien, så får Nintendo gjengen heller spele litt spel. :)

 

Når det gjeld kvifor dette tek så langt tid kan eg ikkje gi eit fullgodt svar. Eg har ikkje noko med denne prosessen å gjere, eg har heller ikkje fått nokon informasjon. Men skal eg spekulere litt er det eit par grunnar eg kan tenke meg.

1. Det er ein del som skal seie sitt. Ikkje bare medlemmane på forumet, men og internt. Dette tek tid.

2. Det er snakk om store endringar, noko som vil ta lang tid å gjennomføre (flytting av tråder spesielt). Derfor kan det tenkes at andre ting blir prioritert først sånn at alle har tid til å ta i eit tak når den nye forumstrukturen tek plass.

 

Styret vil nok vere heilt sikker på at dei gjer ein rett avgjørelse. Den nye strukturen kjem vi sikkert til å ha i lang lang tid. Men når tida er inne for endringa, er eg sikker på at vi får vite det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

TST har jo sagt i andre tråder at han er opptatt, og når man skal oppdatere ett forum så kraftig som dette kreves det tid. Noe som gjør at i det de trer i arbeid vil det fort bli kaos om man fortsatt kan stikke innom forumet. "Ey, tråden min?!" "WTF? Hvor er tråden jeg nettopp svarte i?" etc. Dette gjelder jo de som er nye og ikke har lest denne tråden.

 

Jeg ser for meg at de vil trenge omtrent hele moderatorstyrken til å gjennomføre en slik jobb på en dag. Jeg har nå ikke prøvd, men det er tidkrevende, og Gamer.no har litt liten tid for øyeblikket ifølge TST.

 

(Dette er ikke på vegne av TST, men heller hvordan jeg har oppfattet situasjonen)

Lenke til kommentar

Vi har nå satt i gang planleggingen av denne omstruktureringen, og vil ta utgangspunkt i forslag 1 - etter at brukerne over lang tid har stemt og diskutert frem dette som det beste forslaget. Det er en struktur vi i Gamer.no også er fornøyd med.

 

Slik så resultatet ut 29. oktober 2006:

post-3726-1162142636_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Det er fleire ting som passer under "Generelt". F.eks. spel som går på alle plattformer og generelle meiningsytringar om spel og spelindustrien.

 

Nokre tilfeldige tråder som vitner om at vi har behov for ein sånn kategori.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=596818

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=651178

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=625715

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=653376

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=646890

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...