cfsa2 Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 (endret) Hei! Fant tilfeldig vis en sparekonto jeg ikke visste at jeg hadde. Derfor syntes jeg det var på sin plass å oppgradere min mer slitne PC. De delene jeg har funnet frem til er følgende (prisene er UTEN mva): Databutikken.com -CPU: AMD Athlon64 San Diego 90nm 3700+ 2.2GHz 1Mb Boxed (with cpu-cooler!) Socket939 -Mus: Logitech G5 Laser Mouse USB -Tastatur: Saitek Eclipse Keyboard, norsk -Kabinett Antec Case Perfomance One P180 SPCR Special Edition BLACK/SVART without PSU = 3 765KR Netshop.no -Hovedkort Abit KN8-SLI,nForce4 SLI, Socket-939 -DVD-brenner: BenQ DVD-Brenner DW1655 Lightscribe - GPU: POV GeFORCE 7800 GT Dual DVI,HDTV, TV-ut, m/ Call Of Duty 2 -PSU: MIST, 500W, 20/24 pins, S-ATA -RAM: OCZ EL Dual Channel Platinum 2x1024Mb (tot. 2048Mb) 2-3-2-5 DDR PC3200 400Mhz = 5 231KR Microplex.no -CPU-kjøler: Zalman CPU-kjøler, m/spenningsregulator (CNPS7700-AlCU) -GPU-kjøler: Zalman GPU-kjøler, VF700-Cu -Ekstra Aerocool CoolPanel II, 1x5.25" , Sort = 932KR Sum: = 9 928KR Det jeg da lurer på er om dette var kompanibelt, og om noen hadde eventuelle forslag til forandringer. Mvh. cfsa Endret 17. januar 2006 av cfsa2 Lenke til kommentar
cfsa2 Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2006 Noen som har noen formening om dette oppsettet? Lenke til kommentar
achkmed Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Bytt hovedkort til asus a8-n sli premium, det er suverent. Lenke til kommentar
cfsa2 Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2006 Skal kikke litt på det. 500 kroners forskjell da. Verdt det? Lenke til kommentar
A11i Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 ser jeg feil, eller mangler du harddisk? Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Skal kikke litt på det. 500 kroners forskjell da. Verdt det? 5450511[/snapback] Tja,kommer litt ann på dine krav. Det at Asuskortet er totalt lydløst er jo en STOR fordel da. Det MSI kortet du har satt opp bråker noe jævlig. Ta en titt på Abit KN8-SLI. Det er både billig og lydløst. Her er en test på Abitkortet. Ellers synes jeg det er et veldig bra oppsett du har. Eneste jeg kanskje vil "pirke" litt på er dvd-brenneren du har valgt. Trenger du egentlig Lightscribe? Lightscribe-platene er ganske dyre. Det er vistnok ganske mye arbeid med det også. Du kan jo lese litt i denne tråden. Lenke til kommentar
cfsa2 Skrevet 17. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2006 (endret) Bestemt meg for å ta Abit KN8-SLI. Nekter bråkete PC. NEKTER! Det er èn av grunnene til at jeg skifter. Har Q-Tec-PSU, så har opplevd nok støy fra en pc for resten av livet. Sikker på at jeg har fått nedsatt hørsel pga. den! Når det gjelder Lightscribe, så trenger jeg det egentlig ikke. Er bare noe jeg har lyst på.. Slippe å lime på etiketter osv. Ser forresten dette på MIST 500w PSU'n: Antall på lager: Utgått Antall på fjernlager: Utgått Skal dem slutte å selge denne PSU'n? Og ja, det gjelder flere butikker. Den er ikke utsolgt, men utgått, står det. Endret 17. januar 2006 av cfsa2 Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Les igjennom Retningslinjene for denne kategorien. Disse er også tydelig nemt i toppen av denne kategorien, samt at de ligger som eneste annonsering/sticky i denne kategorien! En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke godt nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Ser forresten dette på MIST 500w PSU'n:Antall på lager: Utgått Antall på fjernlager: Utgått Skal dem slutte å selge denne PSU'n? 5452905[/snapback] Neida,det er bare kommet nye versjoner av MIST med modulære kabler. Sjekk her. Hvis du vil ha en billigere psu,så sjekk ut Seasonic psu'ene hos Komplett. Seasonic S12 er den mest stillegående som noen gang er testet hos Silentpcreview. Lenke til kommentar
cfsa2 Skrevet 17. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2006 ... Emnetittelen i denne tråden er ikke godt nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! ... 5453247[/snapback] Har egentlig fått svar på det jeg trengte, så spiller ingen rolle om dere sletter/stenger den. Takker for svar og hjelp! Kjøper forresten det nye MIST 500W PSU'et med avtagbare kabler, bare sånn hvis noen skulle lure. Da skulle listen være klar, så ja.. bare og bestille! Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Da stenger vi tråden. Men om du skal ha en ny tråd senere i dette forumet - les linken . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg