Gå til innhold

Smoothwall og Telenor ADSL

paalel

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med Smoothwall og Telenor ADSL? Jeg har tenkt å sette opp en smoothwall-løsning for min søster som kjører ADSL mot Telenor (Nokia ADSL-modem m/innebygd switch), og lurer på om det vil funke? Noen som vet? Har sett diverse steder på nettet at det er en del som bruker Smoothwall med NextGenTel, men har ikke sett noen som har meldt at det funker greit med Telenor ADSL. Regner med at det kan avhenge av modem-type etc. og drivere, derfor spørsmålet....

Hvis det er noen som har en fungerende Smoothwall-løsning med Telenor ADSL vil jeg gjerne høre det, er også interessert i om det var spesielle triks for å få det til å virke. (Har selv brukt smoothwall mot kabelmodem og det har funket veldig greit.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eneste en ting, hvis du installerer beta versjonen av 2.01'en, så noter ned de instillingene du må endre for at PPPOE skal virke, må sette noen rettigheter, gjør du ikke det, vil den ikke ringe opp i det hele tatt.

Eventuelle ekstra settings ser du her:

http://www.smoothwall.org/community/beta/

Er vel ikke så stor forskjell på 0.99 og 2.01'en, litt ekstra funksjonalitet i 2.01, som kan være greit å ha. Men for å være på den sikre siden og slippe problemer, tror jeg jeg ville installert 0.99.

(og ja, den funker fint med telenor adsl :smile: )

Lenke til kommentar

er litt usikker på hva du mener med "ekstra settings". Jeg bruker 0.9.9 SE, og alle instillinger gjøres i installasjonsprogrammet eller via webgrensesnittet. Det var ingen vesentlige forskjeller på å sette opp ADSL og ISDN/Modem. Endring av rettigheter på filer har jeg aldri hatt behov for.

Ser ut som en bør holde seg unna de siste betaene i alle fall.

[ Denne Melding var redigert av: runeb på 2002-09-10 17:40 ]

Lenke til kommentar

Trodde jeg forklarte hva jeg mente med "ekstra" settings, at du må endre rettigheter på pppoe for at du skal få ringe opp, og hadde du klikka på linken til "ekstra" settings, hadde du sett at den linka til beta området, hvor du har eventuelle bugs.

i 0.99 så er alt rett frem, i 2.01 så måtte iallefall jeg gjøre endringene som står på beta siden til smoothwall, for å få adsl til å virke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...