Gå til innhold

Kan noen forklare meg litt?

Lefsa-

Anbefalte innlegg

Hei. Kan noen hjelpe meg her med å forklare hva de tekniske spesifikasjonene på cpu'en har å si for andre komponenter på hovedkortet som chipset og RAM?

Hvor finner jeg informasjon om de nye 64-bits prosessorene fra Intel og AMD, noen linker?

Hva kommer i fremtiden innenfor prosessorteknologi? Kan noen gi meg litt retningslinjer?

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor finner jeg informasjon om de nye 64-bits prosessorene fra Intel og AMD, noen linker?

Finner selvfølgelig en del info på Intel og AMD sine hjemmesider.

Hva kommer i fremtiden innenfor prosessorteknologi? Kan noen gi meg litt retningslinjer?

Det blir satset hardt på dualcore (dobbel kjerne) prosessorer både fra AMD og Intel. Uansett tipper jeg begge kommer til å produsere enkelkjerne prosessorer fremover, spesiellt siden enkelkjerne foreløpig gjør det bedre i spill enn dobbelkjerne. Mulig dette kommer til å forandre seg i tiden fremover.

AMD kommer nåkk til å beholde sitt gode rykte som "de beste" CPU`ene for spill, i tillegg til satsing innenfor multitasking, encoding/decoding o.s.v med sine dualcore prosessorer.

Intel har begynt å produserer 65nm CPU`er, og kommer med prosessorer med "kortere" pipeline enn tidligere. Dette tipper jeg vil føre Intel næremere AMD når det gjelder "spill CPU`er" i fremtiden.

Håper dette var til litt hjelp hvertfall! (jeg er elendig til å formulere meg, I know! :tease: )

Det er sikkert andre som kan komme med mer utfyllende info om dette emne..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...