Cilleron Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Jeg bestillte SHDSL fra NGT, og når montøren fra telenor fikk finger'n ut av r*va, så kom det en speedtouch-router, denne virka ikke, jeg tok kontakt med NGT kundeservice, kom raskt gjennom, og de tok en diagnose, og satt hastigheten ned til under 200 kbps, da virka det. De sa da at utstyret på sentralen jeg er tilkoblet krever en Cisco 828-router for å virke på hastigheter over 200 kbps, og de skulle sende meg en slik. denne kom, men den fikk ikke ip på utsiden (fast ip), ringte support og de kunne ikke gjøre annet enn å sende meg enda en ny router! denne kom, men den hadde DHCP deaktivert, og dermed fikk jeg ikke kontakt med utsiden, kontaktet support en gang til, og de skulle sende meg en 828 nr 3... henta pakka på posten, og når jeg åpna denne lå det en speedtouch nedi asken... i dag sendte de en ny 828 til meg....når jeg får den vet jeg ikke... jeg har ingenting å utsette på kundeservice, men routeravdelingen får STRYK! er det noen som vet hvordan jeg kan komme meg inn for å konfigurere routeren selv? jeg får koblet til via telnet, men jeg mangler brukernavn og passord. dette nekter NGT å gi meg, for den gjennomsnittskunden hverken har kunnskaper nok, eller bruk for å konfigurere en slik router, jeg har dessuten ikke riktig kabel HJELP! Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Det eneste jeg kan si er at jeg er en meget fornøyd eier av eget modem, som jeg kan konfigurere alt på selv:) Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 12. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2006 at man kan konfigurere alt selv er jo det vanligste. man kan i hvertfall det på thompson...men cisco 800-serien er bare DUM... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå