Gå til innhold

Canon 50D. Ryktebørsen er i gang 6 uker før PMA

Anbefalte innlegg

Ser på drpreview at det nå etterhvert har begynnt å komme mer eller mindre troverdige 'lekasjer' om den - for mange - etterlengtede etterfølgeren til 20D som alle tror blir offentliggjort på PMA messen.

Holdbarheten i ryktene er jo selvsagt tvilsom, men uansett, noen revolusjon blir det jo ikke så man skal ikke være synsk for å spå nogenlunde hvordan det nye kameraet vil bli spesifisert.

Det prates nå om som følger med referanse til en japansk nettside:

"This spring sale schedule it is tentative name EOS-50D of the EOS-20Dsuccession which is rumored, but somehowit seemsasin normal evolution edition of the APS-C size 10 megapixels 5.5 frame/sec. As for the high-speed machine whichstackedthe AF unitof EOS-5D whose reputation is good the scene which participates so the wide shank."

Om støyegenskapene henger med blir dette et svært lovende kamera fullt på høyde med Nikons D200.

For min del blir det nok oppgradering uansett, siden jeg har stått over 20D og begynner å føle sterkt på begrensningene med nåveærende hus.

Andre som kommer til dra frem visakortet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU
Ser på drpreview at det nå etterhvert har begynnt å komme mer eller mindre troverdige 'lekasjer' om den - for mange - etterlengtede etterfølgeren til 20D som alle tror blir offentliggjort på PMA messen.

Holdbarheten i ryktene er jo selvsagt tvilsom, men uansett, noen revolusjon blir det jo ikke så man skal ikke være synsk for å spå nogenlunde hvordan det nye kameraet vil bli spesifisert.

Det prates nå om som følger med referanse til en japansk nettside:

"This spring sale schedule it is tentative name EOS-50D of the EOS-20Dsuccession which is rumored, but somehowit seemsasin normal evolution edition of the APS-C size 10 megapixels 5.5 frame/sec. As for the high-speed machine whichstackedthe AF unitof EOS-5D whose reputation is good the scene which participates so the wide shank."

Om støyegenskapene henger med blir dette et svært lovende kamera fullt på høyde med Nikons D200.

For min del blir det nok oppgradering uansett, siden jeg har stått over 20D og begynner å føle sterkt på begrensningene med nåveærende hus.

Andre som kommer til dra frem visakortet?

5425360[/snapback]

Kommer til å dra visakortet jeg, ja... Men ikke for noe slikt som ehm.. 50D ;)

Oly E-3 :dribble:

Lenke til kommentar

Hmm.. Regner med et dropp i prisen på 20D, så kommer nok til å kjøpe det isteden. Hadde egentlig tenkt på 350D, men grunnet behov for raskere kamera (les: 5 bilder/sek og oppstart) og kraftigere ramme går jeg nok for 20D, hvis ikke oppfølgeren blir en radikalt forandret da.

Det finnes jo alltid noe bedre man kan ha, f. eks 1D mk2, men pengene strekker ikke til :)

Lenke til kommentar

Forutsatt at jeg får meg noe å gjøre snart, er det ikke usannsynlig at 10Den kommer til å byttes med et evt. 30/50D ... hvis ikke det blir L-tele og flere fastobjektiver i stedet :)

Mye av ryktene stammer nok primært fra spekulasjoner og folk med et kreativt forhold til virkeligheten, men mye er ikke usannsynlig; man kan nok med rimelighet anta økt oppløsning fra en APS-C-brikke med marginalt bedre støyforhold på høye ISO og en liten økning i FPS.

Jeg for min del skulle ønske meg:

- værsealing (ikke det viktigste, fordi min værbeskyttelse er såppass dårlig, jeg blir sur og gretten og fæl når jeg blir våt og kald)

- økt dynamisk rekkevidde eller "soft-clip" i høylys litt a la film.

- bedre ISO-støy

- større søker. en gang til: STØRRE SØKER!! Jeg blir trist hver gang jeg bruker filmkamerahuset mitt og går tilbake til 10Dens tunnellsyn.

Oppløsning er ikke så vanvittig viktig, men 10 mpx gir bedre rom for beskjæring. Imidlertid koster det også en del, for min del må jeg nok ha ny datamaskin for å håndtere råfiler fra et større apparat. Holder på med å behandle råfiler fra et Nikon-dSLR nå på 13,2 mpx, og det er noe *^!"¤ herk.

Lenke til kommentar
Hehehe. Hvis Canon lager et kamera med øl og pizzaknapp bytter jeg merke på stedet :D

5428362[/snapback]

Det var visst øl og "cola" som var alternativet, så jeg tror jeg står over denne gang :ermm:

Et er bare en liten ting som skurrer med det bildet, het ikke Canons "rimelige" dsr Eos 30D for noen generasjoner siden? Går ikke generasjonsrekken innen kosument-dslr slik: 60D/30D/10D/300D/20D/350D?

Lenke til kommentar
Hehehe. Hvis Canon lager et kamera med øl og pizzaknapp bytter jeg merke på stedet :D

5428362[/snapback]

Det var visst øl og "cola" som var alternativet, så jeg tror jeg står over denne gang :ermm:

Et er bare en liten ting som skurrer med det bildet, het ikke Canons "rimelige" dsr Eos 30D for noen generasjoner siden? Går ikke generasjonsrekken innen kosument-dslr slik: 60D/30D/10D/300D/20D/350D?

5428842[/snapback]

Den het D30 og D60 før det ble 10D, 20D.

Bare en ting jeg må arrestere deg på.

Nemlig ordet 'rimelige' (ser du har gåsetegn du også) siden de lå i prisklassen 1D mkIIn er i nå ;)

Lenke til kommentar

5428842[/snapback]

Tallogikken i Canon sine dSLR er i utgangspunktet på tur i forhold til hva det tradisjonelt har vært på SLR (i europa):

EOS 1 - EOS 5 - EOS 50 - EOS500

EOS 1 - EOS 3 - EOS 30/33 - EOS300 - EOS 3000

og så:

1DSmk2/Dmk2 - 5D - 20D - 350D (!)

derfor, med den nye 5D, kunne man kanskje forvente 50D, men hva da med entry-level? Canon bruker betegnelsen 500D på en forsatslinse.

Vel.. Dette tror jeg ikke jeg skal bry hodet mitt for mye med (tenk bare på navn som Elan 7 og Elan 2 og EOS650.. hvordan skal de passe inn? Eller A2... Eller IX7... sukk)

Hva med 35D? (350 minus en null)

Lenke til kommentar

Ser man bort fra de tåpelige amerikanske modellnavnene (Digital Rebel, pøh!) synes jeg å se et noenlunde logiske mønster i Canons rekke av modellnavn. En modell med 1 siffer i navnet er hovedsaklig myntet på proffmarkedet, en med 2 siffer er for avanserte amatører og tre siffer betyr massemarked. Stemmer ikke det sånn noenlunde med gamle modeller også?

Lenke til kommentar

Nei kameraet på bildet er faktisk ikke noe 350D, man ser det på hvor blitz utløseren ligger og en del andre detaljer. Kanskje den vil hete 30D eller 35D da, desuten har den også tydelige design trekk fra EOS 5d tenker da på den runde formen mangelen på skarpe kanter opp mot søker/blitz slik som EOS 20d og 350d har.

Endret av modin
Lenke til kommentar
Er det slik at alle homofile liker rosa? :hmm:

5450311[/snapback]

Dette ble da fryktelig off-topic :!:

5450406[/snapback]

Hvis det har seg slik at alle homofile liker rosa.. og snur litt på flisa.. alle som liker rosa, er de homofile? Isåfall er det fryktelig mange homofile, bruken av rosa klær har eksplodert den senere tid! :D

Beklager, dette ble veldig off topic.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...