Andyax Skrevet 11. januar 2006 Del Skrevet 11. januar 2006 (endret) Hei. Jeg holder på å bygge en "steadicam", og jeg trenger en spesiell del. Det jeg trenger er den øverste delen på kamerastativer (Der du fester kameraet). Bildet under viseer en "steadicam" som har sånn feste for kamera øverst. Det er denne lille skruen, eller delen jeg trenger. Noen som vet hvor jeg kan få tak i noe lignende? Noen hjemmesider eller steder som selger masse tilbehør og stæsj til foto? Tusen takk for alle svar. mvh Anders Endret 11. januar 2006 av Andyax Lenke til kommentar
olemm Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Skal du bare ha en løs skrue (sic)? 1/4-tomsskruer er litt kjipt å få tak i, men velassorterte bilrekvisita og bilverksteder er et godt sted å leite, fortrinnsvis noen som driver med gamle engelske eller amerikanske biler. I fotoforretninger finnes det kvartskruer fra hama, men disse har gjerne store plastikk-hoder, og det er ikke alltid like lett å ha med i en slik konstruksjon. De er dessuten dyre (198 for 6 tror jeg). Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Er det stativhodet du mener? Alle fotoforetninger selger hoder på stativ. Eks noe slikt: http://www.fotovideo.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=14295 eller noe slikt. Kulehodet: http://www.fotovideo.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=11432 Lenke til kommentar
Tjodleik Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Du kan kjøpe et veldig billig bordstativ (et sånn med tre små føtter) og bruke skrua derfra! Det burde ikke bli for dyrt! Lenke til kommentar
Andyax Skrevet 12. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2006 Takk for svarene som kom Trenger egentlig noe som er så billig som mulig. Å få tak i en skrue med plastikk hode kan faktisk være ganske bra Jeg får se. Stikker vel innom en fotobutikk en dag og spør. Tusen takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå