Gå til innhold

Canon 50D. Ryktebørsen er i gang 6 uker før PMA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Slike uoffisielle bilder ligger litt hist og pist, men på DPReview -forumet er det en del info.

Her er også noe http://www.infodigitalcamera.com/blog/category/canon

5469652[/snapback]

Så D3000 som vil tilsvare Canon's aller billigste filmbaserte, med plastikkfatning. Hvis dette kamera blir sluppet, vil det bli et support mareritt for Canon. En aktiv amatør (finnes alltid noen som prioriterer linser fremfor hus) må jo få byttet linsefatningen flere ganger bare i løpet av reklamasjonstiden på 5 år hvis ikke Canon har garantert seg mot dette, ved å definere det som slitedel eller noe slik.

Endret av modin
Lenke til kommentar
Dette blir nok en modell som tilfredstiller alle de mange tusen (i Norge) som aldri kjøper noe annet enn kit-zoomen, men likevel vil brese seg med en dslr. De samme som kjøpte Eos 3000 og lignende modeller.

5471771[/snapback]

Som kommer til å skryte av den. Var ute å misjonsreise med en amerikaner som hadde kjøpt den dyreste analoge Rebel'en (amrikansk 300/3000 serie). Som skrøyt av at det var det beste ikke profesjonelle kameraet til Canon, men det er jo en gooood del modeller i mellom rebel og Eos 1 serien.

Lenke til kommentar

Ja, verden vil bedras. Jeg har et kamera som heter Canomatica. Ser ut som en slr ved første øyekast, men er bare et billig, supersized kompaktkamera uten lysmåler og med fixfocus. Fikk det av en kompis fra Nigeria som syntes det var morsomt. Lurer på hvilke kunder som kjøper slike ting. Den kom sammen med en "stavblitz". Legger ved et bilde av den. Den har "Optical Lens", dog. Shock & Horror blir rett kategori for det bildet....

Lenke til kommentar
Lurer på hvilke kunder som kjøper slike ting. Den kom sammen med en "stavblitz". Legger ved et bilde av den. Den har "Optical Lens", dog. Shock & Horror blir rett kategori for det bildet....

5472238[/snapback]

Det er ganske mange som selger dem på E-bay for tiden, både den og samme kamera med andre merkenavn. Felles for dem er at de har merkenavn som ligner på kjente kameramerker (som Nikkei, Olympia og Olympia). Holdt på å le meg i hjel da jeg leste noen av anonsene, de blir ofte betegnet som profesjonelle kameraer med svært god kvalitet. Faktisk er det mange som prøver å selge dem for ganske mange hundre kroner, og folk som kjøper dem for det. Så en Nikkei som var bydd opp i 33dollar nå. Er vel knapt nok verdt mer en 20 kroner.

Har du tatt en film med det, hadde jo hvert litt morsomt å se hvordan bildene ble, men jeg regner med at det lekker lys som en sil så det går vel ikke...

ps. Legger til denne linken til et forum hvor folk diskuterer olympia kameraet, noen er stolte over å ha gjort et kjempe kjøp. Lurer litt på om disse menneskene finnes i virkeligheten finner det svært vanskelig å tro.

Endret av modin
Lenke til kommentar

Ha ha. Den kostet forøvrig 20 gbp i England. Hvordan min venn fikk tak i det vet jeg ikke. Skal lese den linken senere. Leggetid for krapylet nå ;) Skal legge ut noen bilder hvis jeg kjører en film gjennom det. Kanskje jeg skal kjøpe en av de 12-bilders filmene til Konica. Vet om en butikk som har noen liggende fortsatt, og 12 bilder bør være nok til å avskrive det ruklet :yes:

Edit: Leste linken først i dag. Har ikke ledd så godt på lang tid. Nesten ingen av dem hadde engang fått til å ta bilder med det. En lurte på om det var digitalt :whistle: .

Obligatorisk lesestoff på dager du føler du ikke får til noe. Da forstår du at verden er full av idioter/ignoranter som er mer lettlurte enn små barn, med en teknisk innsikt som matcher. Ha ha ha ha ha :lol:

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Det er det samme. Tror jeg kommer til å starte en tråd om de morsomste møkkakameraene snart. Har mange gode forslag. Diana er en av mine all-time favoritter. Det har flere ganger blitt kåret til verdens verste kamera, og er en slags dårlig forgjenger til dagens Holga. Tøffe bilder kan man få med Holga, men det er et genuint drittkamera :yucky:

Lenke til kommentar

Kan også legge til denne funnet på www.photoscala.com (link fra www.fencecheck.com forum)

It‘s still a rumour, but it‘s not unlikely - end of February Canon might announce the successor to the EOS 20D:

Some more concrete rumours emerged these days, suggesting that Canon might announce the EOS 30D as a successor to the 20D, featuring:

• 10.1 megapixels (8.2 megapixels)

• 1.6X crop

• 21 point AF (9 point AF)

• 7 fps (5 fps)

• DIGIC II (DIGIC II)

• better noise reduction at ISO 800 and higher

• New body design

• Introduction February 21, 2006

(Specifications in brackets = EOS 20D)

Lenke til kommentar
Hmm, kanskje jeg skal vente litt, hadde tenkt å kjøpe meg 20D iløpet av våren.

Skjønt hvis den blir like liten som 350D så er det uaktuelt.. Det var noe jeg mener Canon gjore veldig feil.. at de gjore den for liten..

5501863[/snapback]

Det trenger du ikke være redd for. Canon har noe for enhver bruker, og jeg tror ikke de har planer om å gjøre om alle sine modeller til alternativer for små hender.

Lenke til kommentar

hehe, nei det er jo forsåvitt sant.

Jeg kunne godt ha tenkt meg enten 5D eller 1D N Mk2,men så var det med kronasjen da.

Skjønt kommer Lottomilionene blir det både 1D N og 400 F2.8 L IS, samt endel annet snadder :p (da blir det nytt fotoutstyr til 120 k elns, skal gå helt bananas).

Men intil da, så må jeg nok nøye meg med min 300D og etterhvert 20D eller tilsvarende :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...