Gå til innhold

Spillverket.no: Debatt om ny forumstruktur på Gamer.no

Hvilken forumstruktur bør vi jobbe mot?  

388 stemmer

1. 1. Hvilken forumstruktur bør vi jobbe mot?

• Forslag 1 (av Gamer.no)
      105
    • Forslag 2 (av Gamer.no)
      42
    • Forslag 3 (av Gamer.no)
      67
    • Forslag 4 (av Gamer.no)
      37
    • Forslag 5 (av ness)
      50
    • Forslag 6 (av Heales)
      16
    • Forslag 7 (av Craaash)
      35
    • Behold strukturen som den er
      25
    • Noe helt annet
      11

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Uansett, hva hvis det skal endres, skal noen sitte og sortere ut alle trådene i arkivet og legge de i riktig kategori, eller blir ting slettet, eller hva skjer?

6287845[/snapback]

Så mye som mulig skal flyttes. Det vil ta tid, og utføres av moderatorer og administratorer på dugnad - og ikke nødvendigvis være klart over natta. Men akkurat det er ikke en bekymring vi ønsker å tenke på, eller fokusere på her og nå :-)

Lenke til kommentar

Hvor mange stemmer vil dere ha inn på denne avstemningen minimum og hvor stor overvekt skal et alternativ vinne med? Noen regler for det i denne avstemningen? Dette er forumet fremtid så denne tråden burde kanskje annonseres i en 2-3 andre spillkategorier, er ikke alle som titter innom her.

Lenke til kommentar
Hvor mange stemmer vil dere ha inn på denne avstemningen minimum og hvor stor overvekt skal et alternativ vinne med? Noen regler for det i denne avstemningen? Dette er forumet fremtid så denne tråden burde kanskje annonseres i en 2-3 andre spillkategorier, er ikke alle som titter innom her.

6290862[/snapback]

Har ikke gjort meg opp noen mening om hvor mange stemmer vi konkret trenger, men en del bør det være. Har annonsert avstemningen i et par andre populære kategorier nå.

Målet med denne avstemningen er ikke å kåre én definitiv vinner, for så å gå løs på omstrukturering. Mer om dette her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=6265599

Lenke til kommentar

Stemmer helt klart for forslag #1. Det er det mest ryddige forslaget, selv om konsollene blir mer skjult enn PC platformen.

Sjangeroppdeling --> Selv om jeg ser nytten i å dele opp etter sjanger, er det et håpløst prosjekt om man ikke først deler det opp etter konsoll. Hvis jeg for eksempel ønsker å lese diskusjoner omkring rollespill for PC, er det fullstendig uinteressant å få opp haugevis med tråder omkring rollespill på platformer jeg ikke har. Men jeg inbiller meg også at en såpass stor fragmentering av forumene vil føre til mye klikking for lite innhold, jfr. Pastorens kommentar.

Til slutt vil jeg også få presisere at man bør unngå å skjule forum mer enn 3 klikk vekke fra hovedsiden. For å forenkle en god del - svært mye forskning innenfor brukbarhet / grensesnittdesign antyder at 3 klikk er en øvre grense for hvor langt nede i strukturen viktig informasjon bør lagres. Kan kanskje diskuteres hvorvidt et forum slik som dette strengt tatt ligger innenfor rammene for slike resultater, men jeg tror likevel det kan være nyttig å ta det med i betraktning :)

Edit:

Det hadde også vært fint om det hadde vært mulig å gjort noe med navnet på kategorien "PC". Jeg begynner å bli rimelig lei alle spørsmålene som absolutt ikke dreier seg om spillrelaterte emner. Det er antageligvis en del brukere som ikke er klar over at forumet til gamer.no er del av en større struktur som også inneholder bedre forum for dette (jeg velger å tro det fremfor at folk er idioter :) ). Det kan kanskje være naturlig å tro at et forum ved navn "Forum --> Spørsmål og svar --> PC" kan brukes til spørsmål om operativsystem og maskinvareproblemer.

Endret av cetram
Lenke til kommentar
Det hadde også vært fint om det hadde vært mulig å gjort noe med navnet på kategorien "PC". Jeg begynner å bli rimelig lei alle spørsmålene som absolutt ikke dreier seg om spillrelaterte emner.

6291135[/snapback]

Takk for diverse innspilll. Er ikke verre enn å kalle den for "PC-spill" i så fall :-)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Kan noen egentlig forklare hvorfor vi trenger en forumdel for "Generelt"? Det ligger mengder av pc/konsoll tråder der som blir litt meningsløst når vi har andre deler for dette.

Eventuelt bytt navn til "Annet". Det blir dermed et alternativ for tråder som ikke passer inn andre steder, istedet for at det er et altometende valg hvor ALT kan legges inn.

Jeg stemte på "annet" da alle hadde denne (etter min mening) helt unødvendige "Generelt" delen. Det er også svært lite tråder under modifikasjoner og flesteparten benytter andre steder på forumet for å poste om mods.

Noe som jeg kunne ønske meg ville vært:

* PC

* Nintendo

* PlayStation

* Xbox

* Annet

* Spillforum - for de mest omdiskuterte

* Lan Parties

* Guild/klandiskusjon og rekruttering

* Diskutér artikler (Gamer.no)

* Tilbakemeldinger, ris og ros (Gamer.no)

Dette er en ripoff fra alternativ 3. Bare byttet navn og plassering på "Generelt", samt fjernet "Modifikasjoner

(Men jeg blir fornøyd så lenge "Generelt" blir lemlestet til døde)

Endret av Zlash
Lenke til kommentar

Forslag 1 eller 3.

Det er ingen tvil om at vi trenger et eget forum for Xbox-folkene og et for PS-brukere. Slik som det er i dag blir det forpesting av tråder som handler om et spill til foreks. PS3 hvor 360-folka kommer å starter konsollkrig.

Mener det blir lettere hvis vi deler konsoll opp i disse tre kategoriene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Har forumadministratorer og moderatorer kommet frem til en konklusjon ennå? Jo nærmere vi kommer Wii og PS3 launch, desto mer uoversiktlig vil konsoll-forumet bli.

Lenke til kommentar
Har forumadministratorer og moderatorer kommet frem til en konklusjon ennå? Jo nærmere vi kommer Wii og PS3 launch, desto mer uoversiktlig vil konsoll-forumet bli.

6651303[/snapback]

Ja, det bør snart skje noe nå.

Som du sier så kommer det til å bli ganske uoversiktelig frammover.

Likte 1 og 3 best pga. mest oversiktelig å ryddig

Lenke til kommentar

Likte #3 best etterfulgt av #1

Selv kunne jeg sett for meg noe lignende:

* Generelt

* PC

* Nintendo

> Gamecube

> Wii

> DS

* PlayStation

> PlayStation 2

> PlayStation 3

> PlayStation Portable

* Xbox

> Xbox

> Xbox 360

* Spillforum - for de mest omdiskuterte

* Modifikasjoner

* Guild/klandiskusjon og rekruttering

* LAN-parties

* Diskutér artikler (Gamer.no)

* Tilbakemeldinger, ris og ros (Gamer.no)

Kan jo bli vanskeligt å finne en post om f.eks PS3 om du må gjennom alle PS2 postene også. Men jeg kan se fordelene ved å ha det slik som forslag #3 også.

Lenke til kommentar
Likte #3 best etterfulgt av #1

Selv kunne jeg sett for meg noe lignende:

(...)

Kan jo bli vanskeligt å finne en post om f.eks PS3 om du må gjennom alle PS2 postene også. Men jeg kan se fordelene ved å ha det slik som forslag #3 også.

6662907[/snapback]

Eg trur dette vil føre til for mykje trykking. Enkelte av kategoriane vil og truleg få lite aktivitet.

Gjerne bytte ut noen av de mest omdiskuterte.

Halo, Splinter Cell og Rainbow Six m.fl.

Blant annet Star Wars får nesten ingenting for øyeblikket.

6662965[/snapback]

Dette blir ein annan diskusjon. Men sånn som eg ser det er det ikkje nok aktivitet rundt dei spela du nemner til at dei kan få sin eigen kategori. Eg reknar med at det blir ei opprydding under "Mest omdiskuterte" når den nye strukturen kjem. Då kjem truleg nokon av dei eksisterande kategoriane til å forsvinne.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...