jonathan Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Har nettopp fått den fete hyundai flat skjermen q910 sølv sort fra databutikken. Men jeg ser nå at bare glassplaten er flat og ikke bilderøret! Det hjelper liksom ikke stort.. Jeg ringte psdata og spurte og de sa at mange av de billige flat skjermene ikke hadde flatt bilderør, bare flatt glass. Min sony g200 har helt flatt bilde. Er dette riktig? hvordan skal man vite hvilke skjermer som er ordentlig flate og de andre som bare er bull-shit-flate? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Slik er det bare. Sålenge produsenten ikke hevder at det er selve billedrøret som er flatt, slipper han unna. Lenke til kommentar
Holmesdale End Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Det er jo derfor de er billige... Kjøp alltid dyre skjermer. Det er en grunn til at de koster mer. Lenke til kommentar
jonathan Skrevet 10. september 2002 Forfatter Del Skrevet 10. september 2002 finnes det noe program for å stille geometrien til skjermen? da kan jeg få den til å se litt mer flat ut iallefall.. får ikke stilt på at den øverste og nederste linjen på skjermen er buet utover. Lenke til kommentar
alibaba Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Q910 er ikke så bra, det gjelder vel for alle skjermene med Dynaflat billedrør. La merke til en ting, når du har en sort bakgrunn kan man se refleksjon av skriften på skjermen i en buet form "bak" glasset". Veldig irriterende. Q910 hadde også håpløs geometri, de horisontale linjene var ikke veldig rette, spesielt i øverste del av bildet. Jeg sendte tilbake min Q910 til databutikken og har bedt om en Viewsonic P90f. Den er helt flat og er av bedre kvalitet, billig er den også. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Ifølge TCO99 (eller var det 95?) standarden kan en skjerm merkes "flat" dersom den har under en viss prosent krumning. Derfor er mange skjermer som markedsføres som flate ikke 100% flate. Dette er noe man bør sjekke når man kjøper skjerm. En mail til butikk er det enkleste og sikreste, da kan du også returnere den gratis om selger sier feil. Lenke til kommentar
Bergenga Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Det er vel egentlig bare Sony med sin FD Trinitron-teknologi som skryter av at de har helt flatt bilderør. På de skjermene er i hvert fall geometrien helt topp. Hadde uansett ikke kjøpt noe med navnet Hyundai. Navnet klinger fra før av veldig dårlig i mine ører. Tenker på bilen "Hyundie Accident" :wink: Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Finnes mange produsenter som har helt flate bilderør :smile: Lenke til kommentar
D_KILLAH Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Den Nokia 445Pro skjermen jeg hadde hadde flatt bilderør... forøvrig beste skjermen jeg har sett 1600*1200 i 100hz........ Lenke til kommentar
ponke Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Har bestilt denne skjermen, skal se om den er noe tess. Hadde en Sony før... FFS... Håper den er ok i alle fall. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Quote: Den 2002-09-10 14:30, jonathan skrev:Har nettopp fått den fete hyundai flat skjermen q910 sølv sort fra databutikken. Men jeg ser nå at bare glassplaten er flat og ikke bilderøret! Det hjelper liksom ikke stort..Jeg ringte psdata og spurte og de sa at mange av de billige flat skjermene ikke hadde flatt bilderør, bare flatt glass. Min sony g200 har helt flatt bilde.Er dette riktig? hvordan skal man vite hvilke skjermer som er ordentlig flate og de andre som bare er bull-shit-flate? Du har 14 dager angrerett! Bruk den. Forøvrig tipper jeg at Forbrukerrådet hadde sagt at dette er uriktig markedsføring. Når det står "Flat" i varebeskrivelse så forholder kunden seg til det. Det er selgeren (som kjenner varen) som i teksten skal ta evt. forbehold så ikke det kan gi grunn for misforståelser. Lenke til kommentar
ponke Skrevet 11. september 2002 Del Skrevet 11. september 2002 I love you, "14 dagers angrerett"!!! Hvordan går man frem for å bruke denne. Jeg må kanskje bruke denne om jeg ser at skjermkortet som blir trashet av han Håvard/Howard (whatever) og skjermen som her blir litt trashet er dårlig. Vi får se... "Se hva som skjer!" Lenke til kommentar
tore- Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Er også svært usikker på hva som menes med flat. F.eks denne: http://www.flexi-data.no/visdb.exe?action=...up=104449&name= er denne virkelig flat? Har planer om å kjøpe den, men er virkelig usikker nå Lenke til kommentar
RiZLa Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 varmere strøk down under.. hadde bestemt meg for den hyundai'en jeg.. faan.. Hvilken skjerm burde jeg kjøpe nå da, under 3000,- LG, Samsung, eller Hansol lr no? Lenke til kommentar
stoolman Skrevet 11. desember 2002 Del Skrevet 11. desember 2002 Sjekk demovarer hos Komplett!!! Var inne der på søndag, så at de hadde en NEC Multisync FE 991 silver bezel skjerm der til 2800. Dette er en skjerm med SuperBright Diamondtron billedrør som er 19 tommer. Hadde en NEC FE700+ før og den var super. Så når jeg skriver dette kikker jeg inn i min NYE FE991SB skjerm som bare ruler!!!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå