Lefsa- Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Hei. Kan noen hjelpe meg her med å forklare hva de tekniske spesifikasjonene på cpu'en har å si for andre komponenter på hovedkortet som chipset og RAM? Hvor finner jeg informasjon om de nye 64-bits prosessorene fra Intel og AMD, noen linker? Hva kommer i fremtiden innenfor prosessorteknologi? Kan noen gi meg litt retningslinjer? Lenke til kommentar
El Fantasma Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Hvor finner jeg informasjon om de nye 64-bits prosessorene fra Intel og AMD, noen linker? Finner selvfølgelig en del info på Intel og AMD sine hjemmesider. Hva kommer i fremtiden innenfor prosessorteknologi? Kan noen gi meg litt retningslinjer? Det blir satset hardt på dualcore (dobbel kjerne) prosessorer både fra AMD og Intel. Uansett tipper jeg begge kommer til å produsere enkelkjerne prosessorer fremover, spesiellt siden enkelkjerne foreløpig gjør det bedre i spill enn dobbelkjerne. Mulig dette kommer til å forandre seg i tiden fremover. AMD kommer nåkk til å beholde sitt gode rykte som "de beste" CPU`ene for spill, i tillegg til satsing innenfor multitasking, encoding/decoding o.s.v med sine dualcore prosessorer. Intel har begynt å produserer 65nm CPU`er, og kommer med prosessorer med "kortere" pipeline enn tidligere. Dette tipper jeg vil føre Intel næremere AMD når det gjelder "spill CPU`er" i fremtiden. Håper dette var til litt hjelp hvertfall! (jeg er elendig til å formulere meg, I know! ) Det er sikkert andre som kan komme med mer utfyllende info om dette emne.. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Du finner nyttig informasjon hos AMD og Intel, og nyttige guider her hos www.hw.no. Nesten ingen vet hva fremtiden vil bringe. Lenke til kommentar
Lefsa- Skrevet 12. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2006 Maverick2002, takk for litt innlysing i framtiden:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå