Gå til innhold

data recovery etter formatering

Anbefalte innlegg

Jeg har ett stort problem. Etter en systemkrasj som krevde formatering, forsvant en rekke dokumenter, da de lå på samme partisjonering som windows. Jeg har reinstallert windows på den samme partisjoneringen, fordi jeg ikke var klar over at dokumentene lå der. Er det noe mulighet for å gjendrive disse dokumenter?

Håper dere kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har ett stort problem. Etter en systemkrasj som krevde formatering, forsvant en rekke dokumenter, da de lå på samme partisjonering som windows. Jeg har reinstallert windows på den samme partisjoneringen, fordi jeg ikke var klar over at dokumentene lå der. Er det noe mulighet for å gjendrive disse dokumenter?

Håper dere kan hjelpe.

5424880[/snapback]

Det finnes mange recovery programmer som kan gjenopprette slettede filer fra formaterte harddisker. Søk på "file recovery" på www.download.com, da finner du mange. Har selv testet http://www.recovermyfiles.com :thumbup: Du får bare håpe på at reinstalleringen av windows ikke har slettet dokumentene for godt :wallbash:

Lenke til kommentar

Les : "eg har reinstallert windows på den samme partisjoneringen" .

Liten sjanse for å gjøre recovery når man har skrevet nye data til disk/partisjon .

Skal "veeeeeldig" mye flaks til for at de clustrene som har data & filsystem for det du ønsker å gjenopprette ikke er blitt overskrevet med data fra den "nye" installasjonen.T.o.m IBAS kan ikke gjøre noe med det .

Ellers er getdataback for Fat , eller getdataback for NTFS det mest solide og brukte data recovery "gjør det selv" program .

www.runtime.org

Lenke til kommentar
Skal "veeeeeldig" mye flaks til for at de clustrene som har data & filsystem for det du ønsker å gjenopprette ikke er blitt overskrevet med data fra den "nye" installasjonen.T.o.m IBAS kan ikke gjøre noe med det .

5425011[/snapback]

Vel.. om disken ikke har blitt defragmentert i mellomtiden er det vel muligheter for at den nye windowsinstallasjonen har havnet på begynnelsen av disken, akkurat der den gamle havnet i det den i sin tid ble installert? Så det er jo håp... om ikke mye.

Lenke til kommentar

Ref: post over.

Pagefile har en tendens til å legge seg midt på disk geometrien.

Temporære internet files har xp en tendens til å legge llengre ut , nærmere slutten.

Prefetch skriver kopier av drivere og mest brukte programmer i bakgrunnen.

MFT files/MFT zone legger seg oftest midt på disken og tar opp stor plass.

Men det er jo et forsøk verdt.Men gjør det fortest mulig .

Og husk at suksessraten minsker for hver eneste nye fil/program du installerer. I tillegg er ikke xp os et dødt operativ system , ting skjer på

filsystemet i bakgrunnen .

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...