Bull_Dogg Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Jeg har et nettverk hjemme med to maskiner som skal dele diverse saker mellom hverandre, men har et lite problem. Jeg får kontakt fra LAN til WLAN, men fra WLAN til LAN får jeg ingen kontakt. Begge maskinene er tilkoblet nett. Den som er tilkoblet det trådløse har WinXP SP2, mens den som er uten trådløst har Win2k. Noen som har hatt dette problemet og fått fikset det eller noen som har peiling på hvordan man kan få fikset dette problemet? Takker for alle svar Lenke til kommentar
claus erik Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 XP2 har jo brannmur som blokker mye av dette? Er den satt opp riktig? Funker fildeling hvis begge er koblet med kabel? Noen routere tror jeg er lagt opp til å blokkere fildeling, men det virker ikke som det er det som er problemet siden det funker andre veien. Lenke til kommentar
Bull_Dogg Skrevet 12. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2006 alt av brannmurer er slått av. har ikke prøvd med kabel(pga avstanden) Lenke til kommentar
claus erik Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 får du pinga win2000 maskina? kommer du inn på den hvis du skriver \\192.158.1.113 (med riktig ip adresse) får du den ikke opp i det hele tatt? Lenke til kommentar
Bull_Dogg Skrevet 13. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2006 jeg får pinget begge maskinene, men bare den ene får tilgang til det som er delt.. :S Lenke til kommentar
joebush Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 (endret) Det er desverre mulig å dele ressurser i XP uten at deling egentlig er påslått. Gå gjennom Wizard for deling på nytt (gjerne huk av på "jaja, vet alt dette, bare del for faen!"). Om dette var problemet skal det da gå med en gang uten videre tull. Og sa du at brannvegg var slått av på begge maskiner? Og ikke noe Zone Alarm e.l.? Endret 13. januar 2006 av joebush Lenke til kommentar
Bull_Dogg Skrevet 13. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2006 som jeg sa, alt av brannmurer er slått av, altså hvis det hadde vært noe zone alarm, noe det ikke er, så hadde jeg deaktivert den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå