Gene Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 (endret) Hei! Det har seg alltså slik at jeg og fire andre har tenkt å lage film til sommern. Filmen heter "Høyskolefeber - Den Viktige Kampen" -Den handler veldig kort fortalt om en viktig kamp mellom to rival-skoler og oppbyggingen runt den. Den ene skolen er en veldig fin (vest-kant) privatskole, og folkene bærer tydelige preg av dette, mens den andre er en litt mindre fin, med litt mer "vanlige" folk. Vet det høres rimelig dårlig ut slik som jeg har fortalt det, men det får duge for nå! Problemet er det at vi alle bor i Trondheim, og har dermed litt problemer med å komme på et bra navn til begge skolene egentlig. Derfor spør jeg da om det er noen som har noen forslag! Det burde helst ikke være et sted som allerede finnes, vi tenker oss mer noen navn som kunne være litt "typisk" hvis dere skjønner? Hmm litt vanskelig å forklare. Hvis det er ønskelig kan jeg prøve å forklare nærmere etterhvert. Jeg setter pris på alle forslag som eventuelt måtte rulle inn PS: Hvis ditt forslag blir brukt kan vi sette deg inn i rulleteksten Endret 11. januar 2006 av Gene Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Den "fine/veskant/osv"skolen kan hete Montebello Lenke til kommentar
Gene Skrevet 11. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2006 Vi skal helst ikke bruke eksisterende, eller ihvertfall veldig kjente navn med tanke på at dette er en fiiksjon, og ingenting foregår egentlig i Oslo. Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Vi skal helst ikke bruke eksisterende, eller ihvertfall veldig kjente navn med tanke på at dette er en fiiksjon, og ingenting foregår egentlig i Oslo. 5424324[/snapback] Uuups...trodde det var kun den KLM-sketsjen Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 Montebello er en bydel (/del av en bydel) i Oslo. (Hilsen tidligere beboer.) Skal det virkelig være snakk om høyskoler? Det amerikanske «high school» vil bli oversatt til videregående skole/gymnas, ikke høyskole, om det er i de baner dere tenker. Solsiden privatgymnas kunne jeg selv tenke meg å ha gått på, om noe slikt hadde eksistert. Lenke til kommentar
Gene Skrevet 11. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2006 Montebello er en bydel (/del av en bydel) i Oslo. (Hilsen tidligere beboer.) Skal det virkelig være snakk om høyskoler? Det amerikanske «high school» vil bli oversatt til videregående skole/gymnas, ikke høyskole, om det er i de baner dere tenker. Solsiden privatgymnas kunne jeg selv tenke meg å ha gått på, om noe slikt hadde eksistert. 5424376[/snapback] Ja, du har rett i det med høyskoler Det skal være en slags orginal klisé high school film med kule gjenger, kjærlighet, rivalisering og nerder. Solsiden privatgymnas er notert Lenke til kommentar
Gene Skrevet 12. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2006 Jeg ville blitt helt overveldende glad, ja nesten orgasmisk om noen kunne komme med flere forslag Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Montebello er en bydel (/del av en bydel) i Oslo. (Hilsen tidligere beboer.) Skal det virkelig være snakk om høyskoler? Det amerikanske «high school» vil bli oversatt til videregående skole/gymnas, ikke høyskole, om det er i de baner dere tenker. Solsiden privatgymnas kunne jeg selv tenke meg å ha gått på, om noe slikt hadde eksistert. 5424376[/snapback] Montebello er et sted(på lik linje med Grønland, Tveita, Holmenkollen osv) i bydel Ullern i Oslo. (Hilsen tidligere beboer) Lenke til kommentar
Gene Skrevet 12. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2006 (endret) Seriøse, useriøse, teite, dumme, dårlige, gode...jeg tar alt! Edit: Jeg kan si at dette er et seriøst prosjekt, hvor det skal involveres mange mennesker. Filmen har en beregnet spilletid på litt over 1 time og en underholdningsverdi lik masse! så lenge du har bra humor ihvertfall Endret 12. januar 2006 av Gene Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Jeg ville endret Solsiden Privatgymnas til Solsiden private gymnasium - men det er jo bare pirk.. Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 (endret) Montebello er en bydel (/del av en bydel) i Oslo. (Hilsen tidligere beboer.) Skal det virkelig være snakk om høyskoler? Det amerikanske «high school» vil bli oversatt til videregående skole/gymnas, ikke høyskole, om det er i de baner dere tenker. Solsiden privatgymnas kunne jeg selv tenke meg å ha gått på, om noe slikt hadde eksistert. 5424376[/snapback] Tveita er et sted.(Hilsen tidligere beboer) 5429888[/snapback] Edited for truth... Tveita er kanskje Oslos hotteste bydel akkurat nå, så vet dere det! Men skolen kan jo også kalles opp etter en stor personlighet.. Som f.eks. Preben Th. Gyldenschous Private Høiere Opplæringsinstitution EDIT: Stedet finnes, men ikke skolen: Øvre Silkestrå Private Gymnasium Endret 12. januar 2006 av smeboe Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Jeg ville endret Solsiden Privatgymnas til Solsiden private gymnasium - men det er jo bare pirk.. 5429993[/snapback] Jeg stiller meg hjertelig bak det ypperlige Forslaget – jeg har blivet alt for liberal i min Språkbruk i den senere Tid; herefter skal der udelukkende gå på klinkende rent Riksmål. Lenke til kommentar
Gene Skrevet 12. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2006 Hærlig smeboe ikke dårlige forslag det der, de er notert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå