Gå til innhold

nvidia GO 7300 vs Mobility x700 ?

Archeron

Anbefalte innlegg

noen som har erfaringer med hvordan GO 7300 yter i forhold til x700?

på de to maskinen jeg ser på for tiden har asus A6Km et GO 7300-kort, mens A6V har et x700. 7300 har vel, såvidt jeg skjønner 128mb dedikert, men mulighet til å bruke 128mb ekstra rett fra ram'en (om jeg skjønner turbocache riktig). den agv'en jeg sikter til har 64mb minne, med mulighet til et 128mb-kort for 1500kr mer. er det så enkelt at kortet med mest minne yter best?

maskinen med GO 7300, A6Km, har også en turion 64bits sempron-cpu på 1.6ghz, mens A6V'en har en p-m prossesor på 1.73ghz. p-m'en bruker vel mindre strøm, og bråker vel mindre på "tomgang" så vidt jeg har skjønt...

er dette 7300-kortet klart bedre, eller blir de någen lunde lik? er det en av disse lappisene som skiller seg ut som BEST i rutinerte øyne? har veldig liten erfaring med laptoper, så jeg ser det best å spørre...

EDIT: prismessig ligger de så og si likt, og resten av spec'sa ser for meg veldig lik ut... A6Km har 20gb større harddisk, mens A6V har innebygga BT

Endret av Archeron
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etterfølgeren til GO 6200, ikke noe kjempekort altså. På nivå med x600. x700 er vinneren her.

Testet PC med kortet her (tysk)

Du bør jo også vurdere den nye ASUSen med Dual Core prosessor, A6JA. Den har x1600 grafikkort som skal være en god del bedre enn x700. I tillegg har kortet 256MB RAM på denne PCen, hjelper litt det og.

EDIT: måtte vel nevne at linken var til en tysk side, finnes vel noen sjeler som ikke snakker det språket.

Endret av walser
Lenke til kommentar

skjønner ikke det døyt tysk, desverre. bortsett fra "ich", "nein" og "heil", men det kommer jeg vel ikke langt med...

tenker litt på A6JA'en ja, men jeg er redd den blir litt over budsjettet. men den er kanskje såpass mye bedre enn A6V'en at den er vel verdt de 2500kr ekstra...

hva slags cpu snakker vi om her egentlig? eller er hele A6Ja'en en eneste stor hemmelighet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...