Gå til innhold

Finner ikke sata disk

Anbefalte innlegg

fant et tema om dette for en stund siden, men fant det ikke igjen. Så lurte på åssen man får fram S-ata disken i Windows.

Har en sata på 160Gb, så tilbkoblet jeg en sata på 250gb. Den lå i bios, den ble funnet som ny maskinvare og den ligger i enhetsbehandling. Men i min datamaskin dukker den ikke opp...

Er sikkert fordi den må formateres først tror jeg, men hvor finner jeg format knappen? hmm..leita rundt men...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke sikker på hvordan man gjør det innpå windows, men jeg vet iallefall hat når man installerer windows trykker man F5 ettellerannetsted før selve installasjonen av windows, så kommer man til en skjerm som ber om diskett i a:\. men drivere for sata, som du finnerpå nettet!

hjalp sikkert ikke men...:p har fryktlig lite posts... :p:P

Lenke til kommentar
Alle nye disker er "rene", må lage FAT32 eller NTFS på de for å kunne bruke de :)

5424630[/snapback]

Eller V6FS, V7FS, FAT12, FAT16, MFS, HFS, OFS54 , HPFS, HFS+, FFS, Amiga FFS, UFS1, UFS2, NILFS, LFS, ext2, ext3, ReiserFS, Reiser4, XFS, JFS, AIX11, JFS2, NSS, NWFS, ODS-2, ODS-5, UDF, VxFS, XFS, ZFS.......................... :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...