BIGG Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Er i ferd med å investere i nytt kamera, men klarer ikke å bestemme meg!! Det står mellom disse: Nikon CP 5000 Nikon CP 5700 Minolta Dimage 7i Noen som har prøvd ett eller flere av disse og kan komme med en anbefaling? For øyeblikket er det CP 5000 som er øverst på listen, mest pga god vidvinkel, Minolta'n er nederst, fordi den ikke har løs optikk.. Lenke til kommentar
fl0ffy Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 og har cp 5000/5700 utskiftbar optikk? Forstår ikke tankegangen. CP 5700 har jo ikke engang gjenget objektiv slik at du kan feste filtre ol. på det uten å bruke adapter.. Av absolutt alle digitalkameraer som har "fast optikk" så er jo nettopp D7 det kameraet som har den aller beste optikken hva gjelder fleksibilitet (28-200mm) og etter min mening den beste beste kvaliteten på optikken (kanskje sammen med olympus E-10/20). CP 5700 er et flott kamera, men overhodet ikke i nærheten av D7 hva gjelder kvalitet og funksjonalitet (IMHO). Jeg eier D7, E-10 og 6900z (fujifilm) og har fått låne et CP 5700 i noen dager så jeg har hatt anledning til å sammenlikne litt :smile: Men uansett hva jeg mener så bør du sette opp en liste over de ting du syns er viktig og så ta deg tid til å prøve de aktuelle modellene så mye du kan før du avgjør hvilken du vil kjøpe. -flff Lenke til kommentar
mandresen Skrevet 11. september 2002 Del Skrevet 11. september 2002 Ingen av kameraene er dårlige, men du må sette opp en liste over ting som er viktig for deg. Er det vidvinkel, tele, hastighet, funksjonalitet eller bildekvalitet som er viktigst. Jeg kjøpte meg nettopp kamera og lurte på det samme og valget ble enkelt, det er bare et kamera som gir meg det jeg vil ha og det er Minolta Dimage 7i. Den har zoom ring istede for zoomknapper og den har filtergjenger plus et kjempegodt objektiv, og bildekvaltitet er fremragende, og hvis du ønsker full manuell kontroll over bildene du tar er det bare D7i som kan tilby det. Et annet tips er å prøve dem i butikken for å se på utformingen og der synes jeg Nikon 5700 og 5000 blir for lite å holde i. Men har du tålmodighet så venter du på det nye Minolta Dimage 7hi som er hakket bedre enn 7i som kommer snart. Lykke til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå